روزانه های سینمایی
مفت اما پر هزینه!

مفت اما پر هزینه!

مجری طرح جنجالی “سلام سینما” یا” سینما سلام” خبر از اجرای برنامه ای تازه ای داده است. به موجب اعلام مدیر عامل انجمن سینمای جوان، قرار است تا آموزش همگانی و رایگان سینما در مراکز عمومی اغلب شهرهای کشور به اجرا درآید. “برای اجرای این طرح فیلمسازان و مدرسان این انجمن با حضور در مراکز اصلی و عمومی شهرها آموزش‌های مقدماتی سینما را به مردم یاد می‌دهند تا علاوه بر افزایش آگاهی مردم از صنعت سینما، عاملی برای ترغیب آن‌ها برای ورود به این هنر شود.”

این مدیر محترم که هنوز از اجرای طرح “سینما سلام” و هجوم مردم به سینماها در دهم بهمن ماه سال گذشته خشنود است، بر این تصور است که باز هم ترفند مفت و مجانی بودن جواب می دهد و لذا به صرافت آموزش همگانی سینما افتاده است. در این رابطه مشخص نیست که اجرای چنین طرح هایی با کدامیک از اهداف و وظایف انجمن تحت مدیریت ایشان انطباق دارد.؟

محض خاطر شریف ایشان عرض می کنم که؛ در حال حاضر صدها دفتر انجمن سینمای جوان، آموزشگاه آزاد سینمایی، مراکز علمی و کاربردی، هنرستان های هنری و مراکز کار و دانش در سراسر کشور بصورت روش مند و اصولی کار آموزش و شناسایی استعدادهای سینمایی را بر عهده داشته و از این رهگذر آموزش عمومی سینما نیز سالانه به هزاران نفر از دانش آموزان، هنرجویان و دانشجویان داده می شود.

بنابراین دوستان همکار بهتر است با پرهیز از برنامه ریزی و اجرای طرح های نمایشی، بر عمق و کیفیت آموزش های سینمایی در دفاتر تحت نظارت خود تمرکز کنند و شیوه های نوینی از جذب و پرورش هنرجو را مطابق با استانداردهای جهانی از خود به نمایش گذارند. در این صورت سینمای حرفه ای با حضور هنرمندان جوان و نوخاسته مرتباً طراوت و شادابی یافته و سیمای متفاوت و تحول یافته ای خواهد گرفت.

خوشبختانه طرح یاد شده به رییس سازمان سینمایی ارائه شده و هنوز فرصت برای پایش آن در مجاری کارشناسی باقی است.

در همین رابطه بخوانید: حوالی فرهنگ

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام
    آقای فروتن
    سال نوتون هم مبارک.
    قرار بود از شماره ی چهارم مجله شبکه نمایش خانگی پروانه ها را بنویسید.چه شد؟
    در خبرها آمده که شماره ی پنجم این مجله نیز منتشر شده.
    لطفا پروانه های هر دو شماره رو بنویسید.
    ممنون.

    • سلام سال نو شما هم خجسته باد. قبلاً هم عرض کرده بودم؛ مصوبات شورای نمایش خانگی در نشریه داخلی اتحادیه صنفی موسسات ویدیو رسانه با نام “نمایش خانگی” منتشر می شد. این نشریه در دو ماه گذشته رویت نشده است.! مجله “سینمای خانگی” نشریه دیگری است که فاقد اطلاعات مورد اشاره است.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید