با نهایی شدن طرح اجرایی ساماندهی پخش محصولات نمایش خانگی در جلسات مشترک موسسات ویدیو رسانه و شرکت های پخش و تصویب مفاد آن توسط اداره کل همکاری های سمعی و بصری و نمایش خانگی، گام تازه ای برای نظم بخشیدن به توزیع و پخش در شبکه برداشته خواهد شد. از جمله محورهای طرح یاد شده تشکیل کمیته پخش در اتحادیه موسسات ویدیو رسانه و ممانعت از عرضه محصول توسط عوامل غیر مجاز در نقاط فروش است. کمیته مزبور نسبت به شناسایی، صلاحیت سنجی و صدور کارت شناسایی برای ویزیتورها فعال اقدام کرده و آنها را به شرکت های پخش مجاز معرفی می کند. بر اساس این گزارش شرکت های مجاز به پخش محصول از بین شرکت های فعال کنونی در فاز اول ساماندهی انتخاب و معرفی خواهند شد و در صورت نیاز شبکه به احراز صلاحیت سایر متقاضیان پخش در فاز دوم طرح اعتنا خواهد شد. همچنین در این طرح پیش بینی شده است که چنانچه جایگاه های مجاز از ویزیتورهای غیر مجاز کالا خریداری کنند، تمامی شرکت های پخش، عرضه محصول به جایگاه خاطی را متوقف کرده و مراتب را به ستاد مبارزه و اتحادیه صنفی ذیربط گزارش دهند. در طرح از فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی به عنوان جایگاه تخصصی و از سایر مراکز به جایگاه غیر تخصصی کد دار یاد شده است. از جمله تدابیر اتخاذ شده در طرح اخذ سند معتبر از موسساتی است که قول و وعده اعطای جوایز را به خریداران محصول می دهند. این کار ضمن جلوگیری از خلف وعده موسسات، تنبیه انضباطی موسسه خاطی را به دنبال خواهد داشت. ارائه استند مشترک، جذب جوانان اشنا با فیلم و حضور انها در جایگاه های معتبر و پر مشتری، کنترل عبارت های تبلیغاتی موسسات بر روی جلد محصول و جلوگیری از بزرگ نمایی های دروغین و یا غلو آمیز از دیگر نکات مطرح شده در طرح ساماندهی پخش می باشد. یادآور می شود در سلسله جلسات اتحادیه موسسات ویدیو رسانه شرکت ها و موسسات؛ هفت، ایرانیان، تصویر دنیای هنر، قرن ۲۱، هنرنمای پارسیان، سینما۲۴، پرتو آبی، جهان تصویر، مه آب رودکی، آسیا، پخش بایا، هنر اول، قرن جدید، هنر هشتم و به پخش حضور داشته و در جلسه آتی موسسات دیگری به این جمع اضافه خواهند شد.
۵ comments
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
شما همچنین دوست خواهید
همان حرف همیشگی! آقای وزیر با فرزندتان این فیلم را میبینی؟
از گذشته تا حال مخالفان اکران و نمایش یک فیلم خاص، معمولا از این جمله کلیشهای استفاده میکنند.: آقای مدیر حاضری دست در دست خانواده یا فرزندت به تماشای این فیلم بروی؟ این سوال یا تعریض، مودبانهترین برخورد ممکن با...
۵ مرداد ۱۴۰۴
پارازیت روی موج همدلی، شایعه تغییر مدیریت صداوسیما
این روزها شایعه تغییر مدیریت سازمان عریض و طویل صداوسیما به گوش میرسد. با فرض اینکه چنین اتفاقی در آینده رخ دهد، این پرسش مطرح است که جابجایی افراد در راس هرم مدیریتی رسانه حکومتی صداوسیما به تغییر رویکردهای آن منتهی...
۵ مرداد ۱۴۰۴
نام: سینما، لقب: عزیز دردانه
خبر ابلاغ تشکیل شورای سینما بعضی از منتقدان را به واکنش واداشت. یک رسانه این شورا و ماهیت دولتی آن را مغایر با ادعای مردمیسازی تعبیر کرد و کسانی نیز ترکیب غیرسینمایی آن را ناکارآمد توصیف کردند. بطور طبیعی همه تصمیمات...
۲۰ خرداد ۱۴۰۴
برداشت بنده از مقوله فوق الذکر اینچنینمیباشد که پخش اثار ویدئویی توسط نمایندگان استانی ویدئو رسانه صورت میگیرد و از قرار معلوم مجوزهای ارائه شده به عوامل داخلی خواهد بود .آیا نتیجه براین منوال است که از پخش کننده های دیگر همانند مواد غذایی بهداشتی استفاده نمیشود؟
توکل به خدا منتظر جواب آزمایش می باشیم
پیوند اولین شرکتهای پخش
هنر نمای پارسیان- تصویر دنیای هنر – جوانه پویا و تصویر خانه آبی مبارک باد
حال باید دید سنگ و شیشه در کنار یکدیگر می مانند یا باز آزمونی دیگر
جناب فروتن این جلسات برای هماهنگی پخش عناوین سینمایی ایرانی است یا تمامی محصولات شبکه را شامل می شود ؟
علی القاعده باید تمام محصولات را در بربگیرد اما برای عناوین سینمایی ایرانی ترتیبات ویژه ای پیش بینی شده است. انشاءاله در صورت تصویب طرح، جزئیات بیشتری معلوم خواهد شد و جواب سوال شما و سایر دوستان در ان موقع بهتر پاسخ می گیرد.