روزانه های سینمایی
شوخی با آقای دیپلمات

شوخی با آقای دیپلمات

سریال "شوخی کردم" اولین مجموعه نمایش خانگی نبود که یک دولتمرد را در پشت صحنه خود دید. پیش از این رییس سازمان سینمایی نیز با حضور در پشت صحنه سریال "شاهگوش" به گرمی با کارگردان و دیگر عوامل مجموعه صحبت کرد و کیک جشن تولد گریمور سریال را هم خورد.

ساخت و عرضه مجموعه برای شبکه ویدیویی از دولت دهم کلید خورد. دولتمردان دولت پیشین با اینکه انرژی زیادی را صرف پاسخگویی به مخالفت ها با تولید و توزیع سریال در نمایش خانگی صرف کردند اما هیچگاه در پشت صحنه هیچیک از سریال ها حاضر نشدند و اندک دیدارهای آنها به پروژه های سینمایی محدود شد.

در دیدار رییس سازمان سینمایی از سریال "شاهگوش" وی اظهار امیدواری کرد؛ "با عرضه این سریال تاریخ نمایش خانگی به قبل و بعد از مجموعه تقسیم شود." نظیر همین عبارت را پیشتر مهران مدیری در اولین قسمت "ویلای من" گفته بود. مدیری این سخنان را در قسمت اول مجموعه "ویلای من" رو به دوربین خطاب به علاقمندانش در مقام توجیه اتفاقات سریال قهوه تلخ به زبان آورده بود.

بازدید دو مقام ارشد دولتی از سریال های شبکه بازتابی هم اندازه نداشت. شهرت و محبوبیت ظریف در افکار عمومی به اعتبار مذاکرات سرنوشت ساز سیاسی سبب شد، اخبار و تصاویر حضور او در پشت صحنه "شوخی کردم" خیلی جدی گرفته شود و پاسخ او به دعوت مدیری بازتاب گسترده تری از نمونه قبلی داشته باشد.

در این دیدار مدیری با ابتکار عمل خود توانست پروژه ای تبلیغاتی را برای مجموعه اش عملیاتی کند، اما ظریف هم هوشمندانه پا به زمین مسابقه ای گذاشت که نتیجه ای دو سر برد برای طرفین داشت. اگر ظریف در چند ماه گذشته به چهره ای رسانه ای بدل شده است، مدیری بیش از دو دهه سوار بر موج حمایت و اشتهار عمومی نشسته و توانسته با انبوه مخاطبانش ارتباط برقرار کند.

در آستانه توزیع اولین قسمت از مجموعه "شوخی کردم" و کم رنگ شدن خاطره تلخ مردم از قصه ناتمام "قهوه تلخ" و به سرانجام رسیدن مجموعه "ویلای من"، طراحی حضور مرد اول دیپلماسی ایران در پشت صحنه سریال، نخستین سکانس از مجموعه ای را رقم زد که بی تردید در فضای بازتر این روزهای جامعه، نوید کاری جذاب و پرمخاطب را می دهد.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید