روزانه های سینمایی
نمایش خانگی حرف روز رسانه ها

نمایش خانگی حرف روز رسانه ها

 
موضوع برنامه پنجشنبه گذشته دو نیم ساعته با اجرای مدقق؛ مسائل و چالش های فراروی سینما و نمایش خانگی بود و در برنامه دیشب هفت نیز سرانجام طلسم شکسته شد و دبیر ستاد مبارزه با محصولات غیر مجاز در استودیو حضور یافت و به ارائه گزارش از عملکرد خود و همکارانش پرداخت. دغدغه اصلی هر دو برنامه بررسی انتقاد تهیه کنندگان سینما از وضعیت حاکم بر شبکه بویژه سرقت و تکثیر غیر مجاز بود. به نظر می رسد بر خلاف برنامه اول که فاقد نگاه و اطلاعات تازه ای از شبکه بود، سخنان آقای عباسیان تا حد زیادی ابهامات موجود در مسیر فعالیت ستاد را برطرف ساخت و شناخت واقع بینانه ای از چگونگی اقدامات خاطیان به مخاطبان ارائه داد. در این برنامه همچنین با نگاهی به کارنامه فعالیت های ستاد از گذشته تا حال، نقش مراجع انتظامی و قضایی در مبارزه با متخلفان تشریح شد و به جلب مشارکت اتحادیه تهیه کنندگان در ادامه کار ستاد اشاره گردید. اما در آغاز این هفته با اعلام خبر توزیع یک میلیون عدد از نسخه ویدیویی فیلم ورود آقایان ممنوع و نیز دورخیز تولید برنامه ای به سبک و سیاق تلویزیون های ماهواره ای برای انتخاب و معرفی بهترین خوانندگان آماتور( اکادمی) بازتاب گسترده ای در رسانه های خبری داشت. اتفاقی که ما در معاونت سینمایی از ان بی خبریم.! پیش از این؛ بفرمایید شام ایرانی و نیز این مرد جادویی نیست در همین راستا تولید شده بودند که تا این تاریخ فقط این مرد جادویی نیست موفق به دریافت پروانه نمایش خانگی گردید. این برنامه تردستی و شعبده بازی یک هنرمند ایرانی را موضوع کار خود قرار داده است.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۸ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • خوشبختانه حضور جناب عباسیان (همانطور که انتظار داشتم) به نتایج خوبی انجامید. همانطور که موضوع این یادداشت اشاره می کند ویدئورسانه کشورمان برای پیشبرد اهداف خود و برطرف کردن نقائص و مشکلات خود به رسانه احتیاج دارد. وب سایت جناب فروتن در همین مدت کوتاه شکل گیری خود توانسته نقش مهمی را در اطلاع رسانی و تبادل آرا و افکار دلسوزان این صنعت بردارد. در کنار این وب سایت، سایت های چند موسسه و  چند وبلاگ دوستان مشتاق نیز تونسته در مسیر اطلاع رسانی فعالیت مطلوبی را به انجام رساند. با همه اینها حق شبکه نمایش خانگی از رسانه ملی محفوظ است و بایستی مطالبه شود.

  • جناب فروتن
    چرا آقای عباسیان – شما – جیرانی – سید ضیا هاشمی و بقیه که اینقدر در برنامه هفت صحبت کردید هی میگید فرهنگ سازی فرهنگ سازی آقا رک و راست به مردم بگید آقا جان برادر من خواهر من این کار خریدن سی دی کپی دزدیه مال حرمومه هی میگن قاچاق هی میگن سرقت شاید دیگه واسه خوشگل حرف زدن و ادبی برخورد کردن خیلی دیر شده آقای عباسیان میگه در تهران کنترل شده حتما مثل قضیه گوجه فرنگی و درب خانه رفیقمونه که قیمتش با بقیه تهران فرق داشت
    بابا جان تهران پر کپه میگید نه باشه  – صبح معلوم میشه کت تن کیه !!!!

  • عباسیان تاکید کرد: امروز حق رایت فیلم های خارجی برای توزیع در شبکه نمایش خانگی خریداری می شود و در این میان فقط شرکت 'میجر' است که محصولات خود را به ایران نمی فروشد و مذاکره برای تحقق این امر نیز ثمری نداشته و محصولات این شرکت بدون حق رایت فروخته می شود
    هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک

  • جناب فروتن عزیز
    هنرنمای پارسیان DVD فیلم "بیداری رویاها را به اهوازنفرستاد. گفته اند DVD فیلم فقط برای  تهران است. برای نمی دانم چندمین دفعه التماس می کنم  پیگیری بفرمائید. 

  • جناب فروتن عزیز
    بد نیست از موسسه هنرنمای پارسیان به علت ثابت قدم بودن در تولید VCD تقدیر شایان توجهی به عمل آید. مثلا تقدیری تحت عنوان "بهترین موسسه از نظر اصرار بر تولید VCD"!

  •  
    با سلام
    استاد گرامی جناب آقای فروتن اینکه رسانه ملی توجه بیشتری به نمایش خانگی و ویدئو رسانه نموده جای بسی خوشحالیست اما به نظر می رسد نیاز باشد از دیدگاههای متفاوت دست اندرکاران بهره برد و از این فرصت به خوبی استفاده کرد اینکه برخی دوستان سخنان کلیشه ای و غیرچالشی را مرتب مطرح کنند در واقع فرصت سوزی می شود پیشنهاد می شود به مسئولین محترم رسانه ملی بفرمائید از تمام ویدئو رسانه ها و نظرات متفاوت استفاده کنند تا به راهکار برسیم مـتأسفانه بعضی از دوستان عدم موفقیت خود را به حساب شبکه با قدرت اقتصادی، اجتماعی ، سیاسی و امنیتی نمایش خانگی می گذارند در صورتیکه اینگونه نیست اتفاقاً باید از این فرصت که مسئولین رسانه ملی به فکر افتاده و شاید اهمیت و قدرت سازندگی مفید ویدئو را شناخته باشند و نه بعنوان یک رقیب مزاحم به آن نگاه کنند که تاکنون اینگونه بوده است، متأسفانه بعضی از تهیه کنندگان که کل کارنامه تهیه کنندگی آنها به ۲ الی ۳ فیلم می رسد مدعی تمام شبکه و وقت و فکر تمامی مخاطبان شده اند که آنچه ما می سازیم هم باید ببیند در صورتیکه شبکه نمایش خانگی مختص سینمای ایران نیست بلکه مکمل سینماست و برنامه های آموزشی آشپزی، خیاطی و با توجه به وضعیت اقتصادی دانشجویان و دانش آموزان آموزشی تحصیلی و … دهها امتیاز دیگر که ارزش یک فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی مخصوصاً دیداری و شنیداری کمتر از مطب دکتر یا یک داروخانه در یک محله و یک شهر نیست متأسفانه دریغ از این توجه که باعث تقویت ماهواره ها و شبکه های زیرزمینی شده است و این زنگ خطر دیر به صدا درآمده اما نیازمند گفتار چالشی، منتقدانه و قاطعانه است که این فرصت نسوزد و نگذرد. موفق باشید.

    • سلام
      بیان متین و منطقی شما را ارج می نهم. روی همراهی رسانه مورد اشاره زیاد حساب باز نکنید. به نظرم در صورت عملکرد مطلوب موسسات و اقبال مخاطبان نسبت به شبکه ، نباید از ظهور و بروز رسانه های رقیب دلواپس شد. تهیه کنندگان کم اطلاع که جای خود دارند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید