روزانه های سینمایی
الوداع ای دوستان الوداع

الوداع ای دوستان الوداع

نویسنده این پست حسین رحیم نیا(راوی):

جناب مقدم عزیز
همواره تلاش کرده ام تا نگاهی تیزبینانه و "ریز بینانه"نسبت به شبکه نمایش خانگی داشته باشم و سنگی از سنگهای خارای موجود در این حوزه را یا دستانی ضعیف به نوعی بردارم. افسوس که مجال این سخن دیگر برایم بسر آمده و روزگار بی قانون ما در این وانفسا بر ما برچسب میزند و اصرار دارد که ویدئو رسانه نیازمند به دلسوز نیست بلکه دلسوزی و "درد" کشیدن در این وادی درکی را به دنبال خود ندارد پس بیاموز که عاقبت تویی که عاشق اعتلای ویدئو رسانه ای برابری مینماید با بیماری "ام اس"
.اگر چه اقای حاج بیگی سخن از مسائلی زدند که بیان آن در این تریبون مستلزم فضای مستعد و بستری آماده و صبری فراوان است و از همه مهمتر بیان تحقیق میدانی اما با توجه به دل نوشته خود سخن از رفتارهای غیر حرفه ای در سطوح بالای مدیریتی صنف دارید که از دیدها پنهان نیست اما فقط به این بسنده مینمایم که ما داعیه مسلمانی داریم و به قول سخن مولایمان علی (ع) "ما حقی داریم اگر دادند میگیریم و اگر ندادند صبر میکنیم تا بگیریم" را سر لوحه خود قرار میدهیم و با توسل بر صبر و شکیبایی بر خود این مهم را فرض مینمائیم که به پایش و تصفیه حال و روز شبکه نمایش خانگی بپردازیم حتا به اندازه یک قدم نا چیز.
آقای مقدم بزرگوار وقتی حال و روز فروشگاه داران را میپرسیم همه نالانند. شما که در راس هرم توزیع هستید باید بهتر درک نمائید که یک زمانی تلوزیون ۱۴ اینچ فروشگاه دار ما به واسطه توزیع و فروش خوب محصولی مثل "رستاک "شما با امنیت سود مشخص برای نمایندگان و فروشندگان به ال سی دی بدل شد .اما حال فیلمهایی به بازار عرضه میشوند که مخاطب مدیران فروشگاه را محکوم به فروش محصولی بی محتوا اما با هزینه یک ادامس بادکنکی مینمایند.(این مثال را حداقل شخصا شنیده و درک کرده ام).حال یک مساله مهم را مد نظر بگیرید که تا کی باید به خودمان بقبولانیم که این سخنان دوستان شبکه تمسخر به شعور مخاطب نیست که فیلمی را از گردونه ویدئو حذف نمائیم در حالیکه کمی از چرخش اقتصاد شبکه از توزیع حداقل همان محصول تقریبا جهانی و پرطرفدار شبکه است.
مثال دم دستی تر را برچنین محور ابراز نمایم که سریال "بن تن" در حال حاضر طرفدار فراوانی بین مخاطب کودک و نوجوان شبکه  دارد.حال مسئولین ان موسسه بیاید به مخاطبین که مدتهاست درحال تهیه نسخه اورجینالش هستند بگوید بروید از فلان شبکه  ماهواره  ای نگاه کنید و یا زیرنویس ان را از اینترنت تهیه نمائید. آیا این توهین به مخاطب نیست؟.
جناب اقای مفدم عزیز
ماخودمان خودمان را محکوم مینمائیم به کرده ها و بعضا خودی و غیر خودی …… مخاطب بی گناه که بعضا دیده میشود پول تو جیبی خود را برای خرید محصولات  بعضا بی کیفیت و بی محتوای ما هزینه مینماید و با بی مهری و کم لطفی دوستان روبروست چه گناهی دارد.
مگر فروشگاه داران ما از نبود فیلم در این چند ماه سرشار از ذوق زدگی هستند؟مگر وجود محصولات مرجوع نشده که بعضا از سریالهای قهوه تلخ – قلب یخی لاست و ۲۴ میباشد باعث شادمانی فروشگاه داران ما میباشد که به امید استمرار این محصول در ویترین فروشگاه خود آورده اند تا خداوند لطفی به انها نماید و فروششان را مدد رساند.
حرف برای گفتن زیاد است. آنچه که بیشتر به چشم می آید دلخوری دوستان از سخنان و بعضا انتقادات نپخته من کم مقدار و کم سواد است.
شاید در حال حاضر بهترین نتیجه برای من جز این نباشد که عذرخواهی فراوان از همه دوستان و عزیزان نمایم و با قلبی مالامال از اندوه و شرمساری از همه انهایی که ممکن است خدای نکرده سهوا از جانب حقیر مورد دلخوری و رنجش خاطرشده اند، حلالیت بطلبم. از اقای حاج بیگی عزیز که به یقین برایم قابل احترام و حرمتند،از اقای فروتن که حداقل در همین پست دلخوریشان را راسا درک کردم و چنین قصدی را هرگز نداشته و نداشتم، از اقای مقدم بزرگوار که ممکن است در خیلی از انتقادهای خود بر اثر خامی و عدم قدرت تشخیص سخنی راندم که باعث رنجش خاطرشان گردید و همه مخاطبان با حوصله این سایت وزین که خاطرات فراوانی از ان داشته و دارم طلب حلالیت مینمایم و ضمن خداحافظی برای همیشه از همه عزیزان این اریکه "مقدس" امیدوارم بتوانم "تقیه" بنمایم و فقط به عنوان یک خواننده این سایت درد دلهایم را با عنوان "راوی" ویدئو رسانه در وبلاگ شخصی خودم دنبال نمایم که مبادا عزیز برادری از حقیر دلخور و ناراحت گردد.
راوی-۱۲ابان

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۷ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با سلام خدمت شما عزیز جناب اقای فروتن .عید غدیر بر شما مبارک باد.جناب اقای فروتن عزیز میخواستم بدانم  که مشکل مالکیت فیلم جرم بر طرف شده است یا نه بالاخر ه این فیلم قرار است که وارد شبکه نمایش خانگی شود یانه  ایا هنوز زمان توزیع فیلم  در شبکه نمابش خانگی مشخص نشده است.دوم اینکه هنوز برای ورود فیلم چک درشبکه نمایش خانگی پروانه صادر نشده است   زمان توزیع فیلم باغ قرمز.کی میباشد

  • سلام
    دوستان چه زودرنج شدند یکی یکی دارن میدون روخالی میکنند.دیروزآقای حاجی بیگی امروزآقای رحیم نیا  فردا…….؟عزیزان ازآقای فروتن یادبگیرید چگونه دراین مدت باتمام ناملایمات چه ازطرف خوانندگان سایت چه دوستانشان درسازمان سینمایی هنوزاستوارومحکم ایستاده اند چون به هدفشان فکرمیکنن وبس.بهتراست کمی منطقی باشیم واگه سوءتفاهماتی پیش آمد با توضیح افکارهمدیگه رو روشن کنیم نه اینکه خداحافظی کنیم.درضمن آقای حاجی بیگی چه خبرازتوزیع جدیدتون ؟؟؟؟

  • چرا ما اینقدر زود رنج شده ایم ؟ شبکه نمایش خانگی به چه سمتی در حرکت هست که تاب و توان را از همه گرفته است ؟
    علت آن سایت  آقای فروتن هست ؟ یا مدیران شبکه نمایش خانگی ؟ و یا محصولات شبکه نمایش خانگی ؟ کدام یک؟ یا دلیل دیگری دارد ؟

  • دوست عزیز و گرامی جناب آقای رحیم نیا
    ضمن تشکر از همه محبت و ابراز لطفی که به اینجانب نموده اید فقط یادآور میشوم که اگر دردی است این درد مشترک میباشد و هرگاه بحث جدی و در خوری در این مکان یا هرجای دیگر مطرح گردد همچنان با تمام وجود آماده حضور میباشیم . و شخصا از تصمیم شما ناخرسندم و دلیل اصلی آن را درک نمینمایم و همه اشارات اینجانب در راستای دغدغه های حضرتعالی مطرح گردید.

  • با سلام و خسته نباشید خدمت آقای مقدم گل من محمد تیربند هستم دو سال  میباشد که در روزانه های سینمایی به عنوان یک کاربر تا تونستم در اینجا برای دوستان گلم اخبار را اطلاع رسانی میکردم اما آقای مقدم با تشکر از همدردی شما با آقای رحیم نیا من به عنوان دوست ایشون   باید این رو بگم که آقای رحم نیا سلام و تشکر به خصوصی برای شما فرستادند و گفتند فقط و فقط به خاطر حفظ وحدت در خانواده ویدئو رسانه و عدم ناراحتی و دلخوری از بوت نقد روزه سکوت بر خود گرفته و ضمن دلخوری فراوان از برخی دوست نماها آمادگی دارد در هر زمینه ایی در وبلاگ شخصی خودش به نشانی http://1001shab-anzali.persianblog.ir و با ایمیل شخصی خود به این نشانی anzali.1001shab@yahii.com به مباحثه و کسب تجربه ممارست نماید و در آخر بازهم از آقای مقدم گل تشکر ویژه ای میکنم و از خدای متعال میخواهم که عمر با عزت و طولانی را نصیب ایشون کند . با تشکر

  • آقای فروتن لطفا" یه فکری به حال این قیمت ها کنید دلیل نمیشه که چون قلب یخی ۳۰۰۰ تومان قیمت پشت جلد داره فیلم های دیگه که درجه کیفی پایین تر نسبت به قلب یخی از نظر فروش و بازیگر دارن هم ۳۰۰۰ تومان فروش باشن لطفا" به آقای ابوحمزه بگین پاسخگو باشن و دلیل این قیمت گذاری رو برای فیلم خیابان یک طرفه  بگن اگه این جوری باشه که همه فیلم های ویدئویی هم ۳۰۰۰ فروش میشن

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید