روزانه های سینمایی
شمارش معکوس ۲

شمارش معکوس ۲

در ادامه نشست الحق آقای احمدیان مدیر دفتر جشنواره های فارابی به خوبی تجربیات ارزنده خود را برای اجتناب از پاره ای آزمون و خطاها صادقانه درمیان می گذارد وا ز رصد مستمر آثار خارجی در طول سال برای گزینش آثار مناسب گزارش ارائه می کند .

پاره ای از تصمیمات جلسه اول عبارت بود از :

– افزایش زمان برگزاری جشنواره ، به این ترتیب که ۸ تا ۱۲ بهمن به بخش بین المللی و ۱۲ تا ۲۲ بهمن به مسابقه سینمای ایران اختصاص یافت .

به نظرم رضایت طرفداران جدا بودن این دو بخش از یکدیگر و مخالفان کوتاه شدن مدت مسابقه سینمای ایران یکجا تحصیل شد !

– هیأت انتخاب سینمای ایران از روزهای آینده کار خودش را آغاز کند تا از تراکم کار درروزهای منتهی به جشنواره کاسته شود . ضمناً مهلت ارسال آثار ویدیویی و سینمایی متفاوت باشد.

– به پیشنهاد  آقای شمقدری با توجه به موج فیلمهای انتقادی علیه سیاست های نظامی امریکا و هم پیمانانش در کشورهای همسایه ایران ، بخشی تحت عنوان پیشنهادی تراژدی اشغال دربخش جنبی سینمای جهان در نظر گرفته شود .

– تعجب نکنید ! در جشنواره امسال بخش فیلم های معناگرا به « در جستجوی حقیقت و عدالت » تغییر نام داد. به این ترتیب همه مدافعان عزیز سینمای معناگرا فرصت دارند تا بر روی تئوری و نظریه های خود بیشتر کار کنند و وضوح و روشنی بیشتری به آن بخشند . عبارتی را برای معرفی این بخش در مقررات نوشته ام که در زمان انتشار مقررات  ، آن را می خوانید .

–         مقرر شد آقای ایل بیگی درجلسات آینده شرط و شروط های مشخصی را برای حضور کیفی فیلمسازان در جلسات نقد و بررسی وضع کند تا پاره ای از مشکلات سالهای گذشته تکرار نشود .

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید