بعد از مدتها کش و قوس و اختلافاتی که بین تنی چند از عوامل فیلم رخ داده بود، سرانجام فیلم روز روشن اولین فیلم حسین شهابی در شبکه نمایش خانگی توزیع شد و پس از فیلم اول جمشید محمودی(چند متر مکعب عشق)، دومین اثر جدی و هشدار دهنده ای است که تماشای آن برای همه کسانی که نمی خواهند صدای وجدان شان را نشنیده بگیرند، توصیه می شود.
روحیه و نگرش مثبت اندیش فیلمساز علیرغم قصه تلخی که سر انداخته است، روز روشن را یک سر و گردن بالاتر از فیلم های اجتماعی سیاهی قرار می دهد که نتیجه ای جز یاس و حرمان بر جان مخاطب باقی نمی گذارند. روایت درست قصه ملتهب فیلم و بازی درخشان مهران احمدی و پانته آ بهرام چنان ریتمی به فیلم بخشیده است که بیینده را تا پایان پای نمایشگر می نشاند. باور پذیری و واقع نمایی فیلم، بیننده را دچار این چالش می کند که اگر او به جای شاهدان بود، راضی می شد بی هراس از تهدید و گرفتاری های بعدی، به عنوان شاهد حاضر شود و واقعیت را بی کم و کاست بیان کند.
روز روشن فیلمی است در نقد روابط و مناسبات اجتماعی این سال های جامعه ای که اگر اخلاق مداری را پیشه خود نسازد، به استقبال بحران تازه ای خواهد رفت. ریزموج سیستم ناشر هفتمین فیلم ایرانی شبکه است.



