روزانه های سینمایی
فیلم هایی که دوباره دیده می شوند

فیلم هایی که دوباره دیده می شوند

از معدود دفعاتی است که همزمان با توزیع نسخه ویدیویی فیلم های سینمایی ایرانی در شبکه نمایش خانگی، منتقدان جدی سینمایی به بحث در باره درونمایه فیلم و در یک کلام نقد وبررسی مجدد آن می پردازند. معمولاً با پایان اکران فیلم ها در سینماها همه چیز به تاریخ می پیوندد و کمتر صحبتی در باره فیلم های هر چند محبوب و پر مخاطب صورت می گیرد. اینکه مدت ها بعد از اکران دو فیلم سینمایی یک روزنامه نقدی را در باره آنها منتشر کند، از دو حال خارج نیست یا حال و روز فیلم هایی که در هفته های گذشته بر پرده رفته اند، خوب نبوده و اصطلاحاً چنگی به دل نزده اند و یا اینکه فیلم هایی که از آرشیو بیرون کشیده شده اند، واجد ویژگی هایی استثنایی بوده اند.

دو فیلم اسب حیوان نجیبی است و قصه پریا در روزهای اخیر در شبکه با استقبال نسبتاً خوبی از جانب تماشاگران روبرو شده اند. شاید به همین خاطر مرور دوباره ای بر قصه آنها و واکاوی ساختار و مضمون آنها این چنین به مذاق این روزنامه خوش آمده است. کد ۵۰۵

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید