روزانه های سینمایی
کمک بلاعوض فارابی برای تهیه مستر استاندارد

کمک بلاعوض فارابی برای تهیه مستر استاندارد

روز گذشته در جریان دیدار و بازدید رییس سینمایی کشور و همراهان وی از استودیو صنایع فیلم ایران تصمیم مهمی برای اسکن و ریکورد فیلم ها گرفته شد. به موجب این گزارش؛ مقرر شد برای تهیه نسخه استاندارد ویدیویی با کیفیت نزدیک به  HD از  نسخه ۳۵ میلیمتری فیلم های سینمایی، بخشی از هزینه های تبدیل را بنیاد سینمایی فارابی تقبل کند و تهیه کنندگان هم سهمی را در قبال این سرویس پذبرا گردند. در این بازدید که مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی نیز حضور داشت، همچنین برای تبدیل نسخه ویدیویی به ۳۵ میلیمتری با استفاده از دستگاه ریکوردر  تسهیلات مشابهی منظور شود.

همانطور که پیش از این بارها اشاره شده است تهیه کنندگان سینما با استفاده از تله سینما، نسخه ویدیویی بی کیفیتی از فیلم هایشان در اختیار موسسات ویدیو رسانه قرار می دهند و فیلم هایی که با دوربین های دیجیتال تصویربرداری می شوند، از این حیث مشکل کمتری دارند.

به هر حال باید منتظر تدوین آیین نامه مورد نظر توسط بنیاد سینمایی فارابی بود تا زمان دقیق پرداخت چنین تسهیلاتی اعلام گردد و متعاقباً موسسات نیز از دریافت نسخه بی کیفیت منع شوند.

مشروح این گزارش را به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی بخوانید.:

جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی به یمن اعیاد شعبانیه و همزمان با شصت و پنجمین سال تأسیس استودیو فیلمساز بدیع از محل این لابراتوار بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی جواد شمقدری طی بازدید از واحدهای مختلف این مرکز از نزدیک در جریان فعالیتهای واحدهای مختلف تخصصی وفنی قرار گرفت و با متخصصین این مرکز و تلاش ها و خلاقیت های آنان آشنا شد.

یکی از نکات قابل ذکر رشد و پویایی این شرکت علیرغم قدمت آن است که شاهد تولد دوباره ای با تکمیل سیستم دیجیتال با کامپیوتریزه کردن سیستمهای اتالوناژ و چاپ بوده است .

رئیس سازمان سینمایی طی بازدید از واحد اسکن فیلم ۳۵میلی متری (تبدیل ۳۵ به دیجیتال)با تقدیر از فعالیتهای ارزشمند خانواده بدیع در بیش از نیم قرن در صنعت سینمای ایران یادآور شد به تولید رو به افزایش تولیدات  فیلمهای سینمایی  با دوربین های حرفه ای دیجیتال در ایران و اقبال فیلمسازان از روند دیجیتالی شدن سینما در جهان و با توجه به دوران گذار سینما از آنالوگ به دیجیتال از آمادگی سازمان سینمایی برای حمایت از مراکز خدمات فنی در جهت دیجیتالی شدن خبر داد. هم چنین در خصوص وضعیت کاری لابراتوارها در آینده نزدیک که تکنولوژی دیجیتال فرآیندهای تولید و پخش را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد تبادل نظر شد.

این گزارش حاکی است در این دیدار رییس سازمان سینمایی  بر سیاستهای حمایتی  سازمان از تصدیگری بخش خصوصی تأکید کرد و افزود در آینده شاهد واگذاری گسترده  خدمات به بخش خصوصی در صنعت سینمای ایران خواهیم بود .

در ادامه مقرر شد تا با حمایت بنیاد سینمایی فارابی از فیلمسازان در تأمین هزینه های مربوط به اسکن و رکورد فیلمهای ایرانی و تبدیل آن به نسخه های دیجیتال اقداماتی صورت گیرد .

همچنین به جهت حمایت از رشد و پویایی صنایع و خدمات پشتیبانی در سینمای ایران  ، قرار شد تا با کمک به  مراکز خدمات پشتیبانی فیلمسازی   آرشیو فیلمخانه ملی ایران به منظور حفظ تمامی  آثار ارزشمند آن تبدیل به نسخه های دیجیتال گردد . 

شایان ذکر است که امکانات قابل توجهی شامل خدمات سنتی سینمایی با تجهیزات مدرن کامپیوتری  و همچنین خدمات لابراتوار دیجیتال از ویژگی های  استودیوفیلمسازی  بدیع میباشد.

در این دیدار مدیران بنیاد سینمایی فارابی و موسسه سینما شهر و تعدادی از  مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  رئیس سازمان سینمایی را همراهی می کردند. کد ۵۰۱

 

 

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام 
    اقای فروتن شما که اقای عباسیان رو میبینید  خواهشا بگید سایت رسانه های تصویری رو   یک خانه تکونی کنه افتضاحه  یعنی فقط دکوری است فقط برای  نگاه کردن است   این قدر قدیمی است   که مثلا فیلم یکی از ما ۲ نفر رو به عنوان فیلم جدید زدن 
     فیلم که پخش تمیکنید حداقل سایت در خور شرکت دولتی رسانه های  تصویری  درست کنید    یک اطلاع از زمان پخش محصولات  بدهید   و ان رو بروز کنید و شما باید الگو باشید برای شرکتهای خصوصی ولی حالا  برعکس شده 
    اخه شرکت دولتی باید اینگونه باشه  حالا اگر خصوصی بودید یک چیزی 
    شما که دولتی هستی کیفیت فیلمهایت  ضعیفه په برسه به شرکت خصوصی    یک همتی بکنید و برید کیفیت فیلمهایتان بالا ببرید
     
     

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید