روزانه های سینمایی
تمام قد به احترام صداهای خاطره انگیز

تمام قد به احترام صداهای خاطره انگیز

حمید رضا آشتیانی پور دومین باری است که به عنوان رییس هیات مدیره انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم انتخاب شده است. او که تجربه کارگردانی چند فیلم سینمایی را هم دارد و ظاهراً بعد از فیلم "دختری به نام تندر" با حرفه کارگردانی موقتاً خداحافظی کرده است، بار دیگر با جلب اعتماد همکارانش در انجمن، ردای مسئولیت بر تن کرده است تا با ایده های تازه اش افق تازه ای را پیش روی اعضای انجمن بگشاید.

آشتیانی پور در دهه هشتاد به کسوت مجری گری هم درآمد و چند برنامه زنده را به روی آنتن برد. صدای او در نقش شوذب با بازی امین تاریخ و نیز پسر مالک اشتر در مختارنامه همواره به یادها خواهد ماند.

آشتیانی پور در نخستین هفته های پذیرش مسئولیت، تجلیل از همکاران و اساتید پیشکسوت دوبله را در صدر کارهایش قرار داد تا نشان دهد گوهر وجودی هنرمندان دوبلور هیچگاه در غبار فراموشی ها از تلاءلوء نخواهد افتاد.

عصر یک روز گرم تابستان در سالن نمایش بنیاد سینمایی فارابی به دعوت مجری مراسم؛ آقایان هوشنگ لطیف پور، ایرج رضایی، جلال مقامی و منوچهر اسماعیلی به روی سن فراخوانده شدند تا جمعیت حاضر به احترام آنها ایستاده و با اشک شوق به تشویق شان بپردازند.

نام لطیف پور با راه اندازی واحد دوبلاژ سازمان و صدا و سیما عجین شده است. وی قریب به ۳۰ سال در کار دوبله تجربه اندوزی کرده است. صدای او را در نریشن سریال های؛ دلیران تنگستان، راز بقا و دایی جان ناپلئون همگان به خاطر دارند. وی در سال ۱۳۵۶ ایران و گویندگی را همزمان ترک کرد.! 

بسیاری از دوستداران صدای پیشگامان هنر دوبلاژ انتظار دارند؛ گزارش مراسم برگزار شده را در برنامه این هفته "هفت" نظاره گر باشند. 

خاطر نشان می سازد علیرغم حضور مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و برگزاری مراسنم در محل بنیاد، انجمن گویندگان صرفاً از همراهی و مساعدت بنیاد در انجام مراسم تقدیر بهره برده است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید