روزانه های سینمایی
با اجازه کارگردان نه!

با اجازه کارگردان نه!

فیلم اول هرندی مثل اغلب فیلم های اول سازندگان نشان از بروز استعداد متوسطی در سینمای ایران دارد. هرندی می تواند همانند سایر فیلمسازان اول؛ هزار و یک عامل را در ناکامی خود ردیف کند و ادعا کند شرایط برای ساخت آنچه که مد نظر او بوده، فراهم نبوده است. بینندگانی که در سینما و ویدیو فیلمی را به تماشا می نشیند کاری به اینکه فیلم ساخته اول و یا دهم فیلمساز است ندارند و همانند داوان بخش فیلم های اول جشنواره ها با عینک متفاوتی به اثر نگاه نمی کنند. ای بسا نام عوامل سازنده و پشت به دوربین هم برای آنها اهمیت چندانی نداشته باشد، برای آنها جذابیت و سرگرم کننده بودن فیلم به هر عامل دیگری ارجحیت دارد. زمانی می توان حس رضایت را در چهره آنها دید که قصه فیلم حس مطبوعی را در آنها پدید آورد و آنها را به یاد نمونه های مشابه قبلی نیاندازد.

نه بدون اجازه بلکه با اجازه گروه سازنده فیلم"بدون اجازه" باید گفت؛ فیلم بارقه هایی از یک روایت سینمایی ناب را با خود ندارد و پله محکمی برای برداشتن گام های بعدی فیلمساز به شمار نمی رود.

سی و ششمین فیلم ایزانی نشانه ریزموج سیستم را داشته و هنرنمای پارسیان آن را توزیع نموده است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب فروتن عزیز

    ضمن ابراز خرسندی از به روز و فعال شدن دوباره وبسایت روزانه های سینمایی به آگاهی می رساند تامین کننده فیلم بدون اجازه ریزموج رسانه بوده و موسسه هنر نمای پارسیان مدتی است در زمینه پخش با ریزموج همکاری خود را آغاز کرده است

    • متشکرم. تا جایی که به یاد دارم، وقفه ای در بروز رسانی سایت صورت نگرفته است. کم خبری در ایام تعطیلی شوراها و دست دست کردن اهالی سینما و ویدیو برای شروع کارهای جدید به خاطر انتظار کشیدن برای معرفی و انتصاب مدیران جدید، سبب کم تحرکی در این حوزه ها شده است.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید