«ائو» پرچم فیلمسازان شهرستانی را دوباره برافراشت

فیلم«ائو» آنقدر جزییات بویژه در بازیگری و کارگردانی دارد که تا دقایق پایانی به سکانس‌ پلان‌های بلند آن دل ببنیدید و در خاتمه با فاش شدن اطلاعات تازه‌ای از چگونگی مرگ پدر خانواده، به درک تازه‌ای از روابط شخصیت‌های داستان برسید.

بعد ازسالها که کانون فیلمسازی در شهرستانها به خاموشی و افول گراییده بود، تماشای فیلم «خانه»(اصغر یوسفی نژاد) و در اصل با عنوان ترکی« ائو» مخاطب را سرحال می‌آورد و خاطرات خوش دوران میدانداری فیلمسازانی شهرستانی همچون یدالله نوعصری، حسن محمد زاده، یدالله صمدی، غلامرضا رمضانی و ناصر غلامرضایی را در خاطره‌ها زنده می‌کند.

«ائو» پرچم فیلمسازان شهرستانی را دوباره برافراشته است، پس از درخشش در جشنواره فیلم فجر(۱۳۹۷) در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمد و حالا که امکان دیده شدن آن بطور گسترده در شبکه نمایش خانگی فراهم شده است، قدر و قیمت آن بیشتر دانسته می‌شود.

 به خاطر پایان غافلگیرکننده فیلم »خانه» تماشای او را تاب آورید. اگر زبان فیلم ترکی است و برای آگاهی از روند داستان ناگزیرید مرتب چشم بر زیرنویس‌های فارسی فیلم بیاندازید و اگر ریتم فیلم در میانه تناسبی با شروع پرتنش آن ندارد، با این حال فیلم«ائو» آنقدر جزییات بویژه در بازیگری و کارگردانی دارد که تا دقایق پایانی به سکانس‌ پلان‌های بلند آن دل ببنیدید و در خاتمه با فاش شدن اطلاعات تازه‌ای از چگونگی مرگ پدر خانواده، به درک تازه‌ای از روابط شخصیت‌های داستان برسید.

روزانه های سینمایی را در تلگرام دنبال کنید: http://t.me/cinemadailyir

 

به اشتراک بگذارید
سعید رجبی فروتن
سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

مقاله‌ها: 3774

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.