روزانه های سینمایی

داستان ناصر خسرو!

زمانی که فیلمنامه ای بصورت گروهی نوشته می شود و به اعتبار موضوع آن دو مشاور روانپزشکی هم تیم نویسندگان را یاری می کنند، آنگاه می توان انتظار داشت که حاصل کار با ضعف و ایرادات اساسی کمتری روبرو باشد و خلل و فرج های آن خیلی تو ذوق نزند.

فیلمنامه «برادرم خسرو» دقیقاً مصداق چنین وضعیتی است و به رغم کاستی هایی که دارد، از نقایص اساسی در رنج نیست و به همین خاطر در طی تماشای فیلم بیننده احساس بدی ندارد و با کنجکاوی داستان فیلم را دنبال می کند. در واقع همین که فیلم چارچوب داستاتی مشخصی دارد و به بیراهه نمی رود و خرده پیرنگ ها از حیث وزن دراماتیک و ظرفیت احساسی از پیرنگ اصلی پیشی نمی گیرند، باید خوشحال بود. البته اشاره به سابقه بیماری دو قطبی و بروز نخستین نشانه های آن کمک بهتری به شناخت خسرو و آگاهی دقیق تر مخاطب از این بیماری روحی و روانی می کرد.

تجربه اول سینمایی «بیگلری» با مختصات مدیوم نمایش خانگی(تلویزیونی)سازگاری بیشتری دارد تا سینما و از رهگذر هنرنمایی دو بازیگر مردش «ناصر هاشمی»و«شهاب حسینی»، اثر سرگرم کننده ای است.

موسسه سوره تامین کننده و ناشر «برادرم خسرو» ست و یک تنه جور موسسات غیر فعال و کم کار در شبکه نمایش خانگی را می کشد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید