دادن انحصار به صداوسيما نتيجهاي جز تشديد وضع فعلي ندارد كه موجب افزايش بياعتمادي و سوق دادن مردم به سمت رسانههاي خارجي ميشود.
نگاهی دیگربه شبکه نمایش خانگی، جدال در نیمه دوم
آنچه هرگز برای پاسخدادن به آن تلاشی نشده، این است که سیاست و تدبیر پشت تولید این میزان سریال در هر دو حوزه تلویزیون و ارشاد چیست؟
یک روزنامه تیتر زد: ناظران بیاعتقاد به نظارت!
رورنامه «صبحنو» در واکنش به گفتگوی مکتوب نگارنده در مقام معاون ارزشیابی و نظارت سینمایی با تیتر عجیبی به استقبال آن مصاحبه رفته است و عنوان «ناظران بی اعتقاد به نظارت» را برای گزارش خود برگزیده است. همچنین در حالیکه از مدتی قبل یکی از نهادهای...
نظارت فرادستگاهی شاید چاره ساز باشد
معاون جدید ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در نخستین گفتگوی رسانهای خود درباره اختلاف ارشاد و صداوسیما بر سر شبکه نمایش خانگی تأکید دارد که نظارت بر این حوزه باید فرادستگاهی باشد.
پراکندگی فیلمهای ایرانی در بین رسانههای آنلاین
در آینده ممکن سامانههای دیگری فعالیت خود را با انتشار اختصاصی و انحصاری فیلم یا سریال ایرانی آغاز کنند که بدین ترتیب پراکندگی و توزیع محتوای ایرانی بیش از گذشته رخ خواهد داد
مخاطب جامعه اصناف سینما صداوسیماست نه ساترا
رئیس سازمان صداوسیما و نیز وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در باره مناقشه حقوقی مورد بحث صحبتی نکردهاند و سایه بلاتکلیفی از سر تهیهکنندگان و سرمایهگذاران تهیه و تولید سریالهای غیرتلویزیونی و سایر محتواهای نمایشی و ترکیبی رخت برنبسته است.
سرمایهسوزی، نه سریالسوزی
در سریال های غیرتلویزیونی بر خلاف سریال های تلویزیونی، برای صیانت از سرمایه خصوصی برنامه ریزی تولید با دقت کافی صورت می گیرد تا خواب سرمایه به کمترین مدت تقلیل یابد.
تپش«دل»در همان مسیر که انتظار میرفت
حیف و صدحیف هنرمندانی که اعتبارشان را ذرهذره به دست آوردهاند، به خاطر سوداگری و تجاریسازی به یکباره آن را اینگونه از دست میدهند.
وقتی چشم و گوش شخصیتها بسته می ماند
ادامه سلسله وقایع داستانی که سنگ بنای آن بر بستن عمدی چشم و گوش شخصیت هاست، نباید منطقی رقم بخورد و جذابیت و غافلگیری برای مخاطب در پی داشته باشد.
این «نرگس مست» خمار نیست
آنچه که فیلم را قابل تحمل میسازد، موسیقیمجیددرخشانی و صدای سه خواننده تصنیفهای قدیمی فیلم است.
همه موسساتی که از نمایش خانگی لفت دادند
موسسه هنر اول در غیاب رقبای دیروز مدتهاست که در دو قلمرو نشر فیزیکی و اینترنتی فیلم و سریال ایرانی یکه تازی می کند و پیشاپیش با تهیه کنندگان اکثر قریب به اتفاق فیلم های تولید شده در سال گذشته قرارداد بسته است.
این مهمانخانه نیاز به پذیرش میهمان دارد!
سینمای رنجور و کم بنیه ایران از جنبه اقتصادی سخت محتاج پروژههایی از این دست است که راه ورود به بازارهای سینمایی جهان برایش هموار شود