تلویزیون ایران بر خلاف یک دهه گذشته که مزیت نسبی آن پخش انحصاری برنامه های رادیویی و تلویزیونی در داخل کشور بود، سالهاست که چنین مزیتی را به دلیل ورود رقبا و مهمانان ناخوانده از دست داده است. با آغاز بکار نسل دوم تلویزیون های ماهواره ای که رویکرد اغلب آنها پخش فیلم و سریال به زبان فارسی است، کار برای صدا و سیمای وطنی دشوارتر از قبل شده است. گسترش کمی شبکه های تلویزیونی و در این اواخر راه اندازی شبکه های آی فیلم و نمایش (فعلا" در تهران) تازه ترین پاسخ عملی رسانه ملی به تحرک رقبا در محیط رقابتی موجود بوده است. آنچه که از قراین پیداست تلویزیون در رقابت برای جذب مخاطب بد عمل نکرده و بازپخش فیلم و سریال های آرشیوی برای تماشاگران چندان هم بی جاذبه نبوده است. به نظر می رسد وقت آن رسیده باشد که در فهرست علل و عوامل کم رونقی شبکه نمایش خانگی نسبت به سال های گذشته، حالا باید گذران اوقات فراغت مردم در پای شبکه هایی جدید سیما را هم افزود. در رقابت بین ویدیو و تلویزیون در ایران کماکان رایگان بودن تماشای فیلم و سریال، برگ برنده ای است که تلویزیون از آن به خوبی سود می برد. عنصر تعیین کننده ای که ویدیو صرفا" با کیفیت بخشیدن به فیلم ها و نشانه رفتن قشر متوسط جامعه – که توانایی خرید نسخه اصلی فیلم را دارد – می تواند حداقل دوام خود را تضمین کند.
شما همچنین دوست خواهید
ادامه واکنش ها به نظارت و مدیریت صداوسیما بر محتوا در فضای مجازی
پس از آنکه حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهینشهر در مجلس شورای اسلامی از مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس درباره مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی به وسیله سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خبر داد، شاهد واکنشهای گوناگونی بودیم. وزیر...
0 بازدید
ضمیمه تحلیلی برای یک سریال
آنچه که این پشت صحنه را از نمونه های مشابه متمایز میکند، گفتگو و صحبت با عواملی به جز دست اندرکاران فیلم است و شخصیتهای سیاسی اجتماعی در باره مفاهیم پربسامدی مثل آقازادگی دیدگاههایشان را مطرح میکنند
0 بازدید
پراکندگی فیلمهای ایرانی در بین رسانههای آنلاین
در آینده ممکن سامانههای دیگری فعالیت خود را با انتشار اختصاصی و انحصاری فیلم یا سریال ایرانی آغاز کنند که بدین ترتیب پراکندگی و توزیع محتوای ایرانی بیش از گذشته رخ خواهد داد
0 بازدید
اضافه کردن نظر