روزانه های سینمایی
فیلم طبقاتی

فیلم طبقاتی

تهیه کننده فیلم سینمایی "بازنشسته ها" که چند روزی است اکران عمومی آن آغاز شده است، با گلایه از اینکه هیچ سینمایی در پایین شهر به فیلم او داده نشده است، معتقد است فیلم او برای طبقه پایین (اجتماع) مناسب است.  با توجه به تغییر بافت شهری و تعطیلی بسیاری از سینماهای خصوصی در مناطق مرکزی و جنوبی شهر به نظر ادعا و درخواست ایشان چندان منطقی به نظر نمی رسد و بهتر است امکان نمایش فیلم در سینماهای آزاد – فارغ از موقعیت جغرافیایی آنها- مد نظر قرار گیرد.

"بازنشسته ها" و "یکی برای همه" که همزمان رنگ پرده اکران را به خود دیده اند، مختصات فیلم های کمدی ویدیویی را دارند و تا اینجای کار پاسخ دلگرم کننده ای از جانب تماشاگران دریافت نکرده اند و یحتمل بزودی زود در پیشخوان فروشگاها و در فرمت ویدیو به دست بینندگان جان خواهند رسید.

روزنامه همشهری نیز در شماره امروز خود – یکشنبه- به مناسبت اکران دو فیلم مزبور تیتر؛ "افتتاحیه ضعیف فیلم های شونه تخم مرغی" را برای درج گزارش خود برگزیده است.

اگر دو فیلم اکران شده اخیر را با عناوین فیلم های ویدیویی عرضه شده به شبکه نمایش خانکی کنار هم بگذاریم، بی تردید چینش مطبوعی بدست نخواهد آمد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سعید رجبی فروتن در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس در خصوص برخی انتقادات نسبت به کند شدن روند صدور پروانه ساخت و نمایش در سازمان سینمایی گفت: هیچ تغییری در سیاست‌ها ایجاد نشده و جلسات شورای پروانه نمایش ساخت طبق روال و بطور منظم در حال برگزاری است و مسایل جبنی هیچ تاثیری بر روی این روند ندارد. وی افزود: اگر گروهی از فیلمسازان انتقاد می‌کنند که بعضا روند صدور پروانه نمایش و یا ساخت آنها با تاخیر همراه است به ماهیت همان اثر بر می‌گردد و گاهی لازم است تا اعضاء دقت نظر بیشتری را بر روی برخی کارها داشته باشند و گرنه در کار این دو شورا هیچ خللی وارد نشده است. رجبی فروتن با تاکید بر اینکه مسایل جنبی نظیر انتخابات در کند شدن روند صدور پروانه ساخت برای فیلم‌های مختلف هیچ تاثیری ندارد به فارس گفت: هیچ مشکلی وجود ندارد و با طمانینه و دقت نظر فیلمنامه‌ها بررسی می‌شوند و در صورتی که نیاز به اصلاحات داشته باشند با سینماگران ابلاغ می‌شوند و خروجی‌های پروانه ساخت و نمایش نیز در چند وقت اخیر دائما از طریق سازمان در حال اطلاع رسانی هستند. http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920229000463 خوب بلدید جو رو اروم نشون بدید یعنی استادید! جوری این کلمات رومیچنید که همه باورمیکنن خیلی امور خوب داره پیش میره

  • معلوم نیست کی به این فیلمها اجازه اکران میده اینها اصلا در حد سینما نیستن و باعث دفع مخاطب میشه حالا یکی ندونه فقط برای ۲ ساعت وقت پرکنی به سینما بیاد و به طور اتفاقی بره سراغ دیدن این فیلمها از سینما اومدنش پشیمون میشه . اینها ویدیو رو تبدیل به مبتذل خونه تبدیل کردن حالا نوبت به سینما شده . باز نشسته ها حتما ادامه ی چگون میلیاردر شدم است. هزینه این جور فیلمها بین ۲۰۰ تا ۳۳۰ میلیون است .و با فروش ناچیزش در سینما و فروش به ویدیو و تلویزیون که خیلی از این جور فیلمها خوشش میاد سود خوبی به جیب میزنه.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید