روزانه های سینمایی
قبل از آنکه روز دهم فرا رسد

قبل از آنکه روز دهم فرا رسد

از بد شانسی مجتبی این است که در ۲۰ سال گذشته هر قدر فیلم هایش در تلویزیون بارها پخش شده اند و با استقبال مخاطبان روبرو بوده اند در سینما هر بار به دلایلی اکران فیلم هایش به خنسی خورده است. "عصر روز دهم " او در اکران عمومی به دلیل انتخاب زمان نامناسب مهجور واقع شد و تمهیدات لازم برای معرفی و تبلیغ آن صورت نگرفت.

"سفر به هیدالو" به خاطر حاشیه ای که برای بازیگز زن فیلم ایجاد شد، تا این تاریخ اکران نشده است. تلویزیون در بازپخش سریالی که یکی از مجریان تلویزیون "من و تو" در آن بازی داشته است- به عنوان نقش فرعی- ملاحظه ای به خرج نداده و سریال را به روی آنتن می فرستد، ساختمان پزشکان علیرغم انتقادات شبه سیاسی تند علیه آن، مجدداً به نمایش در می آید اما طلسم "سفر به هیدالو" شکسته نمی شود.  

این روزها در حالی فیلم "عصر روز دهم" ساخته مجتبی راعی در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است که به اعتبار داستان فیلم و روابط خانواده های شیعه ایرانی و عراقی در آن متاثر از جنگ تحمیلی، برای عرضه در سالروز حماسه آزادی خرمشهر مناسب به نظر برسد. این فیلم همچنین به عنوان نخستین اثر سینمایی فیلمبرداری شده در شهرهای مذهبی عراق درون مایه ای مذهبی و عاشورایی در وصف دلدادگی عاشقان ابی عبدالله الحسین (ع) دارد.

همین که فیلم دیگری از این کارگردان صریح اللهجه سینمای ایران از مهجوریت به درآمده و در معرض دید و قضاوت مردم قرار گرفته است باید شکرگذار بود و قرار گرفتن آن را در فهرست نهمین فیلم ایرانی سال ۹۲ را به فال نیک گرفت.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید