روزانه های سینمایی
گنجشک به جای قناری

گنجشک به جای قناری

“چهارباغ” دومین فیلم با بازی رضا شفیعی جم است که در شبکه نمایش خانگی حاشیه و اعتراض هایی را به همراه آورده است. تابستان امسال بعد از توزیع فیلم ۵۸ دقیقه ای “شوخی های خدا” که به اسم یک اثر سینمایی منتشر شده بود، موج اعتراض از جانب مخاطبان، فروشندگان و کارگردان فیلم برخاست. پس از عرضه فیلم ویدیویی “چهار باغ” این بار با تاخیری پانزده روزه رضا شفیعی جم صدای اعتراضش را بلند کرده است و از بازی اش در فیلمی به این نام اظهار بی اطلاعی می کند.! اینجا

در سالی که هنوز به پایان نرسیده است، فیلم های “نارمک، “سر پیری و معرکه گیری”، “مردی که گیلاس هایش را خورد” به خاطر استفاده ابزاری از چهره بازیگران مشهور رنجش و گلایه های مخاطبان و جمعی از بازیگران را باعث شده بودند. به این ترتیب بعد از اعتراض حامد بهداد، سحر قریشی، نیما شاهرخ شاهی و مهران غفوریان، رضا شفیعی جم نیز به اردوی هنرمندان معترض پیوست تا شاید از جانب مسئولان امر کار بازدارنده ای در این زمینه صورت گیرد.

خاطر نشان می سازد، به موجب مقررات جاری؛ مرجعی که طرح روی جلد محصولات در دست انتشار را بررسی می کند، به خوبی قادر است با توجه به وزن و میزان حضور بازیگران مطرح در فیلم، تدابیر لازم را اخذ کرده و مانع از سوء استفاده های ناشران و یا تهیه کنندگان شوند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید