روزانه های سینمایی
نه اون دو تا این دوتا!

نه اون دو تا این دوتا!

 خبرهای مربوط به ادغام شوراهای پروانه ساخت و نمایش در سازمان سینمایی این روزها بیش از گذشته قوت گرفته است و شاید یکی از دلایل برگزار نشدن جلسات شوراها در یک ماه گذشته نیز ناشی از اعمال چنین تغییراتی باشد، در همین رابطه توضیح یک نکته حائز اهمیت است.

از گذشته تا حال شورای پروانه ساخت ویدیویی و نمایش آن یکی بوده است و اعضای واحدی در آن اشتغال داشته اند. به نظر می رسد آنچه که بعد از این تغییر یابد؛ ادغام شورای پروانه نمایش خانگی با شورای ویدیویی مذکور است. در عمل نیز اغلب فیلم های ویدیویی دارای پروانه نمایش ویدیویی برای عرضه در شبکه نمایش خانگی مجبور بودند در دبیرخانه شورای نمایش خانگی تشکیل پرونده داده و تقاضای پروانه کنند.

نگارنده در ۳۳ ماهی که عهدار مسئولیت در اداره کل سابق نمایش خانگی به استناد مجوز ویدیویی و بازبینی شخصی، به صدور مجوز نمایش خانگی آثار ویدیویی اقدام می کرد تا حداقل از اتلاف وقت جلوگیری به عمل آید.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • پس آقای فروتن کی صدور پروانه ها آغاز میشه؟خیلی فیلم مونده که هنوز پروانه نگرفته اما قراره توزیع بشه مانند سریال شاهگوش؟

  • با سلام خدمت جناب فروتن خستگی ناپذیر

    آقای فروتن من امروز با یکی از نمایندگی های شهرمون حرف میزدم انقد ناراضی بود از دست قیمت فیلم اورجینال میگفت مثلا از یک فیلم که ۳۰۰ تا میخره ۱۵۰تاش میمونه. میگفت نصف مغازمو کردم لوازم جانبی تا حداقل ضرر فیلمارو جبران کنه.من چند تا شهر دیگه هم رفتم باز اینجوری بوده.اگه خواستین اسم شهرا رو هم میگم.این وسط مشکل از مردمه که اورجینال نمیخرن؟یا مشکل از کپی کاراس؟ یا مشکل از قیمت فیلماس که ۳۰۰۰ تومنه؟ واقعا با این تیراژا سود میبرن شرکت ها؟ اگه سود میبرن پس خوبه واسه کپی کارا هم این سود بردن شرکتا.خلاصه بگم آقای فروتن به نظر بنده مهم مردم هستن.اگه من نوعی بگم فیلم اورجینال میخام به زور که فروشنده نمیگه رایتی بخر.ممنون که خوندین

    • دوست عزیز تا جایی که می دانم مدتهاست که موسسات دل خوش به فروش فیلم شان در تهران بزرگ هستند و نتوانسته اند نمایندگی های شهرستانها را به تهیه و خرید تعداد قابل توجهی از محصول شان متقاعد کنند. به هر حال شکی نیست که در شرایط اقتصادی کنونی خریداران نسخه اریژینال عمدتاً از طبقات متوسط کلان شهرها هستند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید