روزانه های سینمایی
فکرش را می کردید؟

فکرش را می کردید؟

اگر پوستر مستند "پهلوان آواز" را دیده باشید، پایین پوستر جمله غافلگیر کننده ای به چشم می خورد و عابر کنجکاو را در جا میخکوب می کند.

عبارت با حضور؛ فردین ، ناصر ملک مطیعی، رضا ارحام صدر و …. با اینکه در نقطه طلایی پوستر نشانده نشده است، اما به قدر کافی انرژی دارد تا فکر و خیال بیننده را با خود به گذشته های دور ببرد.

چیزی که قدری در این اثر نادیده، قدری غریب و نامانوس جلوه می کند نام اثر است که ظاهراً سازنده برای پرهیز از کلیشه "سلطان آواز" به تعبیر " پهلوان آواز" روی آورده است.!

در بعضی از قسمت های شهر بخش پایین پوستر ها پاره شده است که شاید فعلاً نشانه ای از قصد و اراده ای در پس این کار تخریبی نباشد.

پیش از این منابع خبری از انتشار "پهلوان آواز" به مناسبت نیمه شعبان خبر داده بودند.

در سال ۸۹ پوستر و اعلانات تبلیغی مستند "چهل سالگی قیصر" با واکنش تند نماینده وقت مردم شازند در مجلس شورای اسلامی روبرو شد و وی تحت تاثیر اطلاعات و القائات گروه های فشار در نطقی خبر از حضور و بازگشت "بهروز وثوقی " به ایران خبر داده بود.

چهل سالگی قیصر علیرغم تکثیر سالهاست در انبار موسسه هنرنمای پارسان در حال خاک خوردن است و هنوز اجازه نشر آن صادر نشده است.

تغییر پوستر و یا ولت اثر و درخواست بازبینی مجدد اثر توسط تیم  کنونی معاونت آثار سازمان سینمایی شاید گره گشای این مسئله کهنه بشود.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید