روزانه های سینمایی
ت مثل تقلب مثل تدلیس

ت مثل تقلب مثل تدلیس

بازار نمایش خانگی در هفته های اخیر با هرج و مرجی کم سابقه روبرو شده است. حالا دیگر نسخه پرده ای کارتون های روز دنیا ظاهراً عیب و ننگی برای ناشران به شمار نمی رود و رنگ اسکناس هایی که باید از جیب مشتریان بیرون کشیده شود، اهمیتی بیش از کیفیت فیلم ها پیدا کرده است. همچنین شواهدی غیر قابل کتمانی از آلوده شدن بعضی از موسسات ویدیو رسانه- در غیاب نظارت دولتی و صنفی- به تجارت سیاه فیلم های بی کیفیت در قالب نرم افزار به عینه قابل مشاهده است.

همین روزهای پایانی هفته پیش بود که یک شرکت نرم افزاری برگ تازه ای از تقلب و تدلیس را رو کرد و کارتونی قدیمی را به اسم ۲۰۱۳ به مخاطبان غالب کرد. همه کسانی که چشم شان به محصولی تحت عنوان "قارچ خور" افتاده باشد، حتماً مشاهده کرده اند که بدیهی ترین اطلاعات از مشتری بر روی جلد محصول از بیننده دریغ شده است و فاجعه از جایی آغاز می شود که فیلم را در دستگاه پخش قرار دهید و شاهکار تازه بازار را ببینید. ادامه این یادداشت را از روزنامه هفت صبح سوم شهریور ماه برایتان نقل می کنم:

"کارتون مورد نظر چند اپیزود از سری انیمیشن های super Mario world است که سال ۱۹۹۱ ساخته شده است. درست ۲۲ سال قبل از زمان اعلام شده روی دی وی دی."

 این روزنامه می افزاید؛" البته پخش کیمیا که توزیع کننده این محصول است لا به لای این قارچ خورها چند قسمتی از کارتون the game master جاسازی کرده!"

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ... به شرکت یا موسسه ایی که این انیمیشن های روز ۲۰۱۳ رو به این راحتی نابود میکنن و جا را برای توزیع مجدد با کیفیت بالا میگیره و با  صدای نا مطلوب و کیفیت فاجعه مردم رو کلاه سرشان میگذارد باید اصلا این موسسات کلاه بردار رو از چرخه موسسات کشور خارج کرد و تا درس عبرتی برای بقیه باشه تا کی نسخه پرده ایی مردم رو مسخره کردن جنگاور-دانشگاه هیولاها- و حالا که شنیدم من نفرت انگیز ۲ سوخت…. خدا بر این موسسات کلاهبردار البته هنوز من نفرت انگیز ۲ روندیدم و لی اخباری بهم رسیده که اینجوری است  بعید نیست چون هنوز روی پرده سینمای جهان است مگه امکان داره انیمیشنی که هنوز ۱ ماه و نیم از اکران نگذشته  بلوریش بیاد

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید