روزانه های سینمایی
دو ماه سینمایی

دو ماه سینمایی

وقتی دو مجموعه ” شاهگوش” و “شوخی کردم” با هم به خط پایان برسند، معنای آن این است که در دو ماه آینده شبکه نمایش خانگی می تواند قرق فیلم های ایرانی و خارجی باشد. چرا دو ماه؟ ظاهراً اولین قسمت از سریال “ابله” در آبان ماه قابل عرضه می باشد.

حالا دیگر بهانه از موسسات و شرکت های پخشی که مترصد توزیع فیلم های ایرانی شان هستند، گرفته شده است. فیلم هایی که بعضاً نزدیک به شش ماه است در فهرست برنامه آینده آنها قرار گرفته اند ولی زمان مشخصی برای رونمایی از آنها مشخص نشده است.

فرصت پیش روی برای تهیه کنندگان سینما و صاحبان فیلم هم مناسب است تا پیشخوان مراکز عرضه را که از سریال خالی شده است، سینمایی تر از همیشه کنند.

هنرنمای پارسیان و سینما ۲۴ به ترتیب طبقه حساس و چ را در ۱۵ روز آینده راهی خانه ها می کنند، باید منتظر ماند تا دست پخش دنیای هنر و سیما شهر هم برای مخاطبان رو شود.

در سینما بهترین وقت ممکن اگر چه قدری با تاخیر در اختیار سازندگان فیلم شهر موشها۲ قرار گرفته است تا رکوردهای فروش ۹۳ سینماها را جابجا کند. فیلمی که با ۸۰ سالن کارش را آغاز کرده و احتمالاً به مجموعه سالن هایش اضافه هم خواهد شد. بلیط سئانس های پنج شنبه و جمعه تعدادی از سینماها با رزرو اینترنتی به فروش رفته است.

اکران “آرایش غلیظ” هم برای دوستداران سینمای حمید نعمت الله و هم طرفداران موسیقی سنتی با تیتراز خوانی همایون شجریان غافلگیر کننده است. همایون در اجرای زنده آلبوم “نه فرشته ام نه شیطان” با تمدید مکرر کنسرت هایش در اوج محبوبیت قرار گرفته است. نوع آواز ابتکاری او در فیلم تازه نعمت الله بحث های تازه ای را در فضای تئوریک موسیقی ایران در پی خواهد داشت.

گرانی، تورم، رکود تورمی، حذف بعضی یارانه ها، بیکاری و بی پولی هنوز آزار ده و هشدار دهنده اند؛ اما نسیمی که از سینما، ویدیو و موسیقی در حال وزیدن است، تحمل شرایط و امید به بهبود اوضاع را نوید می دهد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳۰ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

    • با سلام
      خدمت آقای اخباری
      آیا مشکل فیلمهای هندی حل شده است؟پس الان میتوانید چند عنوان هنندی که خریداری کردید رو نام ببرید/
      فیلم گودزیلا در قرن ۲۱ دوبله شده؟مدیر دوبلاژ این فیلم کیست؟
      سپاسگزارم.

  • با عرض سلام مجدد .
    جناب آقای رجبی فروتن ، همین الان بازرسان محترم اتاق بازرگانی نزدیک بود بنده را چند صد هزار تومان جریمه کنند که چرا فیلم ها را ۳۰۰۰ تومان می فروشم؟! باید ۱۲% روی قیمت خریدم (مثلاً ۲۲۰۰ تومان) بکشم که می شود ۲۴۶۴ تومان یا همان ۲۵۰۰ تومان . طبق نظر این بازرسان کلیه فروشگاه هایی که فیلم ها را طبق قیمت پشت جلد می فروشند متخلف هستند . بنده فعلاً اخطاریه گرفتم و باید روی همه فیلم ها و محصولاتی که دارم قیمت های اصلاح شده را درج نمایم وگرنه در بازرسی بعدی حتماً مشمول جریمه می شوم .
    حالا چند تا نکته :
    ۱- این ۱۲% چندین سال است اعمال می شود اما بازرسانی که در نوبت های قبلی سال های قبل آمده بودند گفتند محصولاتی که قیمت پشت جلد دارند طبق قیمت پشت جلد هم باید فروخته شوند .

    ۲- در این چند سال هزینه ها چندین برابر شده و فروش محصولات فرهنگی افت کرده ، اما این ۱۲% سر جایش مانده .

    ۳- بنده فقط در شش ماه اخیر حدود یک ملیون تومان برای مراحل مختلف دریافت جواز کسبم هزینه کرده ام یعنی برای جبران این هزینه و با احتساب سود ۱۲% باید بیش از ۳۳۰۰ فیلم بفروشم تا فقط این هزینه جبران شود . مگر بنده عمده فروشی هستم؟!

    ۴- بازرسان صنفی می گویند اگر تا ۱۰% اجناس مغازه مربوط به صنف رایانه باشد اشکالی ندارد . اما این بازرسان به این مسئله هم ایراد گرفتند .

    ۵- بنده در صورت اصلاح قیمت ها طبق نظر بازرسان اتاق بازرگانی با شکایت و دست کم بی محلی و تحریم از سوی همکارانم مواجه خواهم شد .

    حالا نظر شما چیست؟ اگر بنده موضوع امروز را در منزل هم مطرح کنم مجوز فعالیتم در این شغل لغو خواهد شد!!!

      • مگر ویدیو کلوپ ها زیر نظر ارشاد نیستن چه جوری بازرگانی میخواد مغازه که پروانه صنف نداره جریمه کنه ویدیو کلوپ فقط مجوز ارشاد داره چرا وزیر ارشاد سکوت اختیار کرده و با ادارزه بازرگانی صحبت نمی کند تازه تو قانون کشور ذکر شده کار فرهنگی مالیات نداره….. اصلا ربطی به بازرگانی وصنف ندارد

  • آقای فروتن من شاید یک مدتی نتوانم مثل گذشته زیاد کامنت بدم چون احتمالا تا مدتی به کامپیوتردسترسینداشته باشم ولی شاید بعضی اوقات مثل امروز به کامپیوتر دسترسی داشته باشم و شما را با انبوهی از کامنت هایم مواجه کنم.
    ولی من با گوشیم هرروز به سایتتون سر میزنم ومیتونم بخونم ولی کامنت نمی تونم بدم.
    اومدم بهتون خبر بدم نگران نشید…

  • سلام
    روابط عمومی هنر اول در سایت خبرگزاری مهر خبری رو خوندم در مورد توزیع متروپل توسط موسسه شما در اواخر شهریور میخواستم بدونم این فیلم متعلق به کدام موسسه است ؟

  • با سلام. فیلم متروپل متعلق به موسسه فیلمسازان جوان می باشد و توسط موسسه هنر اول توزیع می گردد.

  • با سلام خدمت روابط عومی هنر اول
    لطف کنید بگید هفته ی آینده همراه با فیلم چ کدام عناوین دیگر توزیع خواهید کرد؟
    سپاسگزارم.

  • سلام
    روابط عمومی هنراول چرا فیلمسازان ابتدا فیلم جیب بر خیابان جنوبی رو توزیع نکرد که فیلم قدیمی تری است و پارسال اکران شده و رفته سراغ مترو پل اینم از اون کاراست.
    با این روشی که فیلمسازان میره که هر ۳ ماه یک فیلم رو توزیع کنه حتما باید جیب بر خیابان جنوبی که خیلی مننتظرش بودم باید در سالگرد اکرانش در اواخر اذر باشیم///// و فکرکنم امسال این دومین فیلم فیلمسازان باشد. که امار بسیار نا امید کننده ایی اشت.

    • صد رحمت به موسساتی که یک یا دو فیلم سینمایی ایرانی را در طول سال تامین و عرضه می کنند. موسساتی هستند که سالهاست گذرشان به سینمای ایران و دفتر تهیه کنندگانش نیفتاده است.

  • با عرض سلام مجدد . خواستم بگویم روز دقیق انتشار طبقه حساس و چ و سایر عناوین مهمی که این هفته و هفته دیگر قرار است منتشر شوند را اگر می شود اعلام کنید . امیدوارم روز انتشار طبقه حساس سه شنبه نباشد چون یک برنامه ای داریم که بنده مغازه نیستم! در مورد هفته آینده هم امیدوارم وقتی دارم در نمایشگاه کتاب اصفهان گردش می کنم با پیامک توزیع چ ، مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ یا حتی ثور۲ مواجه نشوم!

  • در ضمن از آنجایی که هیچ کس درخصوص پیام قبلی بنده را راهنمایی نکرد در همین جا به کلیه همکاران محترم اعلام می کنم اگر یک مشتری آمد و گفت فلان جا دارند فیلم های ۳۰۰۰ تومانی را ۲۵۰۰ تومان می فروشند و بازی هایی که پشتش ۶۰۰۰ تومان قیمت خورده را ۳۰۰۰ تومان می فروشند ، به بزرگواری خودتان ببخشید!

    راستش را بخواهید بنده می دانم این ۱۲% از کجا آب می خورد اما مسئله اینجاست که نباید همه را با یک چوب زد! دو ماه قبل که در کلاس آموزشی اصناف شرکت کردم مسئول آموزش می گفت الان قوانین به سمتی رفته اند که از سیستم فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای حمایت کنند تا از خرده فروشان . همین الان در اصفهان خودمان مجموعه فروشگاه های کوثر (وابسته به شهرداری) ، فروشگاه سیتی سنتر هایپر استار (با سرمایه گذاری خارجی) و چندین فروشگاه بزرگ در منطقه رهنان به شدت سر شکستن قیمت ها و ارزان فروشی با هم رقابت دارند و عملاً بازار سوپرمارکت ها و بقالی های کوچکتر را کساد کرده اند . اما آیا فروشندگان محصولات فرهنگی هم باید با آنها مقایسه شوند وقتی هیچ انحصاری در بازارشان نیست و محصولاتشان در کتابفروشی ها و روزنامه فروشی ها و سوپرمارکت ها و کامپیوتری ها و … هم به فروش می رسد؟

  • با سلام
    خدمت آقای اخباری
    آیا مشکل فیلمهای هندی حل شده است؟پس الان میتوانید چند عنوان هنندی که خریداری کردید رو نام ببرید/
    فیلم گودزیلا در قرن ۲۱ دوبله شده؟مدیر دوبلاژ این فیلم کیست؟
    سپاسگزارم.

    • با سلام خدمت شما
      تعدادی از عناوین هندی خریداری شده و بزودی دوبله خواهد شد .
      مقرر گردیده مشکل مربوطه حل شود !
      عنوان گودزیلا فعلا خیر .
      عناوین هندی نیز بزودی اعلام خواهد شد .
      با سپاس .

  • فردا سه شنبه ،۱۱ شهریور ماه،عناوین مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲،انیمیشن نیکو ۲ و فیلم کاپیتان فیلیپس توسط شرکت های هنر اول و پارس مدیا توزیع می گردند.لازم به ذکر است که مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ توسط موسسه قرن ۲۱ و دو عنوان دیگر توسط موسسه سینما ۲۴ تامین شده اند.

      • خدا از اون کسی نگذره که هم میومد تو دوبله بازار نظرمیزاشت هم میومد اینجا و تو این پست:https://cinema-daily.ir/1393/%D8%B3%D9%86%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%88%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%A8%D9%84%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF/
        با مدیر روزانه های سینمایی بر علیه شما کار میکرد وسعی می کردن شما را تخریب کنند و آخرم موفق شدن دوبله بازار رو ازبین ببرند.
        غافل از اینکه از بین بردن دوبله بازار برای شبکه نمایش خانگی به مراتب بدترازدوبله های اینترنتی هست .
        عواقب تعطیلی دوبله بازار در آینده تاثیرش را بر شبکه میگذارد.
        حالا آقای رجبی فروتن جواب بدید این کیه که اینقدر با شما روابطش تازگیا خوب شده و هی و هی فله ای کامنت میزاره و همش ثبت میشه و بعضی اوقاتم بحثارو را به سیاست می کشونه…
        آقای رجبی فروتن این افراد باعث ضربه زدن به شبکه میشن…
        مواظب باشید…
        به امید احیای دوبله بازار

        • نمیدانم منظور شما چه کسی است؟ همانطور که خودتان هم ناشناخته هستید.! روزانه های سینمایی جایگاهی برای مخالفت سازماندهی شده علیه فرد یا افراد خاصی نیست. شما یا خواننده همیشگی روزانه های سینمایی در ۵ سال گذشته نبوده اید و یا مدیر آن را نمی شناسید. برای تبلیغ سایتی که به خواست و اراده مدیرش مدتی است تعطیل شده است، می توانید به شیوه های دیگری هم متوسل شوید.
          بخواهیم یا نخواهیم مسئله دوبله غیر مجاز و بی عملی مراجع مسئول، در سال های اخیر بسیار مناقشه برانگیز بوده و بعضاً جنبه های انتظامی و قضایی هم به خود گرفته است. دوبله اینترنتی هم پدیده ای است که باید بطور جدی در باره ابعاد آن تحقیق و بررسی دقیق صورت بگیرد و سپس در باره آن تصمیم گیری شود. مضافاً که یگانه راه برخورد با پدیده هایی که ما نمی پسندیم، الزاماً پلیسی و بگیر و ببند نیست.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید