روزانه های سینمایی
مکتوب هفته سیزدهم-نتیجه معکوس

مکتوب هفته سیزدهم-نتیجه معکوس

تلویزیون تیزر همه فیلم های ایرانی را پخش نمی کند

صدا و سیما پا را تو یک کفش کرد که به هیچ قیمتی زیر بار تبلیغ فیلم آتش بس ۲ نمیرود.

دلیل این کار از نظر صدا و سیما ظاهراً حجاب و پوشش زنان بازیگر در فیلم است.

در عمل چه اتفاقی افتاد؟ فیلم زمین خورد؟ در گیشه با شکست روبرو شد؟

خیر! فیلم اینقدر جذابیت داشت تا سوژه تبلیغات شفاهی و سینه به سینه بشود و علاقمندان را به سالن ها بکشاند.

فروش فیلم به مرز یک و نیم میلیارد تومان در ۱۶ روز نزدیک شده است و تهمینه چه اسم با مسمایی! با اعتماد به نفس کامل گفته تا آتش بس ۵ پای کار وایساده!

البته اگر سیما با فیلم میلانی همراهی می کرد، منحنی فروش فیلم جهش بهتری نشان می داد، با این حال فیلم در برقراری ارتباط با مخاطب موفق عمل کرد و آنها را راضی به خانه فرستاد.

تجربه نشان داده که اگر فیلم قلابش ‌را به عواطف و احساسات بیننده گیر ندهد، از تبلیغات به تنهایی کاری ساخته نیست.

خانم مهندس میلانی در جواب بی مهری سیما، زنجموره سر نداد و مظلوم نمایی نکرد و عطای سیما را به لقاش بخشید و کاری کرد تا فیلم بی حاشیه و در فرایندی طبیعی مردم را به سالن ها بکشاند.

حتما خبر دارید با تغییرات صورت گرفته در مدیریت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اجازه نصب بیلبورد به فیلم هم بصورت گسترده داده نشد. !(یا اصلاً داده نشده است)

جالب است؛ فیلمی را مرجع قانونی مجوز نمایش میدهد ولی دستگاههای دیگری خود اجتهادی! کرده و به میل و تشخیص خود در برابر فیلم موضع می گیرند. دو سال پیش بود که سینماهای حوزه هنری از نمایش چند فیلم که باب میلشان نبود، خودداری کردند.!

 اینگونه برخوردها خاص ایران است و در جای دیگری شعبه ندارد.!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۸۱ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • روابط عمومی هنر اول سلام
    این هفته چه عناوینی توزیع مینمایید؟
    آیا محصولات جدیدی در سایت اضافه خواهید نمود؟
    ممکن است نام مدیر دوبلاژهای فیلمها رو نیز در پشت فیلم درج نمایید؟
    ممنونم.

  • مطمئنا نام تهمینه میلانی هم تاثیر بر تصمیم مدیران سیما داشته. مدیرانی که سرمست کار کردن با کارگردانانی چون ده نمکی هستند. و همکنون در پوست خود نمیگنجند که چقدر جالب است یک سریال دنباله ی یک فیلم سینمایی باشد. واقعا چه خلاقیتی.

  • پخش دنیای هنر بزودی می خواد آلبوم جدید محسن چاوشی رو پخش کنه. امیدوارم فروشش مثل بابک جهانبخش که همه رو شگفت زده کرد خوب باشه.

  • سلام جناب سردبیر دوست دارم از جانب شما حمایتی از گروه های دوبلاژ بشه نه این میزان بیان سنگین برای ما گروه سورن – گروه آواژه – اوای ایرانیان- گویندگان جوان و … از جوانی هنرمند تشکیل شده که با علاقه پا به صحنه گذاشتن و نه برای گذران زندگی به عنوان هدف نهایی همه از تئاتر اغاز کردیم و با رادیو زندگی و با دوبله بازی کردیم لبخند کوچک و بزرگ ایران زمین آرزوی ماست اری ما نیز درگیر اشتباهات هستیم اما اینگونه پتک زدن به ما جالب نیست اندکی حمایت…

    • بیان سنگین؟! اغراق نمی کنید؟ اجازه بدهید موافق و مخالف بطوریکه قصد توهین و آبرو بری در بین نباشد، پیرامون دوبله در این فضا سخن بگویند. مقامات مسئول که در بی عملی محض و کمی هم مرعوب انجمن گویندگان هستند. به نظرم تحلیل واقع بینانه بهتر از هر گونه حمایت صریح و سرراست هست. کار گویندگان انجمن در حوزه انیمیشن باید بطور جدی نقد بشود. مثلا اینکه پیشکسوتان پا به سن گذاشته اصرار داشته باشند، به جای شخصیت های انیمیشنی صحبت کنند، فاصله خودشان را با نسل نوخاسته امروز بیشتر می کنند. البته مرزبندی با کسانی که صدای خدادادشان را در راه مشروعیت بخشی به شبکه های آنسوی آبها ذبح کرده اند، در این مقال ضروریست.

  • دوست دارم هدایت بکنید ما رو هرجا سخنی از دوبله میشه بد ما ها رو میگن خوب چرا با احترام به بزرگان این کار میخوام بدونم آیا کودک با چه صدا هایی بیشتر ارتباط گرفته واقعا با کدوم

    • در آرایش گروه های غیر عضو انجمن گویندگان فیلم، احساس می کنم دوغ و دوشاب یکی شده است و فاصله ای که در چند ساله گذشته از کار اجرایی داشته ام، باعث شده است، به صرافت شناخت دقیق گروه هایی که نام برده ای نیافتم. بنابراین پیش شرط اظهار نظر دقیق شناخت واقع بینانه از وضع موجود است.

  • من خودم صدای دوبلورهای آواژه را دوست دارم و خوشم میاد…دوست دارم صداهای گلوری قدیم را دوباره تو انیمیشنها بشنوم…دوبلور های آواژه،سورن،کوالیما…حتی انجمن … دوبلورهای تازه کار هم باید خودی نشان بدن…باید صداهای جدید کشف بشن…باید گروه های دوبلاژ با هم تعامل داشته باشن…چه معنایی داره هر گروه یه انیمیشن را با گروه خود دوبله کنند…مگه انیمیشن ها موش آزمایشگاهین؟؟؟؟…مثلا همین آقای پیبادی هم آواژه دوبله کرد هم سورن هم گلوری…اول آواژه به طور اینترنتی گذاشتش بعد سورن دوبلشو تو شبکه نمایش خانگی عرضه کرد در آخر هم گلوری با اسم آقای نخودی و شرمن تو سایت گلوری تون گذاشتش با دوبلورهای جدید و تازه کار…البته من فقط دوبله سورن رو دیدم و اون یکی هارو دانلود نکردم حتما می پرسید چرا؟شاید به فکرتون برسه چون غیرقانونیه…نخیرم…من حوصله نداشتم با این سرعت اینترنت ایران چند ساعت بشینم یه انیمیشن سینمایی رو دانلود کنم…اما واقعا گذاشتن برای دانلود کار خوبی نیست…خجالت بکشین…در ضمن ارشاد هم باید یکمی انعطاف پذیری نشون بده هر چیزی نباید که سانسور بشه … من با سانسور موافقم البته تا یه حد و حدودی…من نفرت انگیز ۲ تو بازار عرضه میشه به صورت پرده ای … یه سال شبکه نمایش خانگی با معظل انیمیشن های پرده ای مواجه بود سال بعد دوبله های اینترنتی…حالا از این گذشته در این انیمیشن که از سوی آفرین رسانه توزیع شد شخصیت های مونث رو از دماغ به بالا نشون میدادن چون نمی خواستند بدنشون دیده بشه…ولی تو صدا و سیما (که خیلی سختگیرتره) با کیفیت عالی و بدون سانسور اونجوری پخش میکنه…همین دانشگاه هیولاها که حتما یادتونه گفته بودن فراماسونریه و… بعد مجوز نداده بودن بعد به بدترین وضع توزیع شد صدا و سیما همین نوروز ۹۳ خیلی عالی پخشش کرد…آدم واقعا میمونه چی باید بگه…از وزارت ارشاد بعیده…چقدر سختگیری…چقدر…اگه می خواید بر علیه فراماسونری کار کنید اول برید برای ساختمان مجلس یه کاری کنید…

    • تا جایی که میدانم آفرین رسانه ویدیو رسانه نیست. در اینصورت مرجعی که مجوز صادر کرده و این صلاحیت را در خودش سراغ داشته باید جوابگوی این برخورد سلیقه ای و سختگیرانه باشد.

      • همین یه مشکله آقای فروتن…چجوری یه چیزی که ویدئو رسانه نیست انیمیشن عرضه میکنه…وزارت ارشاد چرا برخورد نمیکنه…من از وزارت ارشاد دکتر روحانی انتظار این چیزارو نداشتم…در مورد دانشگاه هیولاها چرا اون جوری شد…اگه فراماسونری بود صدا و سیما چجوری پخشش کرد؟…حتما میدونستید ساختمان فعلی مجلس با نماد های فراماسونری معماری شده…در مورد قیمت محصولات ویدئو رسانه هم سوالاتی دارم … به نظر شما یک عنوان با قیمت ۳۰۰۰ تومان مشتری بیشتر جذب میکنه…یا با قیمت ۲۵۰۰ تومان…یا ۱۵۰۰ تومان؟؟؟
        کدام عقل سلیمی برای یه قسمت یک سریال ۳۰۰۰ تومان می پردازه؟
        من که تا آنجایی که خبر دارم و تو شهرمون اتفاق میفته مشتری میمونه چند قسمت شاهگوش بیاد مثلا ۶ قسمت بعد فروشنده شش قسمت رو تو یه دی وی دی میریزه ۳۰۰۰ تومان میفروشه …به جای اینکه مشتری ۱۸۰۰۰تومان خرج کنه واسه شش قسمت یه دفعه ای ۳۰۰۰ تومان خرج میکنه…فقط مشتری باید یکم حوصله خرج بده…این اتفاق در بزرگترین و معتبرترین فروشگاه محصولات فرهنگی هنری شهرستان تالش که بزرگترین فروشگاه محصولات فرهنگی غرب
        گیلان هم هست اتفاق افتاده و می افته…و حتی خود من هم سریالها و فیلم ها را به این صورت می خرم به جز انیمیشن ها و فیلم هایی که خیلی دوست دارم…در ضمن عده ای هم می آیند و با فلش یا همان یو اس بی محصولات را می گیرند…به نظر من مقصر فروشنده یا مشتری نیست مقصر آنهایی هستند که محصولی با کمترین کیفیت را با قیمت زیاد می فروشند…
        حتی فروشنده نیز یک بار به من گفت وقتی قیمتها ۱۵۰۰ بودند فروش بیشتر بود آن زمان یک فرد با ۱۰۰۰۰ تومان نهایتا ۶ عنوان می خرید…ولی الان با همان ۱۰۰۰۰تومان تنها ۳ عنوان می تواند خریداری کند…فروشنده گفت:در آن زمان خودش بیشتر مردم را به خرید عنوان اورجینال دعوت می کرد…ولی امروز آیا برای مردم به صرفه هست تا این عناوین ر با قیمت های کنونی بخرند؟
        باید شبکه نمایش خانگی در خود تغییر تحول ایجاد کند …درسته وضع اقتصادی کشور در زمان کنونی بد است ولی باید به فکر مردم هم بود…به نظر من نباید با این اتفاقات برخورد قانونی و سرکوب گرایانه و … کرد باید این موضوع از ریشه حل شود…

        • دوست عزیز لطف کن به من بگو قیمت یک بسته آدامس اربیت چقدر است؟ قیمت یک بسته شکلات اسنیکرز یا مارس چقدر است؟ عرضه ی فیلم با قیمت ۳۰۰۰تومان هم گاهی به صرفه نیست. چه رسد به ۱۵۰۰تومان. مردم و فروشگاه های زیاده خواه همیشه کار خود را می کنند. شبکه نمی تواند به خاطر این موضوع دائم قیمت را پایین بیاورد. شما خودت کلاهتو قاضی کن. قیمت یک دی وی دی خام + چاپ ولت + چاپ پوستر + چاپ استند + حق رایت + هزینه های گوناگون شرکت + تیراژ گاهی از ۳۰۰۰تومان هم بالاتر می زند. پس همه باید بدانیم اگر محصولی را نمی پسندیم آن را نخریم و کپی هم نکنیم. نه برای خود و نه دیگران. اینجا آن شرکت می ماند و محصولی که روی دستش مانده و ضرر. پس ترقیب می شود که عناوین مردم پسندتر و پرفروش تر عرضه کند. همین

          • ایمان جان شما قیمت غذای جسم را با غذای روح مقایسه میکنید؟؟؟/من هم می دونم دی وی دی خام + چاپ ولت + چاپ پوستر + چاپ استند + حق رایت + هزینه های گوناگون شرکت + تیراژ گاهی از ۳۰۰۰ تومان بالا میزند ولی مگر زمانی که ۱۵۰۰ تومان بود این مشکل پیش نمیومد/چرا می خواید مردم را مجبور کنید برای یک قسمت سریال ۳۰۰۰ تومان پرداخت کند/آقای فروتن شما نمی خواید چیزی بگید؟

          • با عرض سلام مجدد .
            دوستان عزیز اگر نظر بنده را بخواهید کل سیستم شبکه باید اصلاح شود ، از مغازه دار بگیرید تا مدیریت کلان . همین که آقای فروتن می گویند فلان آرم جزو ویدئو رسانه نیست اما محصولات تحت این آرم در شبکه آن هم در سیستم مجاز شبکه توزیع شده اند یعنی کار مدیریت مشکل دارد! وقتی یک شرکت نسبتاً قدیمی مثل فانوس خیال هنوز هیچ ارزشی برای حقوق مصرف کننده قائل نیست و محصولاتش را با هر جور ….. ممکن به فروش می رساند و سال ها هم هست که به این رویه ادامه می دهد یعنی شبکه توزیع ایراد دارد که نمی تواند محصولات مشکل دار را پس بزند چون توزیع کنندگان هم یاد گرفته اند محصول را “به هر قیمتی که شده” بین مغازه داران پخش کنند . مغازه داری هم که می بینید فروشش نسبت به زمان فیلم های ۱۵۰۰ تومانی تا یک سوم و حتی بیشتر کاهش پیدا کرده و هزینه هایش چند برابر شده برای درآمد بیشتر یا این شغل را ول می کند یا به فکر روش ها و نقشه های دیگری برای افزایش درآمدش باشد . مشتری هم که دور از جان دور از جان … نیست که با این وضعیت به خریدش از شبکه ادامه بدهد . ۵۰ تا کانال ایرانی داریم و ۱۰۰ کانال ماهواره که در لحظه حداقل ۴-۵ تایشان در حال پخش فیلم هستند! اینترنت هم که روز به روز فرایند دانلود فیلم در آن آسان تر می شود! تازه فیلم های خارجی هم که چندین ماه قبل از توزیع در شبکه زبان اصلی شان به دست همه رسیده و البته وقتی هم فیلمی در شبکه توزیع می شود بقال و روزنامه فروش و کتابفروش و … در توزیع آن سهیم هستند! بیشتر از یک ملیون تومان خرج دریافت یک جواز فعالیت در این صنف می شود که غیر از توی قاب روی دیوار مغازه به درد هیچ چیز دیگری نمی خورد! می گویند صنف ما معاف از مالیات است اما آنقدر درآمدمان پایین است که بدون این معافیت هم معاف هستیم! آنوقت از بازرگانی هم می آیند می گویند سود فقط باید ۱۲% باشد طبق مصوبه سال ۱۳۸۶!!!

  • دوستان گرانقدر
    به اطلاع طرفداران محترم عناوین خارجی میرساند , ان شاءالله پس از مدتی وقفه در روز ۲۸ مهرماه فیلم جذاب پارکر با بازی جنیفر لوپز و جیسون استاتهام به همراه نسخه Blue-Ray در کلیه کشور عرضه خواهد شد. از سری مجموعه فیلم های خارجی موسسه به نام برترین های سینمای جهان فیلم های آسمانخراش , نشان خشم و میراث چینی توزیع خواهد شد. هم اکنون دو فیلم سحرگاه سرخ و کشتار با لطافت در هفته گذشته توسط این مجموعه در دسترس علاقمندان می باشد.

  • بالاخره انتظارها به پایان رسید و امروز شاهد پخش فیلم ارزشمند “زندگی مشترک آقای محمودی و بانو” بودیم منتها با یک تفاوت از سایر محصولاتی که این روزها در شبکه ی ویدئویی توزیع می شود. موسسه ی وزین سینما ۲۴ در کنار پخش هنر اول این اثر را به ۲ صورت قابدار و بدون قاب توزیع کردند. یه این دوستان تبریک عرض کرده و باید بگویم با قدرت به این شیوه ادامه دهید که همیشه اولین بودن در هر کاری سخت است. مشخص است برای این موسسه احترام به مخاطب درجه ی بالاتری از سود مالی قرار دارد و با عمل کردن به درخواست های علاقه مندان پیگیر سینما مطمئنا پاسخ خوبی از ایشان خواهند گرفت. خود من بعنوان یک مصرف کننده ۳ نسخه از این محصول خریداری کردم.
    تنها ایراد این نسخه تبلیغات بصورت زیرنویس و رنگ قرمز و اندازه ی بزرگ آن است که باعث خدشه به این محصول شده که ایکاش این مورد را رعایت می کردند. اما قفسه های فروشگاهها که مدت ها بود اثری با قاب پلاستیکی و حرفه ای به خود ندیده بود و ذوق زدگی ما باعث میشود که این یک مورد را نادیده بگیریم.

  • سلام خدمت کارشناس گلرنگ رسانه
    ممکن است بفرمایید علاوه بر فیلمهای خارجی نامبرده چه عناوین خارجی دیگری در دست توزیع دارید؟ممنون.

  • امیرجان جاستین و شوالیه های دلاور عالی بود…هم خودش هم دوبلش…نفهمیدم کدوم صدای تو بود ولی وقتی همه سرباز ، مربازها و سیاهی لشکرها را صداشونو با تصور اینکه صدای توئه گوش دادم خوب بود…به امید روزی که اول انیمیشن ها بگن((مدیر دوبلاژ:سید امیر پریمی))…در کل توپ ، درجه یک ، ممتاز…

    • :::.. جـاستیـن و شوالـیه های دلاور ..:::

      مدیر دوبلاژ : مینا مـومـنی
      مـترجم : عاطفه رضـوان نیا
      صداپـرداز : رضا سلطانی

      صـداپـیـشگان :

      عرفان هنربخش ……………. (جاستین)
      علیرضا طاهری ……………… (ملکیادس)
      امین قاضی …………………. (سوتا)
      مینا مومـنی ………………… (تانیا)
      سیامک عباسقلی زاده ……… (کلوریس)
      فرهاد اتقیایی ………………… (لگانتیر / رجینالد)
      علیرضا وارسته ………………. (هراکلیوس و…)
      ناصر مـحمدی …………………. (بلوچر)
      عاطفه رضـوان نیا …………….. (لارا)
      حسـین خـاوری ……………….. (برولیو و…)
      پرسـتو عـامری ………………… (مادربزرگ)
      فریـبا ثابـتی نژاد ………………. (ملکه)
      من کوچک(امیر) ………………….. (سرباز و…)
      بهـزاد المـاسی ……………….. (مامور و…)
      سـاناز غـلامی ………………… (دختر بچه)

      تاریخ دوبلاژ : پائیز ۹۲

      ترانـه سُـرا : عرفان هنربخش
      (یـه سـپـر بـه رنـگ مـس)

      دانلود ترانه :
      http://Trainbit.com/files/7550971884/Ye_Separ_Be_Range_Mes.mp3

      محـصول ۲۰۱۳ آمـریکا

      دوبـلـه شـده در گـروه فـرهنـگی هـنری سـورن

    • خواهش میکنم شما لطف دارید اما کوتاهی هستش اگر عرفان رو فراموش بکنیم بی شک لذت بردید اول از گویندگی عرفان هنربخش و دیگردوستان و ما هم گوشه کنار هستیم اما چرا این میزان دیر و طولانی این کار پخش و توزیع شده من متعجبم این کار سال پیش همین ایام دوبله شده بود و آماده و حالا پخش شده؟؟؟!!!

      • عرفان هنربخش که جای خود داره امیرجان…امیدوارم بزودی شاهد عرضه اون انیمیشنی که دیروز گفتی در شبکه نمایش خانگی باشیم…

  • آقا مهدی گل اگه متن من رو به دقت بخونید نگفتم کسی مجبوره یک قسمت سریال رو بخره. ولی نباید هم اون رو کپی کنه. گفتم اگه از نظر اون فرد ۳۰۰۰تومان مبلغ بالاییست خب نخره تا اون شرکت پخش کننده هم ضرر کنه. بعد یا شرکت ورشکست میشه یا تلاش میکنه کیفیت رو بالا ببره یا اینکه قیمت رو پایین بیاره.آقاجان مالشه می خواد این قیمت بده. از نظر تعزیرات هم قانونی هست. نه کسی مجبوره بخره نه کسی مجبوره قیمت رو پایین بیاره. همین

  • همین الآن فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو رو دیدم چقدر عالی بود. چه داستان و کارگردانی و بازیگری قوی ای داشت. عقیده دارم درجه کیفی ب براش کم بود. واقعا معیار ارزشیابی ارشاد چیه؟

  • جناب مهدی عزیز
    شرکت صنایع الکترونیک گلرنگ در راستای توسعه و ارتقای فرهنگ تماشای فیلمها با بهترین کیفیت , عناوین تامینی خود را بر اساس فرمت Blue- Ray پایه گذاری نموده است . همچنین فرمت dvd برخی از عناوین بلو-ری نیز خریداری شده که غالبا مستندهای شبکه ksm و انیمیشن های شاخص مانند : کومبا , دژ آسمان , باد بر میخیزد , فرار از سیاره زمین و عناوین متنوع دیگری که متعاقبا اعلام خواهد شد.

    • با سلام به کارشناس طرح و تامین برنامه گلرنگ
      آیا برنامه ای برای توزیع انیمیشن های مطرح ۲۰۱۴ دارید؟
      اگر بله می توانید نام ببرید؟

      • همانطور که پیشتر خدمتتان عارض شدم هدف گزاری و سیاست گلرنگ تولید و توزیع دیسک های بلو – ری با کیفیت ۵۰ گیگ است . که این امر در ۴۰ کشور اطراف فقط در کارخانه صنایع الکترونیک گلرنگ امکان پذیر است و در این مورد بی رقیب و یکه تاز خواهد بود. اما در خصوص تامین عناوین ۲۰۱۴ قطعا بعد از تولید و عرضه حدود ۶۰ عنوان خریداری شده سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ , آنها هم در لابلای این عناوین توزیع خواهد شد. (با توجه به عدم استفاده از سهمیه انیمیشن های حمایتی و بعضا غیر قانونی, گلرنگ تا کنون تنها رسانه ای است که عناوین خود را از کمپانی های مطرح به صورت دست اول خریداری نموده و این امر سبب تحمیل هزینه های بالایی برای مجموعه شده است ) امید است با حمایت و پشتیبانی شما عزیزان بتوانیم سبب تثبیت جایگاه دیسک های اورجینال بلو – ری در سطح جامعه شویم.

        • با سلام به کارشناس طرح و تامین برنامه گلرنگ
          میخواستم اسامی این انیمیشن ها را بدانم…مشهورترین هایش را منظورم هست…

  • با سلام.احتراما به اطلاع می رساندموسسه سینما۲۴ حقوق نمایش خانگی فیلمهای سینمایی اشباح به کارگردانی داریوش مهرجویی و تجریش ناتمام به کارگردانی پوریا آذربایجانی را خریداری نموده است که این دو عنوان توسط شرکت هنر اول توزیع می گردند.لازم به ذکر است که با خرید این دو فیلم ،مجموع فیلمهای سینمایی موسسه سینما ۲۴ در سال ۹۳ به شش عنوان رسید.

    • با سلام به روابط عمومی هنراول
      آیا برنامه ای برای توزیع انیمیشن های مطرح ۲۰۱۴ دارید؟
      اگر بله می توانید نام ببرید؟

  • آقای علی نکویی (امیر)، متاسفانه دوبله جاستین و شوالیه های دلاور هم مثل بیشتر آثار قبلی گروه سورن چنگی به دل نزد و من اصرار بیش از حد موسساتی مثل قرن ۲۱ و سینما ۲۴ رو برای همکاری با گروه تکراری و گوینده های اکثرا خام شما نمیدونم. البته اینطور که از دوستان شنیدم حتما قیمت پایینتر بی تاثیر نبوده! و شاید هم دلیل اصلیست. وگرنه اگر همه چیز بر اساس لیاقت و شایستگی بود، با وجود این همه گوینده حرفه ای و خوش صدا و با تجربه تر، همه انیمیشنهای میجر رو به شما نمیدادند. شما حالا حالاها باید با انیمیشنهای سطح پایینتر تمرین کنید و ملاک ارزیابی خودتون رو کودکام ۷ تا ۱۰ سال قرار ندهید! به عنوان یه کارشناس باید بگم شما آثار دیدنی ای مثل هتل ترانسیلوانیا و اسمورفها ۲ رو با دوبله ای به شدت بیحال و ضعیف، نادیدنی کردید.
    و همیشه هم فریادتون بلنده که چرا به جوانها اهمیت نمیدن! خب در این یک ساله که بهتون اهمیت دادن و شماها با حمایت شخص آقای جعفری قرن ۲۱ همه آثار میجر را خودتان یا دوستانتان دوبله کردید چه اثر شاخص و ماندنی و در خور توجهی ارائه دادید؟

      • اتفاقا هتل ترانسیلوانیا،ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی ۲ و اسمورفها ۲ و آقای پیبادی و شرمن (دوبله سورن) از نقاط قوت گروه سورن است…

    • آقای کارشناس ببخشید ناراحت شدین ببخشید بی استعداد هایی مثل ما کار میکنن ببخشید ما لیاقت و شایستگی نداریم ببخشید ما با انیمیشن های سطح بالا کار میکنیم و تمرین با انیمیشن های سطح پایین انجام نمیدیم ببخشید با وجود این همه گوینده حرفه ای و خوش صدا و با تجربه تر این ها پای کار هستن ببخشید ملاک کودکان ۷ تا ۱۰ هستن اما با همه ی اینا خود اسمورفها ۲ هم کار ضعیفی بود که خوابش میگیره آدم اما چشم کارشناس بازم دمت گرم ببخشید

  • فیلم خوش ساخت و دیدنی و به نظر بنده بهترین اثر سینمایی جشنواره آخر( عصبانی نیستم ) ساخته دوست عزیزم رضا درمیشیان بعد از اتمام اکران فیلم خواب زده ها در هفته دوم یا سوم آبان ماه با سرگروهی سینما افریقا به نمایش عمومی خواهد رسید . امیدوارم مشکلی برای اکران این اثر فاخر پیش نیاورند و شاهد یک رکورد شکنی در تاریخ سینمای ایران باشیم. با تماشای این فیلم حتما از بازی فوق العاده نوید محمدزاده جوان شایسته و آینده دار سینما به وجد خواهید آمد.

  • سلام بر روابط عمومی هنر اول
    لطف کنید سایتتون رو بروز کنید تقریبا ۱۰ روز هست که سایتتون بروز نشده!
    آیا عناوین فیلمهای خارجی جدیدتون رو در بخش بزودیهای سایت قرار خواهید داد؟چه زمانی؟
    میتوانید عناوینی که قراره هفته ی آینده توزیع کنید رو نام ببرید؟
    بسیار سپاس.

  • روابط عمومی هنر اول سلام و خسته نباشید
    واقعا ممنون از اینکه سینمای ایران رو حمایت میکنید میخواستم سوال کنم تا قبل از آمدن ماه محرم چه عنوانهای سینمایی ایرانی عرضه میکنید؟ بی صبرانه منتظر اذر. شهدخت هستیم .
    اگر مشکل جیب بر خیابان جنوبی حل شد اطلاع رسانی کنید. ممنون

  • با عرض سلام و خسته نباشید مجدد .
    گزارش فروش : البته بنده این هفته فرصت نکردم بروم بازار ، شاید فردا صبح بروم . آخه با این کسادی اول سال تحصیلی شرکت ها هم فقط یک عنوان مهم داده اند (آقای محمودی و بانو) و برای یک عنوان که صرف نمی کند بازار بروم!
    در این دو هفته گذشته فروش طبقه حساس کمی بهتر شد . چ هم بیشتر از آنچیزی که انتظار داشتم فروش رفت و انصافاً هم فیلم خوبی است . در بین عناوین خارجی هم همان “سحرگاه سرخ” که خودم هم دوستش داشتم فروش خوبی داشت اما سایر عناوین نه . فروش “جاستین و شوالیه های دلاور” هم بد نبوده اما خودم هم تعداد کمی آورده بودم و نسبت به آن می گویم بد نبوده!!! بن تن و باب اسفنجی جدید هم زود فروش رفتند و خیلی از بچه های مشتاق را دست خالی بیرون فرستادم!

    اما چند نکته :
    اول می خواستم نظرتان را راجب شور شیرین بپرسم؟! به نظر خودم فیلم بدی نبود اما جای کار بیشتری داشت تا به یک فیلم درجه یک تبدیل شود تلوزیون هم چون پخش کرده بود بنده فقط یک نسخه برای کرایه آوردم که هیچکس هم طالب نشده! برای این نظرتان را می پرسم چون یک نفر که اصلاً انتظار نداشتم از فیلم خوشش بیاید خیلی از آن تعریف می کرد اما از آن طرف یک مشتری دیگر می گفت سرتا پا دروغ بود! حالا بنده که جرات نکردم بپرسم شمای بیست و چند ساله از کجا خبر داری که دروغ بود؟!!

    نکته بعدی خطاب به آقای سید محمدی است : شما واقعاً انتظار دارید گرگ وال استریت دوبله شود؟!!!!!!!

    دو سئوال هم از شرکت قرن۲۱ دارم : اولاً چرا فیلم “snowpiercer” را از لیست تازه های دوبله حذف کرده اید؟ دوماً نام گذاری فیلم “ساختمان آجری” به نام جعلی “مرز ۳۸” که ربطی به استقبال زیاد چند سال قبل بازار از فیلم “مرز ۱۳” ندارد؟

    و نکته آخر : بنده در یک سایت انجمنی ، مبحثی باز کردم با هدف معرفی فیلم های خوب شبکه تا به این بهانه دوستان مخاطب آن سایت تشویق به تهیه این فیلم ها شوند . اما یک عده از دوستان بلافاصله به این مبحث حمله کرده و سعی کردند کل ساختار شبکه نمایش خانگی را زیر سئوال ببرند با این عنوان که چون کپی رایت محصولات خارجی در شبکه رعایت نمی شود پس فعالیت این شبکه غیر شرعی است! بنده هم آن چیزهایی را که اینجا از دوستان خوانده بودم آنجا نقل کردم و پاسخ شرعی اش را هم تا آن حدی که اطلاع داشتم دادم و از آنها خواستم بحث را خاتمه دهند و اجازه بدهند به همان کاری بپردازم که بخاطرش آن مبحث را باز کرده بودم . البته این مبحث خواننده هم دارد اما در برابر هجوم آن دوستان فقط بنده پاسخگو بودم و دیگران فقط لایک می کردند!
    حالا با این توضیح از شما آقای فروتن و سایر دوستان و مدیران شرکت ها می خواهم تا با یک پاسخ جامع به بنده و سایر همکاران قوت قلب بدهید تا دربرابر اینگونه سئوالات و شبهات به سرعت پاسخگو باشیم .

    با تشکر .

  • امروز آلبوم جدید محسن چاوشی پخش شده. تا اینجا که فروشش عالی بوده. شنیدم دنیای هنر قراره عنوان های خوبی رو تو هفته های آینده توزیع کنه. تا اونجایی که من می دونم هفته بعد بوی گندم و آلبوم جدید مازیار فلاحی رو ارائه می کنن.

  • دوستان گرامی هرکه هستین و هرچه آگاهی دارین باید طبق قانون حرفه ای ، حرفه ای سخن بگید. چه شما که خودتونو کارشناس معرفی می کنید ، چه شما که از حقوق دوبلورهای جوان حمایت می کنید.
    اصول حرفه ای اینه که مورد به مورد به نقاط ضعف و قدرت اشاره کنید و از شاخص های مشترک و مورد تایید استفاده کنید. وگرنه این جور انتقادها و حمایت ها از هرکس برمی آید. باسپاس
    درضمن از آقای فروتن گرامی هم توقع دارم به منظور پایین نیامدن سطح کیفی تارنما تا حدودی مدیریت بیشتری اعمال کنند. بازهم باسپاس

  • جناب آقای میرمجیدی
    آیا گلرنگ برنامه ای برای پخش ادامه ی عقاید یک آکتور سینما دارد یا خیر؟ مجموعه ی بسیار خوبی بود

  • البته مثل اینکه حرف های شما رو شنیدن ،در این ٢-٣روز گذشته تیزر اتش بس به وفور دیده شده ،تیزر خیلی کوتاهیست ولی حداقل سه ضلع مثلث را نشان می دهد ،به خصوص اقای پژمان جمشیدی :))))

    • دیگه چاره ای نداره صدا و سیما داره فیلم اینهمه می فروشه…
      پخش نکردن آنونس این فیلم توهین به خود صدا و سیماست…
      ولی من میترسم حالا که صدا و سیما داره آنونسو پخش میکنه فروش فیلم پایین بیاد…

  • با عرض سلام مجدد.
    اولاً شکسته شدن رکورد اخراجی ها ۲ توسط شهر موشها ۲ را تبریک عرض می کنم . به امید روزهای پر رونق تر برای سینمای ایران و البته شبکه نمایش خانگی .

    دوماً یادم رفت بپرسم ، مدیران شرکت تصویر دنیای هنر ، یا دوستانی که در کار دوبله انیمیشن دست دارید و در جریان پروژه های همکارانتان هستید ؛ آیا تصمیمی برای دوبله سری جدید انیمیشن آواتار گرفته شده است؟ (سری قدیمی شامل سه فصل آب و خاک و آتش که دوبله شد ، منظورم سری است که تحت عنوان The Legend of Korra از سال ۲۰۱۲ در حال پخش در آمریکا می باشد)

  • معراجی ها…
    حتما شما هم معراجی هارو فروختین. با اینکه فروش نسبتا خوبی داشت ولی اون استقبالی که توقع داشتم رو ندیدم. (این نکته ، حرفمو ثابت می کنه که فروش بالا در سینما همه ش مربوط به سلیقه و جیب اشخاص حقیقی نیست و قسمتی از آن نیز مربوط به اشخاص حقیقی است). گه گداری-نه به صورت پیوسته سریال معراجی هارو می بینم خیلی خوشحالم که داره از تلویزیون پخش میشه و مجبور نیستم اونو بفروشم

    • اتفاقاً بنده با شما موافق نیستم! همینطوری بدون حساب و کتاب می توانم به شما اطمینان بدهم که امسال هیچ فیلمی را به اندازه معراجی ها نفروختم و کرایه ندادم . اما سریالشان انصافاً خیلی بهتر از فیلمشان است! بنده کسانی را سراغ دارم که ماهواره شامشان (۸ تا ۱۲ شب) ترک نمی شده اما حالا چند روز است که تا ساعت پخش معراجی ها می رسد می زنند کانال تلوزیون خودمان!

      • قبلا هم گفتم گستره کار من زیاده و اگر آماری میدم تقریبا نصف تهران رو شامل میشه مثل نظرم در مورد فیلم چ و معمولا درسته. به هرحال معصوم که نیستم.
        امین جان من هم گفتم فروش خوبی داشت ولی انتظار بیشتری داشتم. مثلا توقع داشتم مثل رسوایی یا هیس دخترها فریاد نمیزنند باشد ولی به جرات بگ نصف آن ها هم نفروخت. درضمن برای من افتخاره که فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند رو بفروشم نه اخراجی ها ها ها و رسوای یا معراجی ها.

          • اولا که نه ، زیاد نیست ، اگر دوست داشتید ثابت می کنم. دوما حداقل اگر صحبتی می کنم راجع به نصف تهرانه نه مثل برخی از دوستان از کل ایران

        • تشکر اقا إیمان ،اینکه گفتید فقط در مورد منطقه تحت پوششتون صحبت می کنید واقعا خوشم اومد ،حالا یه سؤال هم دارم اگه إمکانش هست در حد اطلاعات خودتون پاسخ بدید،در مورد تیراژ شاهگوش و کلا این سریال حرف وحدیث زیاده ،من تو یکی از مجله ها خوندم که تیراژ این سریال میانگین چیزی بین١٠٠ تا ٢٠٠هزارتا بوده ،سؤال من از شما در مورد همین تیراژه ،اینکه با توجه به مشاهداتتون این أمار می تونه درست باشه یا نه ،اخه اگه این أمار درست باشه در مقایسه با تیراژ قهوه تلخ که خوبه حتی در قیاس با سینمایی هایی مثل هیس و رسوایی یا سریالی در حد ویلای من خیلی کمتره و این با سرو صدایی که روابط عمومی سریال در خبرگزاری ها به راه انداخته جور در نمی یاد مگر اینکه أوضاع شبکه جوری باشه که این تیراژ ها بالا به نظر برسه ،ممنون می شم پاسخ بدی ،موفق باشی

          • بهنام جان تا اونجایی که من متوجه شدم تیراژ هر قسمت شاهگوش حدود ۳۰۰۰۰۰ عدد بوده ولی هیچ شرکتی تیراژ واقعی عناوین شون رو اعلام نمی کنند دقیقا مثل تیراژ روزنامه ها البته شرکت گلرنگ شنیدم دستگاه بازیافت دی وی دی داره.شاید ویلای من تیراژه بالایی داشته ولی فروش آنچنانی نداشته و مطمئنا خیلی پایین تر از شاهگوش بوده

  • سریال معراجی ها در حد یک تجربه دبیرستانی ست. اگه دوست داشته باشید می تونیم با هم در مورد بحث آکادمیک بکنیم. نه اینکه فقط بخوام ردش بکنم اونم بدون دلیل. کسانی هم که ماهواره شبشان ترک نمیشه براشون فرقی نمیکنه سلطان سلیمان ببینه یا عشق ممنوع یا معراجی ها. بله عزیزم حقیقت اینه

    • آقا iman عزیز ، دیگه دارید کم لطفی می کنید! شاید هر سه تای این سریال ها از نظر ساختاری ضعیف باشند اما مهم هدفی است که برایشان ساخته شده اند . بنده با حرف کسانی که می گویند “هنر برای هنر” مخالفم . به نظر بنده “هنر برای تعالی” است که ارزش دارد . وقتی در آن وانفسای جلوه های ویژه فیلم ۲۰۱۲ بهترین صحنه فیلم برای بنده فداکاری آن پدر روس برای نجات دوقلوهایش است می توانید حرفم را درک کنید!

      در ضمن سلیقه مخاطب در تهران و شهرستان متفاوت است . اتفاقاً هر دو فیلم رسوایی و هیس! را هم بنده پارسال خوب فروختم اما سلیقه شهرستانی با معراجی ها بیشتر کنار می آید تا فیلم های داستانی و روشنفکری .

      اما بگذارید یک نکته را برای شما مشخص کنم! همین سریال های ترکی که می بینید فکر می کنید تا چه اندازه منعکس کننده واقعیات جامعه ترکیه باشد؟! چند وقت قبل بی بی سی فارسی!!! گزارشی پخش کرد درباره افزایش محبوبیت حجاب در کشور ترکیه! در این گزارش عنوان شد فقط در یکی-دو خیابان توریستی مرکز شهر استانبول شما می توانید جماعت انبوهی از زنان بی حجاب اکثراً خارجی و اروپایی را مشاهده کنید و در سایر خیابان ها ۹۰% بانوان محجبه هستند . آیا سریال های ترکی ماهواره چنین واقعیتی را نشان می دهند؟!

  • امین جان سلام. خوشحالم که به این نکات اشاره کردی. از صحبت های خودت استفاده می کنم. فیلم ۲۰۱۲ سرشار از جلوه های ویژه بوده که شما پای آن نشسته اید و دنبال کردید و لذت بردید و در لابلای این هیجانات یک حرکت انسانی برای شما برجسته شده. حالا دوست دارم از دوستان دیگه هم نظرخواهی کنم تا واقعا به منم ثابت بشه. آیا حالا که به فیلم اخراجی ها ها ها فکر می کنید به یاد رشادت های شهیدان عزیز می افتید یا به یاد تکه های زبانی لمپنی بازیگرانش؟ یا به یاد آن حرکت بسیار زشت اکبر عبدی که جدیدا به خاطر پول دست رد به هیچ فیلمنامه ای نمی زند. آیا رسوایی چیزی جز یک فیلم فارسی بعداز انقلابی ست؟ هرچند که هرچه از کوچکترین از خودگذشتگی های شهیدان بگوییم کم است ولی آیا سینمایی معراجی ها عمق وقایع جنگ رو نشون داد یا قصه تکراری به هر قیمتی به جبهه رفتن رزمندگان عزیز بود؟ پرداختن نادرست به وقایع جنگ از دشمنی با آن بدتره. سریال معراجی ها که دیگه آش شله قلمکاری ست از انواع شعارها و رخ دادهای بی دلیل و بی سر و ته و بی منطق. به چه بهایی؟ به این خاطر که می خاهیم یک سری حرف به خورد مردم بدیم؟ اون هم لابلای تکه های کلامی علی صادقی و امیر نوری؟ به نظر من هنوز هم بهترین فیلم دفاع مقدس لیلی با من است هست و هنوز هم شاخص سنجش فیلم های دفاع مقدسی.
    دوست ندارم اینو بگم ولی با عرض معذرت از همه کسانی که این تارنمارو نگاه می کنن عرض می کنم ما مردم خیلی بی انصاف هم هستیم. وقتی در عرض یکی دو روز آن فیلم از هرنظر شنیع زن بوشهری نظر ماهارو جلب می کنه و راجع بهش این همه صحبت میشه ، باید هم ساخته های مسعود ده نمکی حتی از رسانه ملی پخش بشه و مردم وقتشونو برای اون بذارن.
    درضمن شما هم حرف منو تایید کردید. سریال های ترکیه ای واقعیات جامعه شان را منعکس نمی کنند چندگانه های آقای ده نمکی هم با اضافه کردن کمی چاشنی طنز بی محتوا و نچسب هرچه می خواهد به خورد ما می دهد. کسی هم نیست از او بپرسد این داستان ها را از کجا آورده ای؟ و متاسفانه ایشون از والاترین ارزش های ایران طوری دفاع می کنه که از دشمنی هم بدتره.

    • آقا iman عزیز بنده حرف های شما را کاملاً قبول دارم . اما یک نکته این است که با چه دیدی به قضیه نگاه می شود؟! آقای ده نمکی یک ژورنالیست است نه یک هنرمند و با همین منطق ژورنالیستی است که آثارش را می سازد و برای رساندن هرچه بیشتر پیامش هر چیز عامه پسندی را به فیلمش اضافه می کند تا افراد بیشتری این فیلم ها را تماشا کنند و آن نکات مد نظر کارگردان را برساند که این مورد بعضی جاها خوب است و جواب می دهد و بعضی جاها نه و زیاده روی است . اتفاقاً این آقای ده نمکی یک رفیقی هم دارند به نام آقای حمید داودآبادی که بنده چند سال است مطالب وبلاگشان را مطالعه می کنم و این آقای داودآبادی هم بعضی وقتی ها از این زیاده روی های آقای ده نمکی شاکی هستند . اتفاقاً چند وقت قبل در وبلاگشان نوشته بودند که آقای ده نمکی بهشان گفته کاراکتر بسیجی امیر نوری را از تو الهام گرفته ام و آقای داودآبادی هم گفته بودند نخیر بیشتر شبیه خودت است و بعد هم این را در وبلاگ به نظرسنجی گذاشته بودند و همه گفتند این کاراکتر شبیه خود آقای ده نمکی است (البته ده نمکی دهه هفتاد!)
      اما در مورد فضای شوخی و شاد جبهه که آقای ده نمکی کمی با زیاده روی در فیلم هایشان نشان می دهند اتفاقاً این چیزها بوده اما نه با این شدت به قول شما لمپنی! پدر خود بنده یکی از آن کسانی بود که با شوخی هایش جبهه را روی سرش می گذاشت حتی اگر طرف مقابلش از وزرای وقت بوده باشد که بماند!!!
      همین آقای داودآبادی یک کتابی دارند به نام “از معراج برگشتگان” که به نظر بنده بهترین کتاب خاطرات دفاع مقدس است و تا به حال نشنیده ام کسی کتاب را خوانده باشد و این حرف را قبول نداشته باشد . فضایی که آقای داودآبادی از شوخی و جدی و تلخ و شیرین و ترس و شجاعت های جبهه ترسیم می کنند آنقدر واقعی و قابل لمس است که خیلی از ارگان ها و رسانه ها جرات تبلیغ و تجلیل کتابشان را مثل موارد مشابه دیگر (دا ، نورالدین پسر ایران ، پایی که جا ماند و …) ندارند!
      با تشکر و عرض پوزش از آقای فروتن که بحث را از مسیرش خارج کردیم!

      • امین جان پدر شما و امثال پدر شما روی سر همه ما جا دارند. حرف من اینه ده نمکی داره از این جور آدم ها استفاده یا سو استفاده می کنه. امین جان تاحالا از خودت پرسش کردی چرا تو این چندین سال آقای ده نمکی ۵فیلم سینمایی ساخته ولی استاد مسلم سینما بهرام بیضایی حتی یک فیلم هم نساخته؟ چرا انواع فیلم های مختلف دچار مشکلات مختلف میشن ولی همچنان ده نمکی با فراق بال و با سرمایه نامحدود انواع پروژه هارو انجام می ده؟ شما که اینکاره ای بیشتر تامل کن

        • ببینید دوست عزیز ، مشکل سینما و فرهنگ کشور با این بحث ها حل نمی شود چون نگاه ها به سینما و فیلمسازی اشتباه است .
          یک عده در فیلم هایشان همه بچه حزب الهی ها و مذهبی ها را منطقی نشان می دهند و یک عده همه بچه حزب الهی ها و مذهبی ها را غیر منطقی و چماقدار . یک خطوط قرمزی باید باشند و یک خطوط قرمزی نباید باشند اما برای هر دو گروه هم تعریفی وجود ندارد و در هر دو مورد سلیقه ای برخورد می شود . یک منتقدی ملاکش برای کوبیدن و نکوبیدن فیلم ها نفتی بودن و نفتی نبودن است و یکی دیگر شهر موشهای سی سال پیش را زیر ذره بین گذاشته که این یک فیلم صهیونیستی است!!! در آمریکا ۱۰% کارگردانان هنری ساز هستند و ۹۰% تجاری ساز . اما اینجا برعکس است چون تعریف بعضی ها از سینما فقط جایزه گرفتن از جشنواره های خارجی است و وقتی بعد از کلی به به چه چهه خارجی فیلمشان اینجا روی پرده می رود هیچکس تحویلش نمی گیرد! حکایت سینمای ما مثنوی هفتاد من است و مایی که فقط فروشنده و عرضه کننده این سینما هستیم باید با شناسایی سلیقه مخاطب آثاری را عرضه کنیم که با این سلیقه همخوانی داشته باشد اما در ضمن آثاری هم باشد که ارزش دیدن داشته باشد و حرفی برای گفتن داشتن .

          فیلم “سحرگاه سخر” که چند هفته قبل آمد را که حتماً دیده اید؟ مطمئناً هیچ کس باورش نمی شود کره شمالی بتواند آمریکا را بگیرد! خب فیلم است دیگر! اما نکته اش اینجاست که قرار هم نبود کره شمالی آمریکا را بگیرد! این فیلم وقتی ساخته شد دشمنانش چینی ها بودند اما چین بزرگترین شریک تجاری آمریکاست پس دولت با اکران فیلم مخالفت کرد و تهیه کنندگان مجبور شدند اکران آن را یک سال عقب بیاندازند تا بعضی سکانس ها اصلاح یا دوباره فیلمبرداری شود و همه اش خدا خدا می کردند در این یک سال آمریکا و کره شمالی یک دفعه با هم دست دوستی ندهند!!!

          • امین جان حرفاتو قبول دارم. فقط یک جاشو نه. اینکه به نظر من هیچ خط قرمزی نباید وجود داشته باشد تا فیلم ها با گرایش های مختلف به قضاوت افکار عمومی قرار بگیرند.

  • امروز می خوام یک سری از افراد مشهور ایران امروز که اصلیتشان یا یه رگه شان به تالش برمیگردد معرفی کنم.
    مجید مجیدی که اصلیتش تالشی است اما در تهران تولد شده.
    سید جواد هاشمی که اصلیتش اهل رضوانشهر(حوالی تالش است)و به اشتباه اهل بندرانزلی گفته میشود وی سالانه مدتی را در تالش سپری می کند.
    داریوش فرضیایی(عموپورنگ)پدرش اهل خطبه سرا(از حوالی تالش است)بوده است.
    اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انظباطی فوتبال ایران اهل تالش است و از کردهای شهرتالش است وی قبلا در انتخابات مجلس در تالش شرکت کرده بود ولی نتوانست به بهارستان راه پیدا کند.

  • فردا دنیای هنر فیلم کلاف با بازی علی انصاریان بازیکن سابق پرسپولیس رو پخش می کنه. امیدوارم به موفقیت فیلمای فردین که از دنیای ورزش پا به عرصه سینما گذاشت دست پیداکنه

  • آقا iman عزیز ، خط قرمز باید وجود داشته باشه اما در مسائل اخلاقی . مثلاً ابتذال و بی بندباری خارج از عرف دین و جامعه نباید داشته باشه یا اگر می خواهد وارد مسائل سیاسی بشه نباید کارش به فحاشی بکشه . غیر از این بقیه به اصطلاح خطوط قرمزها زائد و بی معنی هستند! مثلاً بنده سریال جریکو رو خیلی دوست داشتم اما هر وقت می دیدم پرچم آمریکا رو در این سریال شطرنجی می کنند اعصابم خورد می شد چون این رو توهین به شعور مخاطب می دونم نه توهین به پرچم آمریکا! یا چند وقت قبل یک فیلمی از تلوزیون پخش شد که در او کاراکتر کشیش فیلم رو که در آخر معلوم می شد جنایتکار است از چانه به بالا نشان می داد تا یقه کشیشی اش پیدا نباشد . در سینمای ما هم یک سری از فیلم ها که نگاه انتقادی دارند فقط برای اینکه حرفشان گفته نشود مجوز نمی گیرند اما یک سری از فیلم ها را واقعاً باید انداخت داخل سطل زباله (مثل فیلم آتشکار) .

  • امین عزیز در عجبم که شما فیلم هایی مثل اخراجی هاهاها ، رسوایی و معراجی ها رو در ردیف فیلم های برتر تاریخ سینمای جهان قرار میدی ولی به این عقیده داری که باید خط قرمز وجود داشته باشه. دوستم ، آقای ده نمکی کسی ست که به تنهایی به جای همه فیلمسازها از همه ی خطوط قرمز گذر کرده. شما طوری از خط قرمز صحبت می کنید که انگار همه ما بچه یا نفهم هستیم و کسانی باید بنشینند و به ما بگویند چه ببینیم یا چه نبینیم. یا اینکه چیزی که میبینیم باید از آن ، همان برداشتی که دوستان دوست دارند داشته باشیم. همیشه دوستان محترمی مثل شما در برابر صحبتی از خط قرمز مسائلی همچون بی بند و باری که همه با آن مخالفند رو علم می کنند. در صورتی که همه هنرمندان ایران عزیز و با فرهنگ ، حد و حدود خودشان را می دانند.

    • دوست عزیز ، دیگه دارید مغلطه می کنید! بنده کی گفتم که فیلم های آقای ده نمکی جزو بهترین فیلم های تاریخ سینما هستند؟! وقتی بنده می گویم آقای ده نمکی ژورنالیست است نه فیلمساز یعنی اینکه فیلم هایش بیانیه سیاسی هستند نه اثر هنری . بنده در وبلاگم هر سال بهترین فیلم سال را انتخاب می کنم و این لیست فیلم هایی است که تا به حال انتخاب کرده ام : ۸۷) آواز گنجشک ها * ۸۸) درباره الی… * ۸۹) به رنگ ارغوان * ۹۰) شب واقعه * ۹۱) قلاده های طلا * ۹۲) دهلیز – خب شما اینجا فیلمی از آقای ده نمکی می بینید؟ البته ممکن است روی انتخاب های دیگرم هم بحث داشته باشید اما به هر حال سلیقه ها متفاوت است . همانطور که آخوند بد داریم هنرمند بد هم داریم و آن شخصی که پارسال گفته بود هنرمند بد نداریم یک هفته نشده حرفش را پس گرفت!

      • شاید درست بگید. ولی به نظر بنده اگر خط قرمزی وجود داشته باشه باید برای ده نمکی باشه که با سرمایه های نامحدود هر چه خودش دوست داره نسازه.

        • دوست عزیز ، بنده آخرش متوجه نشدم که مشکل شما با آقای ده نمکی چیست؟ ببینید ، از نظر بنده ضعف فیلم های آقای ده نمکی به ضعفشان در هنر فیلمسازی بر می گردد . اگر شما با محتوای فیلم ها مشکل دارید توصیه می کنم حتماً چند کتاب درست و درمان درباره دفاع مقدس بخوانید (از معراج برگشتگان ، نورالدین پسر ایران ، پایی که جا ماند ، عباس دست طلا و …) تا متوجه بشوید که آقای ده نمکی آنطور هم که شما تصور می کنید زیاده روی نکرده است . به قول آقای داودآبادی که ۱۳-۱۴ سال پیش در یک نشریه نوشته بودند : دل رزمنده ها برای جنگ تنگ نشده اما برای جبهه تنگ شده! اگر هم منظورتان بودجه های بی حساب و کتابی است که برای ساخت فیلم در اختیار او قرار می گیرد ، این قضیه اش جداست و باید به دست قانون گذار حل شود . کوبیدن یک اثر به صرف نفتی بودن یا تعریف و تمجید از یک اثر بخاطر نفتی نبودن ، دردی از سینمای ما درمان نمی کند . اگر هم با شخص آقای ده نمکی مشکل دارید ایراداتتان را تا حدی قبول دارم . همین آقای داودآبادی هم با اینکه رفاقت دیرینه ای با آقای ده نمکی دارد زیاد پیش می آید که از او و فیلم هایش انتقاد کند . آقای ده نمکی آن زمان که روزنامه نگار بود خیلی افراط می کرد و نمونه کامل کاراکتر بسیجی امیر نوری بود . آقای عبدی هم که یک بار از ایشان انتقاد کرده بودید ، دلیل اینکه در همه کارهای آقای ده نمکی بازی می کنند فقط پول نیست . ایشان یک برادر جانبازی داشتند که چند سال پیش شهید شد و با واسطه این برادر از خیلی وقت پیش از ساخت اخراجی ها با آقای ده نمکی رفاقت داشتند .

          • خدا پدرتو بیامرزه. واقعا اگر کسی در فیلمسازی ضعف داره باید این سرمایه های کلان رو داد بهش تا مانیفست ارائه بده؟ خب می تونه بره تو همون نشریه فوق تندروش هر حرفی دوست داره بزنه.
            بهنام خان ، آقای مسعود ده نمکی … سینماست.
            دوست دارم ده نمکی رو با ابراهیم حاتمی کیا مقایسه کنی. با این که با طرز تفکر حاتمی کیا همسو نیستم و فیلم چ رو سراسر دروغ می دونم ولی هیچ وقت به خودم اجازه نمی دم در مورد تکنیک فوق العاده ایشون در فیلمسازی صحبتی بکنم. حاتمی کیا جزء ده فیلمساز برتر سینمای ایرانه. حتما اگه از شما بپرسم بهترین فیلمش کدومه؟ بلافاصله نام آژانس شیشه ای رو به زبان میاری. با اینکه به نظر من شاهکار حاتمی کیا روبان قرمزه. هرچند از انتخابتون در مورد فیلم قلاده های طلا مشخصه.
            به هر حال فاصله بین ده نمکی و حاتمی کیا فاصله از زمین تا آسمانه. ولی خیلی از دوستان هستند که مایلند ده نمکی به هر قیمتی فیلم بسازه. و شما هم که اینکاره اید فراموش کردید معیارهای یک فیلم خوب چیست.

  • آقا iman عزیز ، حق با شماست ، اما خب خیلی ها هم کاری به کیفیت کار یا شعارهای سیاسی فیلمساز ندارند . برای اونها فقط پول مهمه . خود شما حساب کنید پولی که فیلم های آقای ده نمکی وارد سینما و شبکه نمایش خانگی کرده چقدر به کار این سیستم و بنده و شما آمده؟! حالا شما باز بگید از این پولها نمی خواهید! در ضمن به نظر بنده بهترین فیلم آقای حاتمی کیا فیلم دیده بان است که هنوز هم بعد از نزدیک به سی سال این فیلم را بهترین فیلم ژانر دفاع مقدس می دونم بعد از اون هم به ترتیب از کرخه تا راین ، آژانس شیشه ای ، بوی پیراهن یوسف ، به رنگ ارغوان ، مهاجر و … . البته چ هم فیلم ضعیفی نبود اما جای بحث زیادی داره و البته اینکه خیلی ها مثل شما اون رو دروغ می دونید شاید به این خاطر باشه که منابع مطالعاتی در این باره خیلی کمه . بنده تنها جایی که درباره ماجرای پاوه خوندم کتاب “اطلس راهنمای جنگ سپاه : کرمانشاه” بود که اشاره کوتاهی کرده بود به واقعه پاوه ، کشتار بیمارستان و سقوط هلی کوپتر مجروحان . البته شنیدم در همان زمان اکران فیلم چند نفر از کاراکترهای فیلم که به عنوان شاهدین زنده ماجرا هنوز حضور دارند در چند برنامه تلوزیونی شرکت کرده و فیلم را تایید کرده اند اما خودم این برنامه ها را ندیدم .

    • دوستان یادتان باشد دائره المعارف اسارت و آزادگی در ۸۰ جلد با سرمایه شخصی ده نمکی طی سالیان متمادی تالیف و منتشر شد. کاری که اگر در دولت می خواست انجام بشود به میلیاردها تومان بالغ می شد.

  • از تذکر جناب فروتن سپاسگذارم. به هر حال هرکس علایقی دارد و دلبستگی هایی. این رو فراموش نکنید فقط آقای ده نمکی ایرانی نیست. همه ما از جمله من به کشورمون عشق می ورزیم. و هرزمان که نیاز باشد برایش جان فشانی خواهیم کرد. مشکل اینجاست چگونه و از چه راهی؟ آقای فروتن گرامی اگر از شما درخواست کنم از کاربران تارنماتون بخواین تلاش کنن که از به کار بردن واژه های بیگانه ازجمله تازی پرهیز کنن چه کار می کنید؟ این هم یک نوع میهن پرستی ست. این هم یک کنش زیبای فرهنگی ست. این هم دفاع از خاک و آبروی گذشتگان و آیندگان است. ولی اطمینان دارم هیچ کس نگاهی دقیق و حیاتی به آن نخواهد کرد. اینجاست فرق بین ده نمکی و دیگر هنرمندان.
    درضمن اینم خدمت آقا امین گل بگم که چند روز پیش خودم اعتراف کردم که فیلم های آقای ده نمکی رو چندین هزار نسخه فروختم و سودش هم بردم. چون به چندین جای مختلف متعهد بودم نه از سر عشق و علاقه به کارگردانش. و این را هم گفتم که چرا معراجی ها در سینما فروش بالایی داشت و در شبگه خانگی نه. چون دوستانی هستند که بلیط خریده و به دیگر دوستان هدیه می دهند تا فروش بالا رود.
    نکته دیگر هم این که از امین جان خواهش می کنم درباره فیلم چ با چند نفر کرد بی طرف و منصف صحبت کند و به تبلیغات صدا و سیمای معلوم الحال بسنده نکند.

  • آقا مهدی گل از آدرسی که گذاشتی سپاسگزارم. ولی احساس می کنم این بحث دیگه گنجایش ادامه نداره چون نه من کوتاه بیا هستم نه امین جان که براش احترام بسیاری قائل هستم. خب ویژگی ما (من و امین) روشنفکرا اینه دیگه ، بحث شدید بدون از مرزها ی اخلاقی فراتر رفتن. به هر حال داوری با دوستانه. همچنین به همه دوستان اعلام می کنم خود بنده نیز تلاش می کنم در نوشته هام از واژه های ایرانی بهره بگیرم (تا جایی که شدنی باشد). اگر دوست داشته باشید کنار واژه های پارسی واژه های بیگانه را می گذارم تا همه ببینند چقدر ساده است بهره گیری از واژه های گسترده ایرانی. و در برار چقدر باید تنبل و بی تفاوت به فرهنگ ژرف خودمون باشم که حتا تلاش کوچکی هم در این زمینه نکنیم.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید