روزانه های سینمایی
در بر کدام پاشنه خواهد چرخید؟

در بر کدام پاشنه خواهد چرخید؟

مدیر عامل" پارس ویدیو" هم که نمی گفت قابل پیش بینی بود که "رسوایی" یکی از پر فروش های سال های اخیر شبکه ویدیویی است. کسانی که در تعطیلات تابستانی از تهران دور شده باشند، چشم شان به پوستر فیلم در صدها فروشگاه کوچک و بزرگ افتاده است. فروشگاه هایی که معمولاً پذیرای هر فیلمی نیستند، در برابر ویزیتورهایی که بارشان "رسوایی" بود، خیلی زود نرمش نشان دادند و به خرید محصول اقدام کردند. با اینکه بیش از ۲۰ روز از توزیع فیلم گذشته است، هنوز بازار برای فروش فیلم کشش دارد و ناشر اثر مرتباً در حال شارژ محصول به سفارش مراکز عرضه است.

"پارس ویدیو" همانطور که سال ۹۱ را به توزیع مکرر "کلاه قرمزی و بچه ننه" به پایان رساند، سال ۹۲ را هم احتمالاً با بازتوزیع "رسوایی" خواهد گذراند.

این هفته "من مادر هستم" در ابتدای هفته و "تهران ۱۵۰۰" در روزهای پایانی هفته، رنگ و بوی تازه ای به شبکه در این روزهای کم فیلمی خواهند بخشید. با موج مخالفت های تهیه کنندگان سینما که این روزها در اعتراض به بازبینی مجدد آثار سینمایی در شبکه ویدیویی به راه انداخته اند، "تهران ۱۵۰۰" و "من مادر هستم" در زمره آخرین فیلم هایی هستند که احتمالاً دچار ممیزی جدید شده اند و با توجیه افزونی مخاطبان ویدیو نسبت به سینما در دام قیچی ممیزی گرفتار شده اند.

ترکیب تازه شورای بازبینی و مدیرانی که بر صندلی های نظارتی خواهند نشست، مشخص خواهد کرد که آرزوی تهیه کنندگان برای حذف بازبینی ویدیویی فیلم هایشان محقق خواهد شد یا نه!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید