روزانه های سینمایی
گلرنگ رسانه: همه موسسات باید دغدغه سودآوری داشته باشند

گلرنگ رسانه: همه موسسات باید دغدغه سودآوری داشته باشند

آقای میر مجیدی از مسئولان روابط عمومی و اطلاع رسانی موسسه ویدیو رسانه "گلرنگ رسانه" در پاسخ به انتقادات و واکنش ها در قبال ویدیوی اخیر "مهران مدیری" تهیه کننده و کارگردان سریال "ویلای من" جوابیه ای را ارسال کرده است که عیناً منتشر می شود.

۱٫ اینکه تمام کسانی که در حوزه‌ی شبکه‌ی خانگی فعال هستند دغدغه ی سود ندارند صحیح نیست و نه تنها این موسسه بلکه همه‌ی موسسات برای حیات خود و تاثیر گذاری در این عرصه باید دغدغه ی سود و برنامه‌ریزی برای سودآوری داشته باشد. که اگر این دغدغه نباشد یا باید از بودجه‌ی دولتی و عمومی هزینه کند که در بلند مدت ممکن است راه بر خلاقیت و نوآوری را ببندد و نه تنها کمکی به این رسانه نکند بلکه باری باشد بر آن و یا باید پس از اتمام سرمایه‌ی اولیه موسسه، کم کم از این عرصه خارج شود.

۲٫ آنچه که بازار شبکه‌خانگی را از دیگر فعالیتهای اقتصادی متمایز می‌کند غلبه‌ی دیدگاههای فرهنگی در تصمیم‌گیریها و فعالیتهای مرتبط است.حضور موسسه گلرنگ رسانه در این عرصه نیز با مطالعه‌ی دقیق تجربیات دیگران انجام شده و تلاش شده است این حضور منتج به رشد کمی و کیفی شبکه نمایش خانگی شود.

۳٫ افزودن پایگاههای توزیع محصولات فرهنگی بصورت سراسری بطوریکه یک محصول فرهنگی همزمان در اغلب نقاط کشور قابل دسترسی باشد، حداقل از سوی کسانی که دغدغه‌ی فرهنگی و یا ادعای آن را دارند باید ارزش محسوب شود نه اینکه با قیاس مع الفارق و به شکلی توهین آمیز تجربه‌ی شرکتهای پخش همکار را زیر سوال ببرند. هر چند که تجربه ی این شرکتها هم در حوزه پخش سراسری اقلام غیر فرهنگی افتخارآمیز است و هم در پخش محصولات شبکه‌ی نمایش خانگی قابل توجه. متاسفانه مخالفتهایی که با پخش اقلام فرهنگی در سوپرمارکتها می‌شود بیشتر از دغدغه های اقتصادی مخالفین سرچشمه میگیرد تا دغدغه‌های فرهنگی. این مجموعه همواره به دغدغه‌های صنفی فعالین قدیمی بخش توزیع شبکه  نمایش خانگی احترام گذاشته و آمادگی خود را برای هماهنگی بیشتر اعلام نموده است. مضافا اینکه اساسا پخش محصولات شبکه نمایش خانگی در فروشگاهها و سوپرمارکتها با حمایت متولی قانونی آن یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

۴٫ افزایش قیمت محصولات شبکه نمایش خانگی از سال گذشته و با افزایش هزینه‌ها محتمل بود، حال آنکه بیش از شش‌ماه نیز علی رغم اینکه منع قانونی هم نداشت در مقابل افزایش هزینه‌ها خویشتنداری داشت و نهایتا در چند ماه اخیر اغلب محصولات با قیمت جدید در شبکه عرضه شده است که اتفاقا ارتباطی به این موسسه نداشته و ندارد. در مقام مقایسه نیز این موسسه با هزینه‌ی بیشتر برای خود، عرضه بصورت دی‌وی‌دی ۹ و دوبله و زیرنویس آثار، محصولات را با همان قیمتی عرضه خواهد کرد که دیگر محصولات فاقد این مزایا عرضه می‌شود.

۵٫ در باب رشد کیفی محصولات نیز امیدواریم دوبله و زیرنویس به زبانهای مختلف نیز کم کم به عنوان استاندارد هر محصولی شناخته شود. ضمن قبول وجود برخی کاستی‌ها در یکی-دو عنوان قدیمی هر چند که بطور مستقیم ارتباطی با این موسسه نداشته، تلاش کرده ایم کاستی ها را رفع کنیم و در این راه نیز پذیرای انتقادات و پیشنهادات اهل فن هستیم.

۶٫ آقای مدیری نیز رفع مسئولیت از گفته‌هایشان نکرده‌اند و با حضور مجدد و عرضه ی کار جدید تلاش دارند راهی برای آسیب‌هایی که حتی خودشان مسبب آن نبوده‌اند بیابند. ما نیز با همراهی مخاطبین امیدواریم در رفع این آسیبها سهیم باشیم.

۷٫ میتوان از این پنجره نیز به قضیه نگاه کرد: "ویلای من نبود، آقای مدیری هم کار جدیدی نمی‌کرد، مشکلات مخاطبین قهوه‌ی تلخ همچنان باقی بود." کدام بهتر است؟

مجددا از مشارکت در انتقاد و پیشنهاد سازنده ی شما سپاسگزاریم و امیدواریم این حرکت جمعی منتج به تعالی این رسانه و موسسات مرتبط و از همه مهمتر رضایت مردم و مخاطبین اصلی این رسانه شود.

 

با سپاس

گلرنگ رسانه

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۹ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب آقای فروتن
    با سلام و سپاس از امکانی که برای بیان نظرات در این حوزه ایجاد نموده‌اید و به حق نیزدر قبال شبکه نمایش خانگی همچون پدری مهربان، به سرنوشت آن اهمیت می‌دهید.
    همانگونه که مستحضرید این مطلب در پاسخ به یکی از کامنت‌ها تنظیم شده و ارجاعاتی در آن به دلیل طرح مباحث در کامنت‌های قبلی حذف شده  است، انتشار جداگانه‌ی آن و بازنشر آن در پایگاههای دیگر بدون ارجاع به کامنت‌های قبلی و با تیتر انتخاب شده ممکن است شائبه‌ی تقابل را در در ذهن مخاطب متبادر کند. اگر صلاح بدانید تیتر ملایم‌تری و ارجاع به کامنتها لحاظ شود.
    مجددا از لطف شما سپاسگزارم.

  • یکی نیست به این دوستان بگه الان بهونه گران شدن رو دارید سر پروژه قهوه تلخ چه بهونه ای داشتید که قهوه تلخ رو ۲۵۰۰ روانه بازار کردید.گلرنگ رسانه فکر می کند که شبکه نمایش خانگی بازار لوازم بهداشتی است.
    کار پاکان را قیاس از خود مگیر گرچه باشد در نوشتن شیر شیر

    • جناب آقای محمد
      با سلام، قیمت‌گذاری قهوه‌ی تلخ ارتباطی با توزیع کننده ‌آن نداشته و شرکتهای پخش این مجموعه صرفا توزیع کننده‌ی آن بوده‌اند.
      با تشکر
       

  •  
    سلام
    جناب آقایان میرمجیدی وبهجو خسته نباشید.اینکه شمابیاییدازآقای مدیری دفاع کنید وعنوان نمایید ایشان درآن مجموعه فقط کارگردان بوده اند ومسئولیت دیگه ای نداشتند دردی رو دوانمیکنه پیشنهاد میکنم شما به ارائه برنامه های ویدیو رسانه گلرنگ وبرنامه های آینده ومسائلی که بیشتر مرتبط با موسسه گلرنگ رسانه هست بپردازید وقضاوت راجع به قهوه تلخ وآقای مدیری رو به مردم بسپارید.قطعا استقبال ویاعدم استقبال مردم از سریال ویلای من نشاندهنده  قضاوت مردم راجع به قهوه تلخ وآقای مدیری خواهد بود.مطمئن باشید آقای مدیری بی تقصیر نبودند ایشان یکی از معدود عواملی بودند که درپروژه قهوه تلخ دستمزد خودراکامل دریافت نمودند وبرادران آقا گلیان فقط تلفنهای ایشان را جواب میدادند.ونسبت به تبلیغ جوایز صحبت کردند.
    بازهم میگم افزایش قیمت محصولات درشبکه نمایش خانگی دربعضی موارد به دلخواه موسسات بوده وهیچگونه نظارتی دراین زمینه صورت نگرفته است.شرکت گلرنگ وگلپخش درگذشته نسبت به توزیع محصولات فرهنگی خطاهایی داشته اندکه این امرباتوجه به شروع کارشان طبیعی ست  امیدوارم با درس گرفتن ازآن توزیع قوی ومنسجم تروموفقترازگذشته داشته باشند.نظرشخصی من نسبت به هزینه هایی که موسسه گلرنگ درایجاد ویدیورسانه انجام داده اند وسرمایه گذاری دراین زمینه قطعا نشان از داشتن دغدغه کارفرهنگی کردن مسئولین بلند پایه این شرکت است که موجب خوشحالی ست ومطمئن باشید هزینه نمودن دراین مورد ریسک بزرگی است ،بانگاهی به گذشته وشرکتهای فعال دراین زمینه که هم اکنون اثری ازآنان نیست میشود متوجه این امر شد.
    امیدوارم این گرمای فعالیت شمادوستان درابتدای فعالیت شرکت گلرنگ رسانه درزمینه اطلاع رسانی وپاسخگوبودن همیشگی باشد وبه سردی نرسد.

  • جناب آقای میر مجیدی
    شرکت گلرنگ تا کنون کارنامه درخشانی از خود در امر توزیع محصولات فرهنگی نداشته است و اکثر قریب به اتفاق نمایندگان مشکلاتی با نحوه توزیع محصولات توسط شرکت گلرنگ داشته اند زیرا عزیزان پا از قانون فراتر نهاده به جز سوپر مارکتها در مراکز خدمات کامپیوتری و فروشندگی تلفن همراه و هر کجائی که عقل جن هم نمی رسیده کالا توزیع نموده است و مطمن باشید در امر توزیع حرف اول نمایندگان توزیع محصولات فرهنکی میزنند چنانچه خطاهای گذشته منجربه تکرار بعضی دلخورها در استانها شود طرح و سرمایه گذاری شما به شکست منجر خواهد شد
    راستی قول مرجوعی های قهوه که داده بودید و این مسئولیت باشما بود چی شد شاید آن قهوه بوده وحال این ویلای من است

    • جناب آقای جعفری
      با سلام
      در برخی مطالب و از جمله مطلب شما مکررا به نداشتن سابقه‌ی درخشان شرکتهای پخش تابعه گلرنگ در امر توزیع محصولات فرهنگی اشاره می‌شود، همچنان که در توضیحات قبلی عنوان شد برای آسیب‌شناسی آن ابتدا باید شناخت دقیقی از وضعیت موجود داشت و سپس به چاره‌جویی پرداخت. اگر شاخص‌های مورد نظر شما تیراژ فروش محصولات باشد سپاسگزار خواهم بود ده عنوان پرفروش شبکه نمایش خانگی را در دو سال اخیر بیان فرمایید.
      همانطور که در متن خبر اصلی نیز عنوان شد هماهنگی با توزیع کنندگان سنتی شبکه نمایش خانگی، خواست همیشگی این موسسه بوده و خوشبختانه تعاملات خوبی با اغلب نمایندگان در تهران و شهرستانها شکل گرفته است. این مسیر همچنان باز بوده و مورد استقبال این موسسه است.
      مرجوعی‌های مجموعه پایانی ساخت ایران(پشت صحنه) و مرجوعی‌های قهوه تلخ طبق شرایط و توافق‌های قبلی شرکتهای توزیع کننده همزمان با توزیع فیلم چیزهایی هست که نمی‌دانی و جرم مورد قبول است.
      با تشکر

  • جناب آقای میرمجیدی
    با سلام و تشکر از توضیحات خوبتون  …بنده به شخصه معتقدم در این شرایط حمایت از ویلای من و آقای مدیری حمایت از شبکه خانگی است ، اگر ممکن است لطف بفرمایید این توضیحات را در سایت کافه سینما هم منتشر کنید تا مردم در جریان باشن و با بی رحمی "مهران مدیری" را که یکی از سرمایه های فرهنگی ما هستند زیر سوال نبرند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید