تشابه اسمی شبکه تازه تاسیس تلویزیون با نام شبکه نمایش این روزها سبب ابهامات و برداشت های اشتباهی در زمینه خبر و گزارش شده است. شاید اگر صدا و سیما عنوان دیگری را بر می گزید شائبه تقلید و گرته برداری از عنوان شبکه نمایش خانگی با سابقه هشت ساله برطرف می شد و هم از سردرگمی مخاطبان برای پیگیری خبرها کاسته می شد. شبکه نمایش که در ماههای اولیه کار خود را با بازپخش فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی شروع کرده است، در اینده نمایش های اختصاصی هم خواهد داشت. در این میان غیر از تشابه اسمی، آنچه که این روزها سبب نگرانی دست اندرکاران نمایش خانگی شده است، پخش زود هنگام بعضی از عناوین خارجی پر مخاطب در شبکه مذکور قبل از نمایش آنها در شبکه نمایش خانگی است. کاری که قطعا" به ریزش مخاطب در شبکه نمایش خانگی و ضرر و زیان موسسات سرمایه گذار منجر خواهد شد. بدیهی است هر قدر شدت ممیزی در شبکه نمایش خانگی با شبکه تلویزیونی متفاوت باشد، مخاطب ایرانی برای خرید نسخه ویدیویی اثر – با توجه به دسترسی راحت به نسخه زیرنویس دار همان فیلم- دست و دلبازی به خرج نخواهد داد.
۱ نظر
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
شما همچنین دوست خواهید
ارزش گفتگو با رئیس سازمان سینمایی در چیست؟
رئیس سازمان سینمایی از معدود دولتمردانی است که برای اولین بار با یک رسانه منتقد به گفتگو نشسته است. ارزش گفتگوی رئیس سازمان سینمایی در این است که او صریح و بدون لکنت جواب سوالات را داده است و چیزی را در ابهام و لفافه...
پنهان شدن پشت برودبند
یکی از توجیهاتی که مدیران صداوسیما در این سالها برای ریزش مخاطب بیان میکنند، تحولات فناوری از جمله افزایش ضریب نفوذ اینترنت و تغییر سبک الگوی مصرف رسانهای مخاطبان است. این ادعا از زبان مجری/کارشناس برنامه زنده...
تجربه مدیریتی، متقاضیان را در صف دریافت مجوز معطل نکنیم
این روزها انتقاد از صداوسیما به خاطر صدور نزدیک به ۵۰۰ مجوز فعالیت به سکوهای نمایش فیلم وسریال در فضای مجازی شدت گرفته است. برخی از رسانهها و منتقدان این اقدام را به رکوردشکنی در صدور مجوز به رسانههای برخط ویدیوی...
گل بود و به سبزه نیز آراسته شد
صدا وسیما قرار نیست هزینه ای برای خرید عناوین روز بکند باید منتظر مرور زمان باشیم