روزانه های سینمایی
نمایش زودهنگام این فیلم کارساز شد

نمایش زودهنگام این فیلم کارساز شد

حد فاصل زمانی پس از جشنواره فیلم فجر تا اکران نوروزی، یکی از بدترین روزهای کسادی را برای سینماداران و دفاتر پخش به همراه داشت. معمولاً از این دوره به اکران مرده فیلم ها تعبیر می کردند. امسال با اصرار و درخواست انجمن سینماداران برای خلاصی سینماها از فترتی حداقل سه هفته ای، نمایش عمومی فیلم سینمایی “معراجی ها” زودتر از اکران نوروزی در دستور کار قرار گرفت. حسن این کار باعث شد، روح و رونق تازه ای به سینماها تزریق شده و فضای روانی مطلوب برای کشاندن تماشاگران به سینماها ایجاد شود و آثار آن به فیلم های نوروزی نیز تسری یابد.

مخاطبان شبکه نمایش خانگی بویژه در شهرهای فاقد سینما هم می توانند مطمئن باشند با فاصله کوتاهی از اکران عمومی “معراجی ها” خواهند توانست نسخه ویدیویی فیلم را در شبکه نمایش خانگی نظاره گر باشند. زیرا تلویزیون مترصد آن است که هر چه زودتر پخش مجموعه “معراجی ها” را در بهار ۹۳ شروع کند و خلاء ناشی از اتمام پخش مجموعه های چهارگانه نوروزی خود را با “معراجی ها” پرکند. پخش پرحجم تیزر “معراجی ها” در شبکه های مختلف سینماها بخشی از سناریوی سیما به عنوان تهیه کننده فیلم – مجموعه معراجی ها برای نهایت استفاده فرهنگی و اقتصادی از نسخه سینمایی و متعاقباً ویدیویی اثر می باشد.

“معراجی ها” در سه روز نخست نمایش خود فقط در تهران گیشه ۳۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است. این در حالیست که مجموع فروش فیلم های سینمایی فیلادلفیا، شرقی، چارسو، سه نفر روی یک خط، دل بی قرار، صبح خاکستر و دو ساعت بعد مهرآباد به یکصد میلیون تومان بالغ می گردد.! اغلب هفت فیلم یاد شده یک هفته قبل از معراجی ها به اکران درآمده بودند.

خاطر نشان می سازد؛ نسخه اکران شده “معراجی ها” نسبت به نسخه به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر ۱۰ دقیقه کوتاهتر شده است. رسوایی فیلم مسعود ده نمکی پس از سه گانه اخراجی ها در اکران ۹۲ و عرضه در شبکه نمایش خانگی، موفقیت بزرگی را کسب کرد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید