به موجب مقررات حاکم بر تبلیغات انتخاباتی، نامزدهای تایید صلاحیت شده مجازند از شیوه های مختلف تبلیغ که در مواد قانونی به آنها صراحتا" اشاره شده است، سود برده و به معرفی خود و برنامه های شان بپردازند. یکی از تکنیک های مورد نظر قانون گذار، توسل نامزدها به لوح فشرده با محتوای صدا و تصویر بوده است. بر این اساس داوطلبانی که ذوق و مهارت استفاده از برنامه های تبلیغاتی در قالب صدا و تصویر را دارند، معمولا" از ظرفیت های این قالب بیانی غفلت نمی ورزند. تجربه نشان داده است که در هفته های منتهی به آغاز تبلیغات رسمی، نامزدها با مراجعه به شرکت های صنعتی تکثیر لوح فشرده، محتواهای تولید شده خود را برای تکثیر در تیراژهای مورد نظر به مدیران شرکت ها می سپارند و روزهای پر کاری را برای واحدهای تکثیر رقم می زنند. پرسشی که در این بین برای شرکت های تکثیر ایجاد شده است آن است که آیا ارشاد همانند سایر محصولات تولید شده، قبل از تکثیر باید به سفارش دهندگان مجوز بدهد یا آنکه اینگونه سفارشات نیاز به بازبینی دستگاه های نظارتی ندارند. در پاسخ باید گفت که قانون در این خصوص مسئولیت محتوا و کیفیت آن را مستقیما" با نامزد راهیابی به مجلس واگذار کرده و کلیه تخلفات احتمالی در روند تبلیغات را به خوبی برشمرده است. بدیهی است در صورت بروز هر گونه تخلف از سوی نامزدها، مراتب در احراز صلاحیت های بعدی آنها لحاظ شده و کاندیداها می بایست پاسخگوی هر گونه تخلف در تبیلغات انتخاباتی خود باشند. بنابراین با تاکید بر اینکه قانون گذار نقشی برای دستگاه های نظارت های پیشینی(قبل از تولید) مقرر نکرده است، مراکز تکثیر فقط کافی است که مستندات لازم را از نامزدها برای اطمینان از تایید صلاحیت آنها و مجاز بودن آنها برای انجام تبلیغات اخذ کنند.
شما همچنین دوست خواهید
ارزش گفتگو با رئیس سازمان سینمایی در چیست؟
رئیس سازمان سینمایی از معدود دولتمردانی است که برای اولین بار با یک رسانه منتقد به گفتگو نشسته است. ارزش گفتگوی رئیس سازمان سینمایی در این است که او صریح و بدون لکنت جواب سوالات را داده است و چیزی را در ابهام و لفافه...
0 بازدید
شهرک سینمایی دیجیتال دقیقا چیست؟
شهرک جدید سینمایی با پسوند دیجیتال اگر گامی در راستای پر کردن خلاء پارهای از خدمات مورد نیاز و زنجیره ارزش در سینما باشد ستودنی است. در غیر اینصورت این طرح هم به فهرست طرحهای ناکام و جوانمرگ شده دولتهای قبلی افزوده...
0 بازدید
پنهان شدن پشت برودبند
یکی از توجیهاتی که مدیران صداوسیما در این سالها برای ریزش مخاطب بیان میکنند، تحولات فناوری از جمله افزایش ضریب نفوذ اینترنت و تغییر سبک الگوی مصرف رسانهای مخاطبان است. این ادعا از زبان مجری/کارشناس برنامه زنده...
0 بازدید
اضافه کردن نظر