پس از آنکه حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهینشهر در مجلس شورای اسلامی از مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس درباره مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی به وسیله سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خبر داد، شاهد واکنشهای گوناگونی بودیم. وزیر...
بایگانی -۱۳۹۹
ضمیمه تحلیلی برای یک سریال
آنچه که این پشت صحنه را از نمونه های مشابه متمایز میکند، گفتگو و صحبت با عواملی به جز دست اندرکاران فیلم است و شخصیتهای سیاسی اجتماعی در باره مفاهیم پربسامدی مثل آقازادگی دیدگاههایشان را مطرح میکنند
در خدمت قانون یا خیانت به آن!
به خاطر تحریمهای اقتصادی اگر هم کسی تصمیم به نشر انحصاری فیلمی بکند، نمیتواند این کار را بکند چون امکان جابجایی پول به دلیل تحریمها و قفل شدن معاملات بانکی وجود ندارد. در این شرایط پرسش درباره اینکه چرا این آثار خریداری نمیشوند بدون مبنا است...
برای آنهایی که میخواهند ادای «آفکام» را دربیاورند!
در ایران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این قدرت را ندارد که فضاهای فرکانسی بلااستفاده واگذار شده به صداوسیما را از آن پس بگیرد و مسئولیتهای قانونی وزارت ارشاد در امر نظارت برمحتوا نیز عملا به چالش کشیده شده است. بطوریکه به تازگی بر اساس خبر اعلام...
در یک گفتگو مطرح شد، مشکل اکران آنلاین
جذابترین محصول پلتفرمها فیلم و سریالهای جدید به ویژه آثار ایرانی بوده است و مزیت نسبی هر پلتفرم متناسب با میزان سرمایهگذاری برای تأمین چنین محتواهایی نمودار و ارزیابی میشود.
نظر یک کارشناس اقتصادی در باره صلاحیت نظارتی صداوسیما بر صوت و تصویر
دادن انحصار به صداوسيما نتيجهاي جز تشديد وضع فعلي ندارد كه موجب افزايش بياعتمادي و سوق دادن مردم به سمت رسانههاي خارجي ميشود.
نگاهی دیگربه شبکه نمایش خانگی، جدال در نیمه دوم
آنچه هرگز برای پاسخدادن به آن تلاشی نشده، این است که سیاست و تدبیر پشت تولید این میزان سریال در هر دو حوزه تلویزیون و ارشاد چیست؟
یک روزنامه تیتر زد: ناظران بیاعتقاد به نظارت!
رورنامه «صبحنو» در واکنش به گفتگوی مکتوب نگارنده در مقام معاون ارزشیابی و نظارت سینمایی با تیتر عجیبی به استقبال آن مصاحبه رفته است و عنوان «ناظران بی اعتقاد به نظارت» را برای گزارش خود برگزیده است. همچنین در حالیکه از مدتی قبل یکی از نهادهای...
نظارت فرادستگاهی شاید چاره ساز باشد
معاون جدید ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در نخستین گفتگوی رسانهای خود درباره اختلاف ارشاد و صداوسیما بر سر شبکه نمایش خانگی تأکید دارد که نظارت بر این حوزه باید فرادستگاهی باشد.
پراکندگی فیلمهای ایرانی در بین رسانههای آنلاین
در آینده ممکن سامانههای دیگری فعالیت خود را با انتشار اختصاصی و انحصاری فیلم یا سریال ایرانی آغاز کنند که بدین ترتیب پراکندگی و توزیع محتوای ایرانی بیش از گذشته رخ خواهد داد
مخاطب جامعه اصناف سینما صداوسیماست نه ساترا
رئیس سازمان صداوسیما و نیز وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در باره مناقشه حقوقی مورد بحث صحبتی نکردهاند و سایه بلاتکلیفی از سر تهیهکنندگان و سرمایهگذاران تهیه و تولید سریالهای غیرتلویزیونی و سایر محتواهای نمایشی و ترکیبی رخت برنبسته است.
سرمایهسوزی، نه سریالسوزی
در سریال های غیرتلویزیونی بر خلاف سریال های تلویزیونی، برای صیانت از سرمایه خصوصی برنامه ریزی تولید با دقت کافی صورت می گیرد تا خواب سرمایه به کمترین مدت تقلیل یابد.