روزانه های سینمایی

برگی از یادداشت های یک فروشنده- این قسمت:مانده ام بروم یا بمانم

این چند وقته سرم به المپیک گرم بود و خیلی مزاحم اوقات شما نشدم. حالا می خواهم حسابی تلافی کنم!  اول جدیدترین آمار کرایه فروشگاه:  این بار بیست فیلم برتر در آمار کرایه :

۱- نهنگ عنبر ۳۳ بار ۲- در مدت معلوم ۲۹ بار ۳- آتش بس ۲ – گینس هرکدام ۲۷ بار ۵- عصر یخبندان – همسر دات کتم هرکدام ۲۶ بار ۷- پنج ستاره – کوچه بی نام هرکدام ۲۵ بار ۹- آتیش بازی – پنجشنبه آخر ماه – طبقه حساس هرکدام ۲۲ بار ۱۲- ایران برگر – رخ دیوانه – مجرد ۴۰ ساله هرکدام ۲۱ بار ۱۵- آنچه مردان درباره زنان نمی دانند – استراحت مطلق – جامه دران هرکدام ۲۰ بار ۱۸- آذر ، شهدخت ، پرویز و دیگران ۱۹ بار ۱۹- شانس ، عشق ، تصادف ۱۸ بار ۲۰- معراجی ها ۱۷ بار  آمار کرایه سریال ها (مجموع کل قسمت های هر مجموعه) : ۱- شهرزاد ۸۳۲ بار ۲- شاهگوش ۱۵۵ بار ۳- دندون طلا ۹۴ بار ۴- قلب یخی ۶۹ بار ۵- آسپرین ۴۴ بار ۶- قهوه تلخ ۳۹ بار ۷- عشق تعطیل نیست! ۳۴ بار ۸- عطسه ۲۵ بار ۹- ابله ۲۴ بار ۱۰- سیگنال موجود است ۹ بار ۱۱- سفر هنرمندان به برزیل ۵ بار ۱۲- گنج مظفر ۰ بار  

مجموع فروش و کرایه عناوین جدید فیلم ایرانی عرضه شده در فروشگاه از ۱۹ تیرماه تاکنون : من سالوادور نیستم ۲۳ مورد ساکن طبقه وسط ۱۴ مورد اژدها وارد می شود ۱۱ مورد ننه نقلی ۱۰ مورد شیفت شب ۱۰ مورد ناهید ۵ مورد همه چیز برای فروش / ملبورن هرکدام ۴ مورد خبر خاصی نیست / ماهی و گربه / تباهی / چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت / دوربین هرکدام ۲ مورد عشق و جنون / بدهکاران به بهشت نمی روند هرکدام یک مورد پی ۲۲ ۰ مورد (سایر عناوین عرضه شده در بازار تهیه نشده اند)  

و اما چند نکته بین فیلم های جدید ایرانی فیلمی که بازخورد کاملاً مثبت داشته فیلم “دوربین” است! با اینکه فیلم فقط دو بار کرایه رفته هر دو مشتری کاملاً از فیلم راضی بودند و آن را بهترین فیلمی که این چند وقت اخیر دیده اند ارزیابی کردند! بنابراین با اینکه خودم فیلم را ندیده ام اما تماشایش را می توانم به دوستان توصیه کنم!  این چند وقته علاوه بر اینکه سرگرم المپیک بودم ، دو دل هم شده بودم که بمانم یا بروم ، چون برخلاف برخی اظهار نظرها رکود هم در بازار مصرف و هم در بازار مسکن همچنان باقی است! آپارتمانمان را هنوز نتوانسته ایم بفروشیم و اجاره مغازه هم چنان میلیمتری جور می شود که بعد از واریز آن به حساب صاحب مغازه ، کل پولی که ته جیب و حسابم می ماند ده هزار تومان نمی شود!!! در واقع مصمم بودم مغازه را تمدید نکنم و یا شغل دیگری پیدا کنم یا بنشینم خانه تا وقتی آپارتمانمان فروش برود اما شغل کجا بود تو این وضعیت؟! خانه نشینی هم که با واکنش بشدت منفی خانواده مواجه شد. در نهایت مانده ام تا صاحب مغازه بیاید برای تمدید و احتمال قطعی که روی اجاره هم خواهد گذاشت!!!  سریال آسپرین هم که در چند قسمت اول بازخوردی منفی داشت و خیلی ها از پیگیری اش منصرف شدند ، اما آنهایی که مانده اند می گویند دارد قسمت به قسمت بهتر می شود ، بنده که ندیده ام! فقط هم برای کرایه می آورم چون هیچکس برای خریدش تمایل نشان نمی دهد!  هفته قبل بعد از چند نوبت تحریم ، فیلم های قرن ۲۱ در اصفهان توزیع شد (این وسط فقط فیلم موج پنجم را بنده مانده ام از کجا گیر بیاورم؟!) از یکی از توزیع کنندگان که پرسیدم گفت ۱۰ استان فیلم های قرن را تحریم کرده بودند و حالا هم بخاطر عوض شدن مدیریت موسسه و قبول برخی شرایط توزیع کنندگان فیلم ها را آورده ایم! باید ببینیم نظر آقای اخباری در این باره چیست؟!  

چند وقت قبل درباره بازی های خارجی و نحوه جدید اعطا مجوزشان نوشته بودید . بازی هایی که مجوزشان به این شکل به صورت انحصاری صادر می شود، در قیمت همکار با افزایش قیمت ۱۰۰% مواجه شده اند در حالی که تنها حربه ما در برابر فروشندگان بازی های رایتی و غیرمجاز پایین تر بودن قیمت آن بوده است. نمی دانم این افزایش قیمت چه توجیهی دارد در حالی که عملاً برخورد جدی با عرضه کنندگان بازی های غیرمجاز نمی شود و این وسط ظاهراً فقط وزارت ارشاد و بنیاد ملی بازی های رایانه ایی یک منبع درآمد جدید کشف کرده اند!!!

 وضعیت خود شبکه نمایش خانگی هم که همچنان قمر در عقرب است و همه چیزش از دست وزارت ارشاد در رفته که فقط چسبیده اند به VOD ؛ آن هم که تا اینجا تقریباً همه ناراضی هستند! و توجیهات هم این است که تازه اول راه است و نواقص به مرور برطرف خواهد شد.

شنیده شده که عزیزان زیرزمینی دیگر در توزیع فیلم و سریال های تولیدی خود شبکه های ماهواره ای فارسی زبان با شکل و شمایل والت های مجاز هم شک و تردیدی به خود راه نمی دهند (البته فقط شنیده ام در اصفهان هنوز که دیده نشده است) ولی خداییش با این وضعیت که فیلم ها و انیمیشن های روز آمریکا سریع به دستمان می رسد، خود آمریکایی ها هم حال گیر شده اند! از فیلم هایی که این چند ماهه دیده ام فقط کاپیتان آمریکا ۳ واقعاً به دلم چسبید! بقیه عناوین یا از نظر فیلمنامه ضعیف بوده اند یا جنسشان خورده شیشه داشته (مثلاً تبلیغ علنی زندگی مجردی و جایگزین کردن حیوانات خانگی بجای خانواده در انیمیشن “اسرار زندگی حیوانات خانگی”). به نظر مشکل کمبود فیلمنامه خوب که سال هاست گریبان سینمای بدنه اصلی ایران را گرفته، در سینمای بدنه اصلی آمریکا هم دارد حاد می شود!!!

نویسنده: امین

bamn-f.blogfa.comx
amin_saleh_rayan@mailfa.co

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ای کاش این نماینده ها بیایند و تصویر گستر رو تحریم کنند چون قیمتگذاری ضد مخاطب و بازارخراب کن رو یک تنه داره ادامه میده در جدیدترین مصاحبه اسدزاده درباره کیفیت بد ماهی وگربه گفته اگر کیفیت خوب توزیع میشد ۱۵هزارتومان هزینه داشت؛یکی نیست بگه عزیز ماهی گربه هنروتجربه ایی و اصلا ۴۰۰۰هزارتومان هم به زحمت فروش میره ؛باید فرقی بین هنروتجربه وسالوادور باشد یانه؟

  • با سلام و احترام
    جناب آقای امین
    در ارتباط با ” از یکی از توزیع کنندگان که پرسیدم گفت ۱۰ استان فیلم های قرن را تحریم کرده بودند و حالا هم بخاطر عوض شدن مدیریت موسسه و قبول برخی شرایط توزیع کنندگان فیلم ها را آورده ایم! باید ببینیم نظر آقای اخباری در این باره چیست؟! ”
    ۱۰ استان فیلم های قرن ۲۱ را تحریم کرده بودند ؟ بارها برای جنابعالی و عزیزان توضیح دادم تحریمی در کار نیست نماینده ای که قابلیت فروش یک پک ۳۰ عددی از محصولات را ندارد بهتر است کالاهای مورد درخواست خود را از دیگر نمایندگان و تهران تهیه کنند . جالب اینجاست که میگویند تحریم کرده ایم قرن ۲۱ را و جالب تر اینجاست که به لطف برنامه ریزی شخصی اینجانب از سال ۱۳۹۰ تمامی فعالیت های مرتبط به سفارش نمایندگان و …. در سایت و آرشیوی موسسه ثبت می گردد . و حال اینکه سفارش این عزیزان در هر مرحله با میزان درخواست ۱۰ عددی از هر کالا موجود میباشد و حال این چه تحریمی است که دوستان برای قرن ۲۱ دارند واقعا خنده دار است . ارسال سفارش و عدم ارسال کالا از طرق موسسه میشود تحریم مجموعه قرن ۲۱ .
    همشهریان عزیز شما در اصفهان مجمعی دارند که تعداد نفرات آنان ۷ نفر است این عزیزان رو به نمایندگان شیراز و زاهدان بیافزائید آمار سفارشات اون ها رو رصد کنید پی به تمام موارد مورد انتظار خواهید برد .
    مدیریت موسسه تغییری نکرده است .
    بنده از سال ۱۳۸۹ در این سمت مشغول به کار هستم و بعد از درخواست مدیریت مجموعه از تاریخ ۴ اسفند ۹۴ با توجه به پیشینه کاری اینجانب مشغول به راه اندازی پلتفورهای سیستم ویدئو درخواستی هستم که عزیزان نماینده و جناب فروتن عزیز در جریان امور هستند و امید به اینکه قرن ۲۱ اولین ویدئو رسانه ای باشد که با توجه به دریافت مجوزات انتشار محصولات در قالب Vod پا به این عرصه گذاشته باشد .

    http://ottnews.ir/Post-VOD-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87_%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4_%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85
    http://www.century21vmc.ir/index.php/publisher/articleview/action/summary/frmCatID/4/

    انشااله بزودی ظرف مدت ۳ ماه آینده پلتفورم تحت وب موسسه به نشانی های زیر در دسترس عموم خواهد بود .
    ضمنا به محض اتمام این پروژه بر روی وب منتظر انتشار محصولات بر روی اپلیکیشن ها ی اندروید , IOS ء مک , ویندوز فون و تلویزیون های هوشمند ( اسمات تی وی ها ) باشید .
    لذت تماشای برترین های سینمای ایران و جهان در ویدئو درخواستی قرن ۲۱

    Coming Soon ….
    http://www.Vod-century21vmc.ir
    http://www.Vod.century21vmc.ir
    به ما بپیوندید ….
    https://telegram.me/videoondemand
    https://www.instagram.com/video.on.demand/
    https://www.facebook.com/Vodstreaming-397390787051679/

    ارتباط عزیزان با این مجموعه با تلفن های :
    ۸۸۳۱۸۵۲۷ الی ۹
    و ایمیل های :
    info@vod-century21vmc.ir
    admin@vod-century21vmc.ir
    akhbari@vod-century21vmc.ir
    خواهد بود .
    سپاس ….

    • با سلام خدمت شما و ضمن سپاس فراوان بابت لطفی که داشتید و پاسخگوییتان . صحبت شما در مورد تعداد سفارش کاملاً صحیح می باشد ، اما قبول بفرمایید که بحث توانایی فروش نمایندگی ها و مغازه داران را هم باید در نظر بگیرید . مطمئناً خودتان هم قبول دارید در بین عناوینی که در یک سال گذشته توزیع داشته اید درصد عناوین تاپ و درجه یک نسبت به قبل کاهش داشته است که مطمئن هم هستم تقصیر شما نیست ، حتی همین آماری هم که در این عکس به عنوان سفارش توزیع کنندگان اصفهان موجود است ، خیلی فراتر از چیزی است که بتوانند در کوتاه مدت توزیع کنند و احتمال کشیدن کار به سفارش مجدد خیلی کم می باشد زیرا هیچکدام عناوین درجه یک و مطرحی نیستند و همین میزان سفارشی هم که داده شده فقط به اعتبار کیفیت دوبله و تکثیر خود موسسه شما است نه محصول خام آن ، مطمئناً اگر این عناوین توسط موسسه دیگری غیر از شما به آنها پیشنهاد شده بود آمار درخواستیشان از این هم کمتر بود! اگر بخاطر داشته باشید حدود یک سال قبل یک آمار کلی از فیلم هایی که در آرشیو شخصی ام دارم داده بودم و براساس دسته بندی موسسات ، قرن ۲۱ بالاترین آمار را در بین سایر موسسات در آرشیوم داشته و دارد ، اما از عناوینی که از ابتدای امسال توسط موسسه شما توزیع شده فقط فیلم “۱۸۶۴” به آرشیو بنده اضافه شده که البته آن هم فیلم معروف و تاپی نیست ، فقط بخاطر علاقه به فیلم های تاریخی-جنگی این فیلم را برای خودم برداشته ام ، و البته فیلم موج پنجم که همچنان منتظرم گیرش بیاورم!!! اما به عنوان فروشنده به جرات می توانم بگویم هیچکدام از فیلم های توزیع امسالتان را نفروخته ام!!! آخرین عنوانی که از موسسه شما در مغازه بنده دیده شده عنوان هندی “پایان خوش” بوده در دو نسخه که هر دو نسخه همچنان در ویترین بنده موجود است و حتی در حراج فیلمی هم که دو هفته پیش گذاشتم فروش نرفتند چون تقاضایی ندارند! نمایندگان توزیع هم بخاطر همین چیزهاست که در افزایش تعداد سفارش ریسک نمی کنند چون قفسه هایشان از فیلم های باقی مانده سال های گذشته اصلاً جا ندارد!!!

        • اگه منظورتون سفارش از طریق اینترنت و دریافت پستی است ، فعلاً عجله ایی نیست ، اگر تا یکی-دو ماه دیگر اصفهان نیامد این کار را می کنم ، یکی از توزیع کنندگان می گفت در لیست سفارش مجددهایمان به تهران این فیلم را هم اعلام کرده ایم! اما اگر منظورتان دانلود یا vod است ، تصمیم دارم اینترنت حجمی بگیرم و تعدادی از فیلم هایی که اگر یادتان باشد پارسال لیست دادم و خیلی هایشان خبری نشد را اجباراً و فقط برای خودم تهیه کنم!
          فقط بنده آخرش نفهمیدم در vod امکان دانلود فیلم هم به متقاضی داده می شود یا فقط باید آنلاین تماشا کند؟!!!

          • از سامانه ایی که من استفاده می کنم فیلم ها در حساب ذخیره ام باقی می مانند اما امکان دانلود در آن تعریف نشده است.

          • اگر امکان دارد آدرس یکی از توزیع کنندگان اصفهان را اعلام کنید، در به در به دنبال دی وی دی فیلم گاوخونی هستم و چند روزی عازم اصفهان هستم

  • سلام.جو موفقیت شهرزاد گویا تصویرگستر رو گرفته و قرار هست فصل دوم پنج هزار تومن عرضه بشه!حتما باز میخوان بخاطر سود بیشتر جلد بی کیفیت هم بزنن!
    چرا هیچ جایی نیست که با افزایش قیمت تصویرگستر برخورد کنه.فعلا چون من شهرستان زندگی میکنم محصولات چهار تومن هست ولی اینجور که پیش میره حتما اینجا هم گرون میشه!!!

  • با سلام مجدد . آقا رضا بنده برایتان پرس و جو کردم ، فکر نمی کنم هیچکدامشان داشته باشند! به هر صورت این آدرس فروشگاه آقای نیلی است که رئیس مجمع توزیع کنندگان می باشد (البته با اجازه آقای فروتن اگر تبلیغ حساب نکنند) : اصفهان – خیابان نشاط – حد فاصل نهر فرشادی و چهارراه نقاشی ، پاساژ نقش جهان ، فروشگاه لاله –
    اگر خواستید سری به میدان امام بزنید بعد به آنجا بروید ، پیاده از میدان امام حدود ۲۰ دقیقه راه است ، البته به شرط اینکه از کوچه پشت مطبخ وارد خیابان استانداری بشوید و بعد از خیابان نهر فرشادی به خیابان نشاط بروید ، اگر از سمت خیابان حافظ به طرف خیابان نشاط بروید حدود ۱۰ دقیقه بیشتر پیاده روی دارد .

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید