روزانه های سینمایی
رام کردن پسر سرکش

رام کردن پسر سرکش

قصه فیلم "دیگری" پیش از این در فیلم های دیگری هم روایت شده است. داستان پسر بچه سرتق  و سرکشی که رام کردن او یا ناشدنی است و یا صبر ایوب می خواهد. خصوصاً اگر در این میان پسر مخالف ازدواج مجدد مادر یا پدر همسر از دست داده خود باشد. "دیگری" می توانست فیلم دیگری باشد اگر فیلمسازش در تجربه اول سراغ قصه تازه تری می رفت.

با این حال "مهدی رحمانی" با اعتماد به نفس و اتکا به بازیگران خوبی که به او یاری رسانده اند، نمره قابل قبولی را برای ساخت فیلم گرفته است. تحول تدریجی رضا در طول فیلم با تمهیداتی که فیلمساز در متن و اجرا اندیشیده باور پذیر از آب در آمده و پرداخت نسبتاً خوب شخصیت ها، خلاء ماجراها و حوادث بیرونی پر تنش را جبران کرده است.

با این حال "دیگری" مناسب قاب تلویزیون و نمایشگرهای خانگی است در شرایطی که فیلم های بسیاری از سینماگران به دلیل شرایط اقتصادی فاقد غنای تصویری هستند و به همین سبب عمر دیر پایی در سالن ها نداشته و در برابر پرده عریض سینما حرف زیادی برای گفتن ندارند، بطریق اولی از رحمانی جوان هم انتظاری بیش از این نمی توان داشت.

بیستمین فیلم ایرانی سال حاصل تامین و عرضه موسسه رسانه های تصویری است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید