روزانه های سینمایی
تجدید دیدار با پهلوان روح اله داداشی

تجدید دیدار با پهلوان روح اله داداشی

با گذشت یکسال از ضایعه قتل روح اله داداشی قویترین مرد ایران، مستند پهلوان به زودی در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود. توزیع این فیلم را موسسه پارس ویدیو بر عهده گرفته است. فیلم روایتی از جنبه های ناگفته شخصیت اجتماعی مرحوم داداشی و بازسازی قتل وی و همچنین بازتاب های پس از کشته شدن اوست.

نسیم کیوان‌فر کارگردان این مستند، پیشتر در گفتگو با فارس گفته بود؛ تولید این کار ۶۰ دقیقه ای حدود ۴ ماه به طول انجامید و در این مستند دوران کودکی و نوجوانی، ورود به ورزش و عرصه حرفه‌ای ورزش، قهرمانی ایران و جهان و فوت «روح‌الله داداشی» به تصویر کشیده شده است.

پس از واقعع مسعود کیمیایی سینماگر کشورمان در پیامی نسبت به ماجرا اینگونه واکنش نشان داد:

در ماجرای مرحوم داداشی مشخص است که این پهلوان را ناجوانمردانه کشتند و در واقع این یک مبارزه پایاپای نبود .به هر جهت چنین حسی که یک پهلوان کم سن و سال که اتفاقا در جهان هم صاحب مقام است با چاقو کشته می شود دل هر آدمی را زخمی کند این ماجرا تحت هر شرایطی غم انگیز است . خبر پهلوان کشی و مرگ داداشی واقعا متاثر کننده بود . به طور کلی پهلوان کشی یکی از بدترین قسمتهای شاهنامه است و جزو درد آورترین بخشهای تاریخ اسطوره ای کشور ماست .خدا کند چنین اتفاقی برای آخرین بار اتفاق افتاده باشد و دیگر تکرار نشود . اما آنچه که همه می دانیم و درباره اش مطمئن هستیم اینجاست که پهلوانان هرگز نمی میرند . کد خبر ۳۸۲

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید