روزانه های سینمایی

تحول در مواد تبلیغی فیلم ها

 در یک تعریف ساده، «اینفوگرافیک‌ها به کمک عناصر بصری نظیر عکس، نمودار، نقشه، دیاگرام و … سعی می‌کنند تا مجموعه‌ای از داده‌ها و اطلاعات پیچیده را به‌گونه‌ای به تصویر درآورند که پیام به شیوه‌ای سریع و قابل‌فهم به مخاطب منتقل شود.» این روزها شرکت های پخش فیلم به جز استفاده از شیوه ها و روش های متداول برای تبلیغ و اطلاع رسانی فیلم های در حال نمایش، به مدد گرافیست های خوش ذوق برای تولید اینفوگرافیک هم سرمایه گذاری می کنند. تهیه کننده فیلم «ساعت پنج عصر» به کارگردانی«مهران مدیری»دست به تولید و انتشار نخستین نمونه از این دست زد و حواشی و متن این فیلم را در پوستر به زیبایی درج نمود.

در ساعات گذشته پخش سوره ناشر نسخه ویدیویی فیلم سینمایی«هلن» ساخته «علی اکبر ثقفی» هم پوستری را با تکنیک اینفوگرافیک آراست و در فضای مجازی منتشر نمود. خوبی چنین روشی آن است که تازه ترین اطلاعات خواندنی و شنیدنی در باره فیلم ها به مدد عناصر تصویری و گرافیکی در معرض دید مخاطب قرار می گیرد و ذهنیت منسجمی را برای او در باره فیلم شکل می دهد.

برخلاف گذشته این روزها نرم افزارهای رایانه ای امکانات خوبی را برای طراحان و گرافیست ها فراهم کرده اند تا ایده هایشان را به راحتی و با سرعت به اجرا گذارند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید