روزانه های سینمایی
سریال موازی کاری

سریال موازی کاری

ادامه صدور مجوز فیلم های انیمیشن روز دنیا از سوی مرکز رسانه های دیجیتال همچنان ادامه دارد و آن مرکز بی اعتنا به مجموعه مقررات حاکم بر تامین و عرضه اینگونه عناوین در سازمان سینمایی و واحد نمایش خانگی ( همان که روزی اداره کل بود) عملاً ناقض مقررات و عامل موازی کاری در یک دستگاه واحد دولتی شده است.

این اقدام غیر کارشناسی که از یک سال قبل آغاز شده است، ادعای یک مدیر دولتی در حوزه نمایش خانگی را که ناگهان مدعی شد؛ فیلم های میجر به رانتی در بین موسسات بدل شده بود، به یک شوخی در بین فعالان شبکه تبدیل کرده است.

مدتی پیش یکی از موسسات ویدیو رسانه با احراز یک شخصیت ثانوی ضوابط نمایش خانگی را دور زد و با اخذ مجوز از مرکز یاد شده، عناوین مطرحی را روانه بازار ساخت و سبب رنجش خاطر دیگران همکاران خود شد.

این روزها انتشار پی در پی عناوین مختلف از سوی شرکت های گمنام به اصطلاح فرهنگی – دیجیتالی به امری عادی بدل شده است و کمتر واکنشی را باعث می شود. در چنین شرایطی یا مدیران موسسات ویدیو رسانه ناامیدانه و منفعل ناظر بازار پخش هستند و یا آنکه بعضی از آنها احتمالاً با مباشرت شرکت های نوظهور فرهنگی و دیجیتالی آن کار دیگر می کنند. کاری که دیگر ناپسند شمرده نمی شود و ستاد صیانت و حمایت نیز آن را کاری قانونی محسوب می کند. 

نکته جالب توجه در انتشار فیلم های تازه آن است که ناشران همانند گذشته اصراری ندارند که قید "نرم افزار" را بر روی کالای خود درج کنند.!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید