روزانه های سینمایی
اولین مناظره پس از انتخابات!

اولین مناظره پس از انتخابات!

گفتگو و مناظره نمایندگان حقوقی سازمان سینمایی و خانه سینما از بخش های جذاب برنامه امشب "هفت" خواهد بود. به موجب این گزارش؛ مناظره تلویزیونی امشب می توانست دیدنی تر باشد اگر "هفت" با دوری از مشی کاملاً محافظه کارانه خود قدری فاصله می گرفت و خیلی زودتر پرونده بحث در باره مناقشه خانه سینما را می گشود و به سهم خود می کوشید تا فضای مفاهمه و دیالوگ بر روابط بین جناحها و طرف های دعوا حاکم شود.

مناظره بین آقایان؛ خندان وکیل خانه سینما و ابتهاج مشاور حقوقی سازمان سینمایی در حالی صورت می گیرد که به تعبیر این روزنامه نمایندگان ۱۰ صنف دارای مجوز از هیات رسیدگی به مراکز فرهنگی(وزارت ارشاد) عصر پنج شنبه در حمله ای گاز انبری ساز جدایی زدند و بنای تشکل صنفی تازه ای را گذاردند.

اقدامی که اگر با شتابزدگی صورت نمی گرفت، زمینه توافق طرفین دعوا برای شرکت در جلسه مجمع عمومی ششم مرداد در محل خانه سینما را فراهم می ساخت زیرا هنوز باب گفتگو بین عقلا و ارباب خرد در هر در سوی ماجرا باز بود و می توانست پایان خوشی را در واپسین روزهای عمر دولت دهم بر جای نهد.

جدایی و خودمختاری ۱۰ صنف از ۳۰ صنف سینمایی قطعاً در فضای مناظره امشب تاثیر خواهد گذاشت و دامنه بحث را فقط معطوف به چالش و ملاحظات حقوقی محدود نخواهد ساخت.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید