روزانه های سینمایی
راوی روایت می کند

راوی روایت می کند

واکنش ها به انتشار نسخه ویدیویی فیلم "بتمن شوالیه تاریکی بر می خیزد" ادامه دارد. همراه همیشگی روزانه های سینمایی آقای حسین رحیم نیا(راوی) از شهرستان انزلی یادداشتی را در همین خصوص ارسال کرده است که با هم می خوانیم. بدیهی است "روزانه های سینمایی" از پاسخ روشنگر مسئولان محترم در موسسه ناشر فیلم، استقبال می کند.

 باسلام خدمت دوستان

مدتها بود که قلم بر این اریکه نگردانده بودم و با پیشه کردن تقیه و سکوت در برابر همه فراز و نشیب های نمایش خانگی در طول ۴ماه خودم را بر این قانع می نمودم که نباید سخن برانم و روایتی گویم از حکایتی که خود در آن ناپخته و بی خردم….. .

اما با خواندن این پست و جوابهای جذاب و شنیدنی!؟ جناب آقای حاجی بیگی فقط بر این واقف شدم که حضرات با تاکید و تائید بر اقوال گذشته خود حتی بر سخنان کاربلدان عرضه نمایش خانگی و متخصصین امر مشکل دارند و باز هم می خواهند بگویند "مرغ یک پا دارد"!

استاد بی منازع و صددرصد مسلم

این کسانی که اعتراض دارند خواص نیستند. همه از همان هایی هستند که چرخه اقتصادی موسسه شما و فروشگاه داران این مملکت را میگردانند. چرا اینقدر بر "گاف" واضح خود تمرد دارید و برخلاف ورزیدن خود مصر هستید؟

باورکنید اکثر مشتریان و عمده و خرده خریداران محصولات فروشگاه من این "پک"و"پوستر" منحصر به فرد شما را با نیت انیمیشن به ملت عرضه کرده اند و از سینمایی بودن این محصول بی خبر بودند.تازه پس از یک هفته واقف شده اند که این پک شما چه محتوایی دارد.

دلیل شما براین اصرار و تاکید بر خلاف واقعیت ها و اینکه به فهم و شعور مخاطب نباید احترام گذاشت، دور از منشور فرهنگ و وجدان یک مدیر فرهنگی است….

برادر ارزشی کمی به خودتان برگردید و تامل و تفکر نمائید. حداقل برای خرید "محصول جهانی" خودتان ارزش قائل شوید. برای آن مخاطب ارزش بگذارید که با هزاران کلک پول توجیبی خود را مدیریت می نماید تا محصول شرکتها و موسساتی را که شما مدیر آن هستید "اورجینال" بخرند. درصورتیکه(اگر بخواهند) کپی این کار و دوبله های مختلف آن در اینترنت و پیاده رو ها فراوان می توان یافت.

همین (خدای ناکرده) بداخلاقی ها و غرورهای کاذب دوستان در نپذیرفتن واقعیت ها و قبول نظرات اکثریت، باعث قهر و ریزش مخاطب شبکه شده که حال آمار میلیونی تیراژ فیلمهای ویدئو رسانه در سالهای ۸۹ به قبل به چندهزار تای حال تنزل یافته است. علت را کمی از خودتان هم بپرسید و نگوییم چرا مخاطب فیلمهای ۳۰۰۰ تومانی را نمی خرد؟

حقیر چند ماهی از این اریکه و قلمی کردن دیدگاه هایم پیرامون نمایش خانگی و حوزه ویدئو رسانه مصلحتاً خودرا دور نگاه داشتم و این دوری و سکوت را به نوعی در اعتراض به عملکرد ناپخته آن دست از مدیران موسساتی ابراز نمودم که با افتخار اعلام می داشتند که بروید سریال ۲۴ را از کانالهای دیگر ببینید و  ……

هرگز فراموش نمی کنم که واکنشهایی شبیه به آنچه که امروز از قلم یک فعال با سابقه می خوانیم، چقدر رکود و سکوت را در بهترین فصلهای فروش فیلم و انیمیشن برای فروشگاه داران اعمال و اجبار نمود. امیدوارم شما جزء آن کسانی که عامل خمیده شدن بیش از پیش قامت نحیف فروشگاه دارانی بوده اند، نباشید. آنهایی که "برند" موسسه هایشان را در سالهایی که به فروشگاه داران نیاز داشتند با همت والای خود معتبر و برجسته نمودند تا به بالاها بروند و معتبر شوند و حال بی نگاه به دیروز، بر پیکر رنجور آنها می تازند و….

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۰ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • به اطلاع همه اساتید محترم می رساند فیلم مذکور با نام بتمن ۴ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت نموده است.همچنین طرح والت توسط همین دوستان تایید شده است.این را گفتم که بدانید ما در این کلاه برداری بزرگ تنها نبودیم و شریک معتبری داشته ایم.جناب راوی عزیز هرکدام از عزیزان در شهر انزلی که از کیفیت دوبله فیلم،طرح والت و پوستر ناراضی هستند می توانند با شرکت هنر اول تماس گرفته  و پول پرداختی خود را دریافت نمایند.راستی استاد محترم همه شهروندان شهر شما در مجموع چند نسخه اصلی .خریداری کرده اند ۱۰تا ۲۰ تاشاید هم ۱۰۰ تا

  • جناب اقای راوی عزیز بسیار خوشحال گردیدم که رنج و حسرت ۴ ماه جنابعالی به پایان رسید وتوانستی به یمن گاف هفته اندکی از حساب های گذشته را تسویه نمایید.اما ای کاش خصومت های گذشته باعث نمی گردید که همه مشکلات شبکه نمایش خانگی را به این عنوان ربط دهید.به لطف خداوند موسسات سینما ۲۴ و هنر اول احتیاجی به تقلب برای فروش محصولات ندارندوسوابق مدیران و پرسنل این دو مجموعه روشن و قابل دفاع می باشد.راوی عزیز کاش در زمره ابن الوقت ها قرار نمی گرفتی .کاش به اندازه یک جمله از کیفیت محتوایی و بسته بندی عنوان رستاک یاد می کردی.کاش جمله ای بابت تشکر از توزیع هفتگی و منظم شرکت هنر اول بیان می کردی .کاش مقایسه ای بین توزیع فعلی شبکه عمو پورنگ و توزیع های گذشته این عنوان انجام می دادی .ای کاش در دعوا هم مردانگی داشتی .

    • شما را نصیحت می کنم از طعنه و کنایه دست بردارید. موسسه سینما ۲۴ با وجود دکتر بهادری عزیز و سایر دوستان با فضیلتی که در آن جا به کار شرافتمندانه مشغول هستند، به سخنگوی بهتری برای مواجهه با افکار عمومی نیاز دارد. خطای صورت گرفته را – که شاید هم عمدی نباشد- به اشتباهات و افترائات بزرگتری گره نزنید. با یک عذرخواهی متواضعانه از جانب موسسه سینما ۲۴ و نیز مرجعی که غفلتی در این زمینه صورت داده است، می توان حسن ختامی بر این مناقشه گذارد. بنده از جایگاه روابط عمومی سازمان سینمایی به خاطر اشتباه همکارانم که شاید تا این لحظه نیز از وقوع این اشتباه مطلع نباشند، از همه مردم و خریداران این محصول عذرخواهی میکنم.
      روزانه های سینمایی وام دار هیچ شخص و موسسه و گروهی نیست و بحمدالله نان خود رااز جیب نامردمی در نمی آورد. باز هم برادرانه می خواهم تصویری را که از شما در ذهن مخاطبان و فعالان شبکه نقش بسته است با ادامه این رویه ملکوک و مخدوش نکنی.مخاطبان روزانه های سینمایی خوب می توانند برخوردهای مدیر عامل موسسه ای که ناشر نسخه بی کیفیت تن تن بود را با موضعگیری های شما که متاسفانه به پای موسسه خوشنام سینما ۲۴ نوشته می شود، مقایسه کنند 

      • امیر حسین جان

        ببخشید که نمی توانم پیام شما را درج کنم. خوشبین و امیدوار هستم در برخوردها تجدید نظر صورت گیرد. در غیر اینصورت شاید پیام هایی از این دست را مستقیماً برای مدیرعامل محترم موسسه ایمیل کنم

  • باسلام  متاسفم برای شما وخودم که محصولات بی کیفیت شما را می خریدم تقصیر شما نیست تقصیر قرن۲۱ است که فیلم های خود را به شما می دهد به شما که لیاقت بهترین فیلم های سال را ندارید    

  • باسلام من که صحبت بدی نکردم! من فقط واقعا ناراحتم واقعا ناراحتم که این افراد خیلی مغرور هستند ویک عذرخواهی کوچک نییز نمی کنند ومردم را افراد سنتی وبی اطلاع قلمداد می کنند! این در حالی است که خود من در وبلاگ دوبله بازار از پوستر این فیلم انتقاد کردم ولی شروع کردم به تعریف وتمجید از دوبله این اثر که خداییه نکرده فروشش لطمه نخورد اما بعد این جوری جواب محبت های ما نویسندگان وبلاگ را می دهند جناب آقای فروتن

    من خیلی ناراحتم برای شبکه نمایش خانگی و امیدوارم بتواند به مسیر خود ادامه دهد

    از شما هم عذر خواهی می کنم کمی عصبانی بودم

    نوروز پیشاپیش مبارک

     

  • جناب حاج بیگی عزیز

    نمیدانم درچه شرایطی برایم این  پیام را هدیه نموده ای .اما یقین بدانید که حقییر با آغوش باز و عشق تک تک حروف دل نوشته هایت را که یقینا همه از جنس "درد" میباشد بر چشمانم میگذارم و بر نگاه خسته ات در این روزهای پرترافیک و سخت تان سلام میفرستم……

    نمیدانم تا چه اندازه مرا میشناسید و شاید هم اهمیتی برایتان نداشته باشد اما فقط در همراهی با دلنوشته سرد و تقریبا عجولانه تان عارضم که سبقه حضور من در این اریکه برای دیروز نیست .باورکنید که دلمشغولی من حقیر آنقدرفراوان است که حتا اگرگاف موسسه شما هم نبود خود را دراین سایت به طروق دیگر میافتم. به عنوان خواننده ومخاطب عادی ، بعنوان یک وبلاگ نویس و یا حداقل بعنوان "راوی" .

    "راوی" کودک خردپای امروزنیست که با نبودن در این تریبون شب خواب نداشته باشد و بی تاب گردد.خداوند را شاکرم که حداقل در این عصر ارتباطات  بسترهای متعدد خیلی از دلها را بهم نزدیک نموده  و بدون انکه کسی فردی راببیند و یا بشناسد و میتواند بر دلها تسلط یابد….

    حقییر به واسطه روایتهای چند ساله خود با نام همین "راوی"  مخاطبان همین سایت و دیگر پایگاههای اجتماعی نیمچه مقبولیتی کسب کرده ایم که بر این اعتبار و اینکه "راوی" وبلاگ نویسهای حال هستم برخود میبالم و خوشم.امیدوارم این فرصت را خداوند از من نگیرد که ما در حقیقت "برای وصل کردن آمدیم".

    نوشته بودید:

    "….خوشحال گردیدم که رنج و حسرت ۴ ماه جنابعالی به پایان رسید وتوانستی به یمن گاف هفته اندکی از حساب های گذشته را تسویه نمایید…….."

    عزیزبرادر از خوشحالیتان از طرفی  مسرورم و ازجهتی متعجب  که چرا  مدیر باکفایتی چون شما در حوزه فرهنگ وهنرر اینگونه اندیشه ای را از خود بیان میدارد که با توجه به کارهای ارزشی تان در شبکه حداقل از جنابعالی  دور از ذهن میبینم که  اینگونه دستپاچه شده اید و نبود حقیر در این مدت را بارنج و ناراحتی بیان و توجیه و آسیب شناسی نموده اید. به خدا من برای همیشه نیامده ام تا اینجا  بمانم.مطمئن باشید جای شما را هم تنگ نخواهم کرد…..

    پیرامون رستاک و پخش منظم  محصولات شرکت شما و همه ویژگیهای منحصر به فرد هنراول و سینما۲۴ در آخرین دل نوشته معروف خودیعنی"الوداع دوستان الوداع"https://cinema-daily.ir/?p=6465 بیان داشتم  . اگرزحمت مطالعه ان پست را تقبل نمائید واقف خواهید شدکه بنده ضمن اعلان حلالیت ازشما و دوستان به همگان ارزشی بودن کار موسسه تان را ابراز و گوش زدنموده بودم .

    جناب حاجی بیگی انچه که تا این تاریخ بر موسسات قلمی چرخانده ایم نه از بغض بوده و نه از ابن الوقت بودنمان.یقین بدانید که حداقل در نوشته هایم که در این سایت مستند و مستدل میباشد حتا بر شخص مدیریت آن در بعضی مواقع بر اساس رسالت و ادای دین نقد وارد نموده ام .  اهم اختلاف و نقد من و دوستان بر موسسه شما بر مخاطب مداری و احترام به فهم وشعور مشتریست ولاغیر.برای من فروشگاه دار احترام به شعور مخاطب بیشتر از هر چیز دیگر اهمیت دارد .قبل از اینکه شما ما را مستفیذ نمائید به پرداخت غرامت و تاوان محصولتان در دیار خود بندرانزلی  شخصا انجام وظیفه نموده ام و ناراضیان را راضی نموده ام چرا که اگر مشتری مداری ننمائیم همین نیمچه پرچمی که برافراشته ایم کامل محو خواهد شد……

    به خدا قصد جسارت و بی ادبی ندارم جناب حاجی بیگی عزیز

    اما باور داشته باشید مردانگی در خدمت به خلق است و تکریم آنها. مخاطب و مشتری "ارباب" ما هستند و در هر حالت حتا اگر مقصر هم باشندبایست"ارباب" خویش بدانیم و احترام بگذاریم.من همچنان شما را مدیر لایق ویدئورسانه میبینم و ازخداوند متعال صحت وسلامتی و نیروی مضاعف برای هرچه بهتر کار کردن واعتلای شبکه از سوی موسسه و زیرمجموعه خدومتان مسئلت مینمایم.اما کمی افتاده تر و انتقاد پذیر باشیم.نگوئیم که هرچه به خورد ملت دادیم باید پذیرفته شودو دم نزنند.دعا کنید که راوی ۴ ماهه دیگر برود ونیاید تا کسی فکر ننماید که در این غیبت راوی حسرت به دل است!!!!؟؟؟؟؟ و هم سخن ناسنجیده وناپخته از او نشنوید………

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید