بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در حالی روز گذشته به پایان رسید که باز هم از مدیران موسسات ویدو رسانه به عنوان حامیان سینمای ایران، دعوتی برای شرکت در جشنواره به عمل نیامد. چند روز قبل از برگزاری جشنواره طی تماس با مدیر عامل فارابی – دبیر جشنواره – و قائم مقام ایشان ضرورت حضور نمایندگان جامعه ویدیو رسانه کشور به آن دو یادآوری شد اما متاسفانه اعتنایی به این تذکر نشد. همانطور که پیشتر نیز گفته شده است توقع و انتظارات بعضا" نامعقول منتقدان ار موسسات ویدیو رسانه در زمینه خرید رایت فیلم ایرانی، با بی مهری به این صنف همراه شده است و در جشن ها و مناسبت های ملی کمتر سراغی از صنفی که در واقع اصلی ترین حامی مالی سینمای ایران هستند، گرفته می شود. بر اساس این گزارش تنها رد پای شبکه ویدیویی در جشنواره کودک، نسخه ویدیویی فیلم های مناسب کودکان در دهها هزار بسته فرهنگی تهیه شده بود. فیلم های کلاه قرمزی محصول پارس ویدیو، بیشترین عنوان خریداری شده را برای قرار گرفتن در بسته های اهدایی به خود اختصاص داده بود.
شما همچنین دوست خواهید
ارزش گفتگو با رئیس سازمان سینمایی در چیست؟
رئیس سازمان سینمایی از معدود دولتمردانی است که برای اولین بار با یک رسانه منتقد به گفتگو نشسته است. ارزش گفتگوی رئیس سازمان سینمایی در این است که او صریح و بدون لکنت جواب سوالات را داده است و چیزی را در ابهام و لفافه...
0 بازدید
پنهان شدن پشت برودبند
یکی از توجیهاتی که مدیران صداوسیما در این سالها برای ریزش مخاطب بیان میکنند، تحولات فناوری از جمله افزایش ضریب نفوذ اینترنت و تغییر سبک الگوی مصرف رسانهای مخاطبان است. این ادعا از زبان مجری/کارشناس برنامه زنده...
0 بازدید
خطای برادران لیلا چه بود؟
در این یادداشت به اجمال پرونده فیلم سینمایی «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی(۱۴۰۰) و حاشیههای آن که در نهایت به صدور حکم قضایی علیه تهیهکننده و کارگردان آن در مرداد ماه سالجاری شد، مرور شده است: فیلم سینمایی برادران...
0 بازدید
اضافه کردن نظر