روزانه های سینمایی
سینماهای رها شده-ویرایش دوم

سینماهای رها شده-ویرایش دوم

در شامگاه ۲۲ بهمن دفتر دوره سی و دوم جشنواره فیلم فجر با همه حاشیه های ریز و درشتش بسته می شود و آرام آرام سینماهایی که در تهران درگیر این جشنواره بودند، وضعیتی عادی به خود می گیرند. در تهران پردیس ها و سینماهایی که هر یک عهده دار نمایش بخش خاصی از جشنواره بودند، عمدتاً در زمره گروه های اصلی نمایش فیلم قرار دارند. آنچه که مشخص است؛ برنامه تازه سینماهای تهران در پنج گروه اصلی در هفته آینده مشخص خواهد شد. گروههایی که به خاطر تغییر آیین نامه شورای صنفی ممکن است دسخوش تغییر گردند. از ۱۱ فیلمی که در بازه زمانی دو ماه گذشته به اکران درآمده اند، فقط ۵ فیلم به استانه فروش نیم میلیارد تومانی نزدیک شده اند و سالن های نمایش دهنده بی تاب اکران فیلم های تازه هستند. هنوز مشخص نیست که فیلم های جدید در واقع همان فیلم های نوروز ۹۳ خواهند بود یا اینکه در سه هفته آینده فیلم های قدیمی تر روانه اکران می شوند. آنچه که مشخص است با وجود اتمام جشنواره فیلم فجر در تهران، تکرار نمایش ۲۰ فیلم از همین جشنواره در مراکز استانها تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت. بنابراین تا ده روز آینده فیلم جدیدی به نمایش عمومی درنخواهد آمد.

سینماهای کشور در روز ۱۰ بهمن تجربه بی سابقه ای را از سر گذراندند و به اتفاق پذیرای خیل علاقمندان سینما برای تماشای مجانی فیلم بودند. روزی که صحنه های زشت و زیبای زیادی را به خود دید و کمترین نتیجه ای را که به همراه داشت آن بود که تکرار این حرکت بدون حساب و کتاب مشخص قطعاً در آینده به بروز حوادث تلخ و جبران ناپذیری منتهی خواهد شد و سیمای غرورآفرینی را از ملت ایران به جهانیان گزارش نخواهد داد.

تکمله: سینماهای تهران این روزها پذیرای ۵ فیلم جدید در گونه های مختلف اکشن، کمدی و اجتماعی شده اند. اسامی این فیلم ها و عواملشان به شرح زیر می باشد:

دل بی قرار ساخته قربان محمد پور، صبح خاکستر- حسن ناظر، فیلادلفی- سید مجتبی اسدی پور و اسماعیل رحیم زاده، سه نفر روی یک خط- خسرو ملکان، چارسو – فرهاد نجفی

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید