روزانه های سینمایی
خبرهای کوتاه

خبرهای کوتاه

همیشه ویدیو

آخر هفته هایی که معمولاً با توزیع عناوین سینمایی رنگ و بوی خاصی می گرفت، مدتی است به عناوین ویدیویی اختصاص یافته است. هفته ای که گذشت با عرضه دو عنوان در ابتدای هفته (وقتی آدم عاشق میشه- این زنها)، دو عنوان در اواسط هفته(پارسا و رویا- اینجا همیشه بارانی است) و یک عنوان در صبح روز پنجشنبه (همیشه سینما) هفته ای کاملاً ویدیویی شد.

این اقدام کم سابقه همانطور که پیش از این در یادداشت های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است، از جنبه های مختلفی قابل مطالعه می باشد. جالب است بدانید که معمولاً نقش موسسات ویدیو رسانه در چرخه تامین و توزیع آثار ویدیویی عموماً حداقلی است و تهیه کنندگان فیلم های ویدیویی با استفاده از نام و اعتبار آنها اقدام به اخذ مجوز می کنند.

مهمانان کن

در بین موسسات خصوصی ویدیو رسانه همانند گذشته، افرادی از موسسه گلرنگ رسانه و مدیر عامل موسسه قرن ۲۱ در بازار کن حضور دارند. این حرکت نشان از عزم جزم موسسه مزبور در تامین و عرضه عناوین خارجی در شبکه دارد. قرن ۲۱ در سالجاری هنوز فیلم ایرانی به بازار ارائه نداده است.

تیم ۴ نفره موسسه رسانه های تصویری نیز علاوه بر حضور در بازار کن، امسال به دلیل برگزاری دومین دوره جشنواره فیلم های ویدیویی در صدد انتخاب فیلم های مناسب در جشنواره پیش روی می باشد.

توزیع مجدد

فیلم ویدیویی “وخدا زن را آفرید” سه ماه پس از توزیع اول، مجدداً در پیشخوان های فروش نشست.

به موجب این گزارش؛ بازپخش محصول بعد از آن صورت گرفته است که تهیه کننده فیلم از توزیع نوبت اول فیلم راضی نبوده و ترجیح داده است یک بار دیگر اثر را در معرض دید مخاطبان قرار دهد.

 این گزارش می افزاید؛ “وخدا زن را آفرید” در شرایطی توزیع شده است که در سالجاری فیلم های ویدیویی بیش از گذشته ویترین ها را به اشغال خود درآورده اند.

دومین انیمیشن بلند سینمایی در نمایش خانگی

بر اساس اعلام سایت موسسه هنرنمای پارسیان انیمیشن سینمایی “رستم و سهراب” کار برادران دالوند- شرکت آریا صنعت تخیل- پس از اکران فیلم در سینماها، در نمایش خانگی توزیع می شود.

پس از عدم اکران فیلم انیمیشن “جمشید و خورشید” ساخته برادران یغماییان در دهه ۸۰ “رستم و سهراب” دومین فیلم سینمایی انیمیشن است که در سینماها به نمایش درمی آید. انیمیشن تهران ۱۵۰۰ سال گذشته در سینماها به مناسبت نوروز ۹۲ به نمایش درآمده بود. از انیمیشن قلب سیمرغ نیز که سالها پرونده تولید آن گشوده است، خبر تازه ای به بیرون درز نکرده است.

به موجب این گزارش؛ موسسه هنرنمای پارسیان تصمیم دارد در آینده نزدیک انیمیشن بلند “موش خوش صدا” را که تولید دیگری از شرکت اریا صنعت تخیل است، در شبکه توزیع کند. این انیمیشن بر اساس فیلم گنج قارون با بازی محمد علی فردین در دهه ۴۰ شمسی ساخته شده است.!

غلام تکثیر در سه در چهار

باز پخش سریال سه در چهار از شبکه آی فیلم این حسن را داشت که زشتی و قبح تکثیر غیرقانونی و فروش فیلم های ایرانی را در متن یک داستان به بینندگان نشان داد. در قسمتی از این سریال جایی که علی صادقی را به جرم فروش نسخه کپی فیلم های روی پرده به پاسگاه می برند، پدر او با بازی محمد کاسبی از کار پسرش دفاع کرده و بر مجاز و سالم بودن فیلم ها تاکید می کند. در این صحنه افسر پاسگاه به روشنی توضیح می دهد که شما دو جرم را مرتکب شده اید، دست فروشی و فروش فیلمی بدون اجازه صاحب آن. افسر پس از اینکه مطمئن می شود؛ پدر و پسر ناآگاهانه تن به این کار خلاف داده اند، با اخذ تعهد از آنها پرونده را فیصله می دهد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام اقای اخباری
    در سایت دانلود ها اخیرا انمیمیشن های کوفته قلقلی۲ و بوقلمون های زبل با دوبله موسسه قرن ۲۱ ارائه شده است میخواستم بدونم این کار قانونی است یا نه؟
    در مورد فیلمهای جکی چان هم چرا انونس های عناوین ماهانه در دی وی دی های جکی چان نیست و فقط انونس عناوین خیلی قدیمی وجود داره که پارسال توزیع شده بود

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید