روزانه های سینمایی

«ائو» پرچم فیلمسازان شهرستانی را دوباره برافراشت

فیلم«ائو» آنقدر جزییات بویژه در بازیگری و کارگردانی دارد که تا دقایق پایانی به سکانس‌ پلان‌های بلند آن دل ببنیدید و در خاتمه با فاش شدن اطلاعات تازه‌ای از چگونگی مرگ پدر خانواده، به درک تازه‌ای از روابط شخصیت‌های داستان برسید.

بعد ازسالها که کانون فیلمسازی در شهرستانها به خاموشی و افول گراییده بود، تماشای فیلم «خانه»(اصغر یوسفی نژاد) و در اصل با عنوان ترکی« ائو» مخاطب را سرحال می‌آورد و خاطرات خوش دوران میدانداری فیلمسازانی شهرستانی همچون یدالله نوعصری، حسن محمد زاده، یدالله صمدی، غلامرضا رمضانی و ناصر غلامرضایی را در خاطره‌ها زنده می‌کند.

«ائو» پرچم فیلمسازان شهرستانی را دوباره برافراشته است، پس از درخشش در جشنواره فیلم فجر(۱۳۹۷) در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمد و حالا که امکان دیده شدن آن بطور گسترده در شبکه نمایش خانگی فراهم شده است، قدر و قیمت آن بیشتر دانسته می‌شود.

 به خاطر پایان غافلگیرکننده فیلم »خانه» تماشای او را تاب آورید. اگر زبان فیلم ترکی است و برای آگاهی از روند داستان ناگزیرید مرتب چشم بر زیرنویس‌های فارسی فیلم بیاندازید و اگر ریتم فیلم در میانه تناسبی با شروع پرتنش آن ندارد، با این حال فیلم«ائو» آنقدر جزییات بویژه در بازیگری و کارگردانی دارد که تا دقایق پایانی به سکانس‌ پلان‌های بلند آن دل ببنیدید و در خاتمه با فاش شدن اطلاعات تازه‌ای از چگونگی مرگ پدر خانواده، به درک تازه‌ای از روابط شخصیت‌های داستان برسید.

روزانه های سینمایی را در تلگرام دنبال کنید: http://t.me/cinemadailyir

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید