درباره نویسنده

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. 1

    رسول بابارضا

    با سلام و عرض ارادت خدمت شما آنچه به عنوان آمار فروش یا همان درآمد، برای وی او دی ها مطرح می‌شود و میزان سرمایه  گذاری برای تولید فیلم از طرف آنها قلمداد نتیجه استقبال مردم از وی او دی ها است شاید ا این نتیجه ی استقبال مردم از فیلم‌های خارجی است. بنابراین خواهشمندم وزارت ارشاد برای حمایت از تولید فیلم داخلی بطور جدی آمار بازدید و تماشای فیلم های ایرانی و خارجی را حتماً در این نتیجه گیری لحاظ کند، در آینده ای نزدیک متوجه می‌شویم وی او دی ها بزرگترین ضربه را به تولید فیلم داخلی خواهند زد،، در خصوص فیلم انیمیشن ایرانی که مطمئن هستم این اتفاق افتاده است بخصوص اینکه هیچ مبلغی از این درآمد ها برای تولید فیلم انیمیشن تزریق  خواهد نشده وفیلم انیمیشن بطور کامل نابود شده،،،لطف چنانچه به داده های وی او دی ها دسترسی دارید منتشر نمایید تا تحلیل دقیق تری انجام شود… ا 

    پاسخ
    1. 1.1

      سعید رجبی فروتن

      سلام
      درآمدها سامانه های آنلاین از محل فروش اشتراک است و هدف آنها باقی نگه داشتن مشترک و تمدید اشتراک است. به همین خاطر مشترک در طول دور اشتراک می تواند دهها عنوان فیلم یا سریال را کامل یا نصفه و نیمه ببیند. از قرار بیشترین بازدیدها از محتواهای ایرانی است و عناوین خارجی به رغم فراوانی عنوان در جایگاه بعدی قرار دارند.
      دو برند موجود برای تحقق این هدف بارگذاری عناوین روز جهان بویژه فیلم هایی که در فصل جوایز بر روی زبان ها می افتند، درنگ نمی کنند و عناوین پرفروش در اکران را هم بصورت مشارکتی با ناشران فیزیکی با قیمت نسبتا خوب خریداری می کنند.
      ادعای آن جناب در باره ضربه زدن این سامانه ها به تولید ملی اشتباه است زیرا در حال حاضر با افت تیراژ نسخه فیزیکی، بی رغبتی تلویزیون برای خرید فیلم ایرانی، تغییر الگوی تماشای فیلم و عدم تبلیغ سریال های نمایش خانگی در تلویزیون، اتفاقا این سامانه ها در اقتصاد سینمای ایران و تولید محتوای غیرتلویزیونی نقش تقویت کننده را دارند و آنچه که قابل دفاع نیست محدود شدن بازار به دو برند موجود است که مانع از فضای رقابتی شده است. در افق فناوری هم حتما اطلاع دارید که استریم فیلم ها حرف اول را در تولید فیلم و سریال خواهند زد. در ایران مشکل این است که مدیران دو برند موجود از جنس فرهنگ و سینما نیستند و به این خاطر چشم انداز روشنی برای سامانه های آنها نمی توان قائل شد. این سامانه ها در حال حاضر برای همین فعالیت نیم بند با فشار و تهدید از سوی تلویزیون و تهیه کنندگان سینما روبرو هستند. شرح این ماجرا را در پست های متعددی داده ام و تکرار نمی کنم.

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق برای روزانه‌های سینمایی محفوظ است