روزانه های سینمایی
کارشناسان نمایش خانگی بازوان تبلیغی نامزدها

کارشناسان نمایش خانگی بازوان تبلیغی نامزدها

ایده استفاده از ویدیو برای معرفی و تبلیغ نامزدهای انتخابات  مجلس و ریاست جمهوری، حالا مدتهاست که مورد توجه قرار گرفته است. همین انتخابات سال ۸۸ بود که ویدیوی سفرهای استانی دولت نهم به وفور و در تیراژ وسیع در جامعه تکثیر شد و سایر نامزدها نیز به فراخور از این امکان سود بردند.

همزمانی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با ریاست جمهوری می تواند ابعاد استفاده از ویدیو را وسعت بخشد و فصلی طلایی را برای شرکت های تکثیر لوح فشرده رقم زند.

با اینکه تاکنون فقط محسن علی اکبری(در مقام تهیه کننده) و احتمالاً محمد حسین لطیفی تولید فیلم انتخاباتی دکتر علی اکبر ولایتی نامزد احتمالی اتنخابات را بر عهده گرفته اند، اما بی تردید بلافاصله پس از اعلام نظر رسمی شورای نگهبان، کار و بار فیلمسازان هم سکه می شود.

تجربه عرضه محصولات ویدیویی در زنجیره فروشگاه های سراسر کشور به خوبی ظرفیت های رسانه ویدیو را برای بسیاری از شهروندان و فعالان سیاسی و اجتماعی نمایانده است و بعید نیست که در زمان مجاز تبلیغات انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، اقبال نامزدها به ویدیو بیش از گذشته نمود یابد.

مرجع نظارتی در نظر دارد طی هفته اینده با اعلام ضرورت دریافت مجوز برای هر گونه محصول ویدیویی از سوی نامزدها، تسهیلاتی را فرهم سازد تا مجوز آنها هر چه سریعتر صادر شود و نماینده ای از سوی ستاد انتخابات کشور نیز دیدگاهها و ملاحظات لازم را به هنگام بازبینی گوشزد نماید.

رایگان بودن ویدیوی نامزدها به عنوان یکی از مزیت های تبلیغی می تواند شمار قابل توجهی از مخاطبان را با محصول تولید شده درگیر سازد. مشروط به آنکه ذوق و سلیقه هنری در طراحی و ساخت اثر به قدری کافی مورد توجه سفارش دهنده قرار گرفته باشد.

بدیهی است در کنار تولید و عرضه مستقل تولیدات ویدیویی در سطح جامعه، می توان برنامه های تبلیغی را به عنوان آگهی قبل از فیلم ها و سریال های پر مخاطب شبکه نمایش خانگی مورد توجه قرار داد.

باید دید در روزهای آینده کارشناسان نمایش خانگی به عنوان مشاورانی تبلیغاتی قادرند، ایده هایی را به صدها نامزد شرکت در انتخابات شوراها و نیز تعداد قابل توجهی از کاندیداهای ریاست جمهوری ارائه دهند یا خیر.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید