روزانه های سینمایی
چه خوبه که به گذشته برگردی؟

چه خوبه که به گذشته برگردی؟

سینمای مهرجویی را باید به فیلم های قبل از "سنتوری" و پس از آن تقسیم کرد. هر قدر در فیلم هایی مثل سارا و لیلا و مهمانی مامان و … گرمی و حلاوت خاصی جریان دارد و مولفه های آشنای سینمای مهرجویی و شیوه های خاص روایی او به چشم می آید، پس از آن مهرجویی با انتخاب مسیری خود خواسته و متفاوت با قبل، دریچه تازه ای را به روی بینندگانش گشوده است.

بطور کاملاً طبیعی کسانی که انس و الفت دیرینه ای با سینمای قصه گوی مهرجویی داشته اند، ممکن است همراهی چندانی با سینمای این سالهای او نداشته باشند.

"نارنجی پوش" و "چه خوبه که برگشتی" فیلم هایی هستند که شکل و شمایل متفاوتی با آثار پیشین مهرجویی دارند. آشنایی زدایی و پرهیز از کلیشه ها، مقید نبودن به مبادی آداب در دیالوگ های بین شخصیت ها و پریشان گویی در روایت ماجراها در مجموع فیلمی را ساخته است که شاید فقط احترام به مهرجویی و سوابق درخشانش در سینمای ایران مانع از تندروی و از کوره در رفتن تماشاگران فیلم شود.!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید