روزانه های سینمایی
پیش درآمدی برای جشنواره سی و دوم

پیش درآمدی برای جشنواره سی و دوم

علاقمندان به سینمای ایران در آستانه برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم فجر با پدیده تازه ای در فضای مجازی روبرو شده اند. این روزها ویدیوی کوتاهی از اغلب فیلم های جشنواره در سایت های سینمایی بارگذاری شده اند و اشتیاق و کنجکاوی تماشاگران را برای آگاهی از فضای فیلم ها به خوبی پاسخ داده اند.

انتشار این ویدیوها که در جای خود بی سابقه می باشد، نخستین بار در سایت کافه سینما در دسترس قرار گرفت. احتمال می رود عضویت مدیر سایت (علی معلم) در ترکیب هیات انتخاب جشنواره در جلب همکاری تهیه کنندگان فیلم های راه یافته به جشنواره بی تاثیر نبوده باشد.

انتشار ویدیو فیلم های جشنواره دست برنامه سازان تلویزیون را هم برای ساخت و پخش برنامه به مناسبت جشنواره پیش رو بیشتر از گذشته باز کرده است.  در سال های نه چندان دور انتشار نخستین عکس ها از فیلم های جشنواره می توانست مزیت و یژه ای برای یک نشریه سینمایی به حساب آید.

قابل پیش بینی است که کاربران اشتیاق زیادی برای تماشای لحظاتی از فیلم های تازه رضا عطاران، کمال تبریزی و کیمیایی داشته باشند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام.دبیرخانه جشنواره و اقای سیمون، ویدئوها را در اختیار دوستان قرار می‌دهند و رسانه‌های مختلف هم می‌توانند از ایشان ویدئوها را بگیرند. تا آنجایی که مشاهده کردم، باشگاه خبرنگاران و برنامه هفت هم ویدئوها را استفاده می‌کنند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید