در بررسی اجمالی نسخه ویدیویی دو فیلم سینمایی به استعداد و توانمندی های نادر معصومی فیلمبردار گیلانی اشاره شد. هفته گذشته با اعلام خبر پروانه های ساخت صادر شده، نام معصومی در زمره کارگردانان اول سینمای ایران مطرح شد.!
نادر معصومی نخستین فیلمبرداری نیست که جامه کارگردانی به تن می کند، پیش از او محمد درمنش و بایرام فضلی هم در قامت کارگردان ظاهر شدند و حسن علیمردانی هم ترجیح داد به کار تهیه کنندگی بپردازد.
تغییر شغل و حرفه عوامل سینمایی در همه جای دنیا مرسوم است ولی در ایران مهجور ماندن بعضی از رشته ها و تخصص ها در تغییر گرایش عوامل بی تاثیر نیست. گرایش دستیار کارگردانان به سوی کارگردانی امر غیر متعارفی نیست اما کارگردان شدن تهیه کنندگان، فیلمبرداران، مدیران تولید، بازیگران، سناریست ها و … نشان از فقدان امنیت شغلی در پاره ای از مشاغل سینمایی دارد.
یکی از آسیب های تغییر رویکرد حرفه ای عوامل سینمایی به کمال نرسیدن تجربیات آنها در حرفه قبلی است. به عنوان مثال نادر معصومی می توانست در صورت ادامه فعالیت در زمینه فیلمبرداری مرزهای تازه ای را پشت سرگذارد و ابتکارات و جلوه های بدیعی را خلق کند. عارضه دیگری که چنین تغییراتی به همراه دارد، پراکندگی و گسست تیم های حرفه ای در رشته هایی نظیر فیلمبرداری است. عموماً مدیران فیلمبردار با نفرات خاص و امتحان پس داده ای کار می کنند. کناره گیری مدیر فیلمبرداری به عنوان لیدر و رهبر تیم، بیکاری و بلاتکلیفی موقتی عوامل فیلمبردار و دستیاران فیلمبردار او را در پی دارد.
از سوی دیگر جایگاه و منزلت حرفه ای عواملی که در صدد تغییر شغل خود هستند، همواره مانع از آن شده است که مراجع نظارتی با درخواست های آنها مخالفت کنند و مشوق آنها برای ماندن در عرصه تخصصی شان بشوند.
با وب سایتی زیبا و پر محتوا در حوزه نمایش خانگی روبرو شدم تبریک میگم
رسیدن شما بخیر. متشکرم. لطف داری
دلم باحال خودمون ایرنی ها(ایرانی ها) می سوزد سالانه هزاران هزارفیلم درجه یک هالیوودی وارد بازار جهانی می شود ولی باسیاست های موسسات ما با هزارمنط (منت)و خواهش، فیلم ها HD را دوبله و بابدترین کیفیت وارد نمایش خانگی می کنند.