روزانه های سینمایی

شاغل در مدیومی که همسایه سینماست

 جشنواره ۴۱ فجر را از قرار باید جشنواره فیلمسازان جوانی بدانیم که تجربه‌های اول تا سوم خود را به بخش رقابتی جشنواره رسانده‌اند. به جز باشه‌آهنگر، پوراحمد و لطیفی و خوشبخت، سایر سینماگران جوانند و جویای نام و قطعا در آینده حرف بیشتری هم در قاب سینما خواهند داشت.

با این وصف بسیاری از سینماگران غایب در جشنواره در مدیوم دیگری سخت مشغول کار هستند و با سریال‌های جدید خود عهد و پیمان‌شان با مخاطبان را از یاد نبرده‌اند. در سکوهای نمایش فیلم و سریال در این هفته‌ها به جز آغاز فصل دوم سریال موفق پوست شیر  به کارگردانی برادران محمودی، و ادامه سریال کش آمده! جیران ساخته کارگردان کاربلد حسن فتحی، سریال سقوط با موضوع فرقه ضاله داعش ساخته سجاد پهلوان زاده، مجموعه آکتور ساخته هوشمندانه دیگری از نیما جاویدی و نیز سریال‌های سرگیجه از کارگردان پرکار همه مدیوم‌های تصویری یعنی بهرنگ توفیقی و سرانجام سریال مترجم محصول تازه‌ای از زوج کاری بهرام توکلی و سعید ملکان در تمام طول هفته برای مخاطبانی با سلیقه های مختلف در حال پخش و نمایش هستند.

ظاهرا فصل سوم سریال همگناه به کارگردانی مصطف کیایی در حال ساخت است تا در آینده در سکوی ناشر اختصاصی آن فیلیمو بارگذاری شود و رشته پیوند آن مجموعه ملتهب با مخاطبانشان گسسته نشود.

استمرار تولید و نمایش سریال‌های غیرتلویزیونی اگر با موانع بروکراسی آزاردهنده متوقف نشود، بر غنای محتوایی صنعت تصویر کشور خواهد افزود و بیش از گذشته عطف توجه مخاطبان را از سریال‌های ترکیه‌ای به سمت مجموعه‌ها و داستان‌های پرکشش ایرانی متمایل خواهد کرد.

خبر خوب دیگر در همین رابطه آغاز پخش برنامه‌های رئالیتی شو و سریال‌های پلتفرم جدیدی با نام فیلم‌ناب است که بزودی از سریال دادزن و برنامه ترکیبی همزاد من رونمایی خواهد کرد. با این ترتیب در کنار سکوهای فیلیمو، نماوا و فیلم‌نت، بزودی فیلم‌ناب نیز ابعاد تازه‌ای به رقابت سکوها خواهد بخشید تا در شرایطی که تلویزیون بر اساس دکترین خود جامعه هدف خود را در بین متدینین و متشرعین جستجو می کند، سایر اقشار مردم و هموطنان مسلمان و غیرمسلمان با مشرب‌های فکری و سلیقه‌ای متفاوت از شعاع مخاطبان رسانه‌های تصویری کشورمان بیرون نمانند.

روزانه های سینمایی را در تلگرام دنبال کنید: http://t.me/cinemadailyir

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید