روزانه های سینمایی
۱۰۰ میلیون ناقابل

۱۰۰ میلیون ناقابل

بانی فیلم دوم خرداد ۹۲- هر چند برخی مانند روزنامه جوان، «رالی ایرانی» را به شدت نقره داغ کرده و آن را اثری بی‌ارزش و متضاد با فرهنگ ایرانی اسلامی دانسته‌اند، اما اگر بیننده دی‌وی‌دی اول این مجموعه بوده‌اید، فارغ از مخالفت‌هایی از جنس آنچه ذکر شد، قطعاً جذب آن شده و سرگرم ماجراهایش می‌شوید.
جالب آنکه در نخستین لحظات رالی ایرانی، فرزاد حسنی که اجرای آن را بر عهده دارد، با اشاره به خبر چاپ شده از این مسابقه در «بانی فیلم» می‌گوید «بیا روزنامه نوشته رالی ایرانی راه افتاد، این روزنامه ساعت هفت صبح در آمده آن وقت ما هنوز ساعت ۱۰ اینجاییم، روزنامه از ما جلوتره!». در این فیلم- مسابقه، سه گروه دو نفره متشکل از سحر ولدبیگی و نیما فلاح، بهنوش بختیاری و الناز شاکردوست، محمدرضا فروتن و سیروان خسروی با یکدیگر رقابت می‌کنند. هر چند در طول مسابقه تأکید می‌شود این زوج‌ها باید تنها با مبلغ ناچیز ۷۰ هزار تومان تا پایان رقابت دوام بیاورند، اما در واقع هر کدام دستمزدهای قابل توجهی برای حضور در آن دریافت کرده‌اند. گفته می‌شود تنها دستمزد شاکردوست و فروتن هر کدام حدود ۱۰۰ میلیون گرفته‌اند، اما سوژه اصلی خبر حاضر، اتفاق غیرمنتظره و جالبی است که در پایان تصویربرداری این مسابقه افتاده است. اقدام غافلگیر کننده و به عبارت بهتر فرصت‌طلبانه یک زوج تلویزیونی در پایان این مسابقه موجب شده تا رقبای آنان حسابی جا بخورند!
ماجرا از این قرار بوده که سازندگان رالی ایرانی مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای گروه برنده در نظر می‌گیرند. با این حال اعضای شرکت کننده در نهایت طبق توافقی تصمیم می‌گیرند از خیر این جایزه نقدی بگذرند و آن را بین گروه پشت دوربین و عوامل فنی تقسیم کنند. بر همین اساس، قرار می‌شود هر سه گروه همزمان به محلی که برای دریافت جایزه در نظر گرفته شده برسند و تصمیم خود را عملی کنند. غافل از اینکه زوج فلاح و ولدبیگی به این توافق جمعی پایبند نمی‌مانند. آن دو وقتی زودتر از بقیه به محل اهدای جایزه می‌رسند، جایزه را گرفته و می‌روند! در پی این اتفاق، وقتی بقیه پس از مدتی معطل شدن برای رسیدن ولدبیگی و فلاح متوجه ماجرا می‌شوند، از تعجب انگشت به دهان می‌مانند. حالا باید دید در قسمت آخر این مسابقه اتفاق مذکور چطور برای تماشاگران توضیح داده می‌شود.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • چه باحال!

    احتمالا با خودشون گفتن چرا اونا ۱۰۰ میلیون بگیرن ما کمتر؟! بعد زدن بیست میلیون رو بردن دیگه . ما همچین هنرمندایی داریم !

     

    راستی یه سوال بی ربط , سریال فرینج پس کی پخش میشه؟ دو سه سال پیش تیزرهاش رو من دیده بودم از موسسه هنر اول بود فکر کنم.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید