روزانه های سینمایی
ده روز سرنوشت ساز

ده روز سرنوشت ساز

غافلگیر شدم.!  می پرسید از چی و چرا؟

صبح امروز در جریان اعلام برنامه های سینمای کشور از زبان مدیر ارشد سینما که البته در جریان متن آن بودم از یک نکته غافلگیر شدم. ایشان در انتهای صحبت خود از سینماگران کشور خواست در ده روز آینده پس از مطالعه دقیق دفترچه ی حاوی سیاست ها، نظراتشان را به وی اعلام کنند تا متعاقبا مورد رسیدگی و امعان نظر قرار گیرد. به یاددارم پیش از این در دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد، سیاست های سالانه مدیران وقت در قالب یک کتاپ چاپی در دسترس همگان قرار می گرفت و بابی برای دریافت دیدگاه های اهالی سینما گشوده نمی شد. خوب یا بد دست اندرکاران سینما متن منتشره را به مثابه یک بخشنامه لازم الاجرا قلمداد می کردند و می کوشیدند خود را با آن تطبیق دهند. البته ممکن است ادعا شود که مدیران محترم مورد اشاره، قبل از گردهمایی سالانه ی خانواده سینما در سالن اجتماعات معاونت سینمایی، رایزنی های لازم را با صاحب نظران به عمل می آوردند تا معدل نظرات آنها هم به نوعی در تنظیم دیدگاهها لحاظ شود. با این فرض هم…

قطعا امکان اظهار نظر برای همه اهالی سینما فراهم نیست و معمولا در این گونه مواقع، چهره های نزدیک به مشرب فکری مدیران و یا به تعبیری رفقای گرمابه و گلستان بیشتر مورد مشورت قرار می گیرند. به هرحال امیدوارم حال که فرصت طرح دیدگاههای متفاوت به روی همگان گشوده شده است ، همه علاقمندان فارغ از اختلافات سیاسی یا سلیقه ای از باب ادای دین به سینمای ملی و ثبت در تاریخ، مکنونات خود را بروز دهند و زمینه ی کاملتر شدن پیش نویس منتشره را مهیا سازند. همه هموطنانی که امکان حضور در نشست امروز و شنیدن مشروح سخنان معاونت سینمایی را نداشته اند و از متن پیشنهادی سیاست های اعلام شده بی خبرند، می توانند با مراجعه به نشریات و سایت های خبری، مشارکت فعالی دراین مسئله سرنوشت ساز داشته باشند. اگر بنده را هم واسطه ای امین برای طرح نظراتتان یافتید، خوشحال می شوم آنها را با من در میان بگذارید.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید