تلویزیون ایران بر خلاف یک دهه گذشته که مزیت نسبی آن پخش انحصاری برنامه های رادیویی و تلویزیونی در داخل کشور بود، سالهاست که چنین مزیتی را به دلیل ورود رقبا و مهمانان ناخوانده از دست داده است. با آغاز بکار نسل دوم تلویزیون های ماهواره ای که رویکرد اغلب آنها پخش فیلم و سریال به زبان فارسی است، کار برای صدا و سیمای وطنی دشوارتر از قبل شده است. گسترش کمی شبکه های تلویزیونی و در این اواخر راه اندازی شبکه های آی فیلم و نمایش (فعلا" در تهران) تازه ترین پاسخ عملی رسانه ملی به تحرک رقبا در محیط رقابتی موجود بوده است. آنچه که از قراین پیداست تلویزیون در رقابت برای جذب مخاطب بد عمل نکرده و بازپخش فیلم و سریال های آرشیوی برای تماشاگران چندان هم بی جاذبه نبوده است. به نظر می رسد وقت آن رسیده باشد که در فهرست علل و عوامل کم رونقی شبکه نمایش خانگی نسبت به سال های گذشته، حالا باید گذران اوقات فراغت مردم در پای شبکه هایی جدید سیما را هم افزود. در رقابت بین ویدیو و تلویزیون در ایران کماکان رایگان بودن تماشای فیلم و سریال، برگ برنده ای است که تلویزیون از آن به خوبی سود می برد. عنصر تعیین کننده ای که ویدیو صرفا" با کیفیت بخشیدن به فیلم ها و نشانه رفتن قشر متوسط جامعه – که توانایی خرید نسخه اصلی فیلم را دارد – می تواند حداقل دوام خود را تضمین کند.
شما همچنین دوست خواهید
نمایش تلویزیونی سه فیلم قبل از اکران عمومی در نوروز
پنجشنبه ۲۵ اسفند شبکه ۲ با پخش تیزر فیلمهای سینمایی ایرانی؛ هوک، شماره ۱۰ و های پاور نوید نمایش آنها در ایام نوروز را داد. هر سه فیلم اولین بار در بخش رقابتی چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر نشان داده شدند و در بین آنها...
0 بازدید
تغییر لحن صداوسیما در باره نمایش خانگی
برنامه «شبکه نقد» بنادارد در برنامههای آینده خود از مباحث نظری فاصله گرفته و به معرفی و نقد محتوایی تولیدات موسوم به نمایش خانگی و واقعیات و اقتضائات حاکم بر آن بپردازد بعد از ۱۲سال انتقاد و هجمه بیامان صداوسیما...
0 بازدید
نظارت و حکایت چاله و چاه
در خبرها آمده بود که شورای تولید ساترا ۴۰ طرح و فیلمنامه سریال را تایید کرده است. در گزارش منتشر شده که البته مثل بسیاری از خبرها بصورت کاملا یکطرفه توسط روابط عمومی ساترا تهیه شده و در اختیار رسانهها قرار گرفته است،...
0 بازدید
اضافه کردن نظر