روزانه های سینمایی
ترنم ترانه زیبای هستی

ترنم ترانه زیبای هستی

"سلام بر فرشتگان" بی تردید بهترین محصول ایرانی عرضه شده به کودکان در ایام فرخنده شعبانیه است. نخستین فیلم "فرزاد اژدری" و محصول سال ۱۳۸۹، در بین سایر فیلم های شرکت کننده در جشنواره بیست و پنجم فیلم کودک و نوجوان خوش درخشید. فیلمی موزیکال و بهره مند از جلوه های ویژه تصویری که البته در حد بضاعت تکنسین های سینمای ایران در سه سال قبل هستند.

اشعار ترانه های فیلم نسبتاً خوب سروده شده اند و در اجرای موسیقی و تنوع ساز سرمایه گذاری لازم صورت نگرفته است.

همانطور که از نام فیلم پیداست؛ اژدری در لوای قصه فیلم بچه ها را با مفاهیم مرگ و زندگی آشنا می کند و با بهره گیری از معارف دینی به خلق دو شخصیت "جان جان " فرشته زندگی و" بای بای" ملکه مرگ دست یازیده است. تشبیه راحتی جان دادن مومنان به بوییدن عطر گل و کریه المنظر بودن مامور قبض روح از دید آدم های بد، نکاتی خوبی هستندکه کارگردان به بیان آنها پرداخته است. اژدری در قبولاندن منطق مرگ به بچه ها که کاملاً احساسی رفتار می کنند، موفق عمل می کند و اثر از حیث آموزه های تربیتی به بچه ها الگویی مثال زدند است.

قصه فیلم و نحوه اجرا به اعتبار اولین تجربه سازنده به استانداردهای تلویزیونی نزدیک تر است تا سینمایی. همانند بسیاری از محصولات شبکه پوستر و طرح روی جلد محصول به سلیقه موسسه تامین کننده فیلم و یا شرکت پخش کننده، در آماتوری ترین شکل ممکن طراحی شده است و جاذبه ای برای مخاطبان اصلی خود ندارد.

چهاردهمین فیلم ایرانی شبکه را موسسه" قرن جدید" راهی بازار کرده است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید