روزانه های سینمایی

در دانلود اول هستیم!

«ما در عرصه فضای مجازی بر پهنای بین المللی زندگی می کنیم و این خیلی اشتباه است. کشور ما از نظر دانلود اول است؛ در حالی که باید این قدر تولید محتوا داشته باشیم که دیگران از ما دانلود کنند.»

در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر که روز گذشته برگزار شد، در کنار رسم و رسومات متداول در اینگونه مراسم، مطلب جالب توجهی هم از زبان رئیس پیشین این مراسم شنیده شد که مبین جایگاه اول کشورمان در زمینه دانلود انواع محتوا بویژه محتواهای دیداری و شنیداری( فیلم، سریال، بازی؛ موسیقی) از بستر اینترنت است. این عنوان که البته امتیازی هم به حساب نمی آید، نشانگر ایران در مقام مصرف کننده محتوا و دور ماندن آن از جایگاه تولید کننده است.

«سیاهکلی» رئیس سابق سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر اظهار داشته است: «ما در عرصه فضای مجازی بر پهنای بین المللی زندگی می کنیم و این خیلی اشتباه است. کشور ما از نظر دانلود اول است؛ در حالی که باید این قدر تولید محتوا داشته باشیم که دیگران از ما دانلود کنند.»

گفتنی است که سازمان صدا و سیما طی سال های اخیر به ۴۴ شرکت در زمینه تولید و تامین محتوا و انتشار آن در فضای مجازی مجوز داده است و ضوابط و معیارهای پخش تلویزیون را بر آنها اعمال می کند. به جز چند شرکت محدود، هنوز خروجی و برونداد سایر شرکت ها قابل مشاهده نشده است تا بتوان نتایج سیاست های رسانه ملی را در این زمینه بدرستی ارزیابی نمود.

یادآور می شود صدا و سیما برای اولین بار در نقش یک دستگاه اجرایی ظاهر شده و راساً نسبت به صدور مجوز فعالیت برای شرکت های خصوصی و نظارت بر آنها اقدام کرده است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید